Başarı, üzerinde çalıştığımız ve neticelendirmek için çaba sarf ettiğimiz herhangi bir eylemin olumlu sonuçlanması ile elde ettiğimiz neticelere istinaden verilen kavram adıdır.
Bir kişi alışılagelmemiş bir işe kalkıştığında neredeyse hiç destek görmez ve tam tersi yönde çok fazla olumsuz tepkiyle karşılaşır. Bunun sebebi ise, insanların kendilerinin başaramadıkları işleri başkalarının da başaramayacaklarını düşünmelerinden dolayıdır. Aslında insanların bu şekilde olumsuz tepkiler vermesinin sebebi,kendileri benzer işleri başaramadıkları için başkasının da başarmasını istemediğindendir.
                 

            Bireylerin yeni ve farklı işlere girişememesinin en büyük sebebi ise önünü görememesinden ve en çok da örnek teşkil edecek yaşantıların olmamasındandır. Ancak bireyin kendisine, yapacağı işe ve geleceğe umutla bakması ve gerçekten inanarak işini yapması,her zaman başarının kilidini açacak en büyük       anahtar     olacaktır,

 

Bir işin başarılması ya da sonuca ulaşması kişilerin kendisine bağlıdır.Eğer,”ben  istediğim noktaya ulaşmak için gerekli desteği göremiyorum ve yalnızım” diyorsan,doğru yoldasın.Nasıl mı?Yalnız başına olman,daha sağlam adımlarla ilerlediğini gösteriyor.Senin herkese ve her etkene rağmen yılmadığını gösteriyor.Bu da hedefine ve hayaline ulaşmak ve onu gerçekleştirmek için ne kadar kararlı olduğunu ortaya        koyuyor.

 

Bir düşünelim:attığımız her adımda bir destek alsak,yalnız kaldığımızda tek başına yol almayı,zorluklarla mücadele etmeyi nasıl başaracağız?Başardım demek için,bu benim başarım demek için,öncelikle yapılan işin üstesinden gelenin kendimiz olması gerekmektedir.Çünkü başkasının başardığı bir işi kendi başarımız olarak hiçbir zaman adlandıramayız.Bir işi başarmak için de,hangi koşullarda olursak olalım,başaracağımıza olan inancımızı diri tutmalıyız.                                                                       
Unutmayalım "inanmak başarmanın yarısıdır".

( Başarı başlıklı yazı Psikolog tarafından 23.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.