İman Zincirine Bağlanarak Nefsin Şeytanın Tuzaklarını Frenlemek…

 iman nurdur ile ilgili görsel sonucu

   Hayatın yükünü yalnız taşıyamamayız, biçimlendiremediğimiz hayatımızı tek başına biçimlendiremeyiz birisinin yardımına muhakkak ihtiyacımız vardır. Hayatımızı nasıl renklendireceğimizden ziyade kiminle renklendireceğiz bu çok önemlidir. Ah seçimlerimiz çoğu zaman yanlışa götüren karanlıklar içinde bırakan bazen de karanlıklarımızı hep aydınlık eden seçimlerimiz… Aşağıda ki alıntı yazı ile ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızı umarım.

 

   “Gerçekte, onun asıl sorunu, hayatın kendisi değil; sadece onu nasıl, ne uğruna yaşayacağı sorusu idi. Bu yüzden, daha çocukluğundan itibaren, yalnız hayatını nasıl biçimlendireceğini, nasıl bir anlamla renklendireceğini düşünmekle kalmamış, atalarından devraldığı emanetin yükünü, yoğun bir biçimde hep omuzlarında hissetmiştir. Hep, bu emaneti bir an önce yerine teslim etmek istemiş, -son mektubunda da belirttiği gibi- bir anını bile boşa geçirmekten korkmuştur:
Allah’ın inayetiyle, öyle bir yola koyuldum ki, ömrümün bir anını bile kişisel mutluluğum için harcayamam. Mademki Allah’ın yardımı benim zayıflıklarımı telafi ediyor ve mademki bu ömür bir gün nasıl olsa bitecektir, öyleyse ömrümü bu uğurda harcamamdan daha büyük mutluluk ne olabilir?
(Ali Şeraiti’nin, babasına yazdığı  /’son mektuptan.)1 ”

 

   Bu düşüncenin verdiği aydınlığı hissederek, seçimlerimizin bizi var ettiğini veya yok ettiğinin etkisine etki ettiğini, daha iyi anlatandan daha güzel ne olabilir? Güzel bir seçim ve yol.

 

   Dünyayı kan gölüne çeviren biz insanların seçiminin, ne kadar vahşi olduğunu, bu yolu ile gönlündeki iman ve insana olan aşkı ile güzel hak aşığı Ali Şeraitinin seçimi anlatmıyor mu? Anlatıyor hem de binlerce kelimeye eş değer, vahşiliğimizi doymak bilmeyen açlığımızı… Günü birlik kazanç yerine, süreklilik arz eden insanı severek her iki cihanda kazanmayı seçmesi kazançlarımızın beyhude olduğunu ne güzel söylüyor. Tek bir zincirle Allah C.C. İman zincirine bağlanarak nefsin şeytanın tuzaklarını frenlemek varken, geçici dünya nimetlerine bağlanarak çürümekle yok olmakla uğraşan bizlerin aciz ve çaresizliğini ne güzelde anlatıyor. Güzel olan imana bağlanarak yaşamayı Rabbim cümlemize nasip etsin, inşallah, âmin. Selamlarımla.

 

Mehmet Aluç

 

1- http://sosyolojisi.com/ali-seriati-hayati-eserleri-fikirleri/52953.html

 

 


( İman Zincirine Bağlanarak ... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 20.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.