TÜRK DEVLETLER TOPLULUĞU ( TDT) NİÇİN OLMASIN ?

 1974 Barış Harekatı sonrası huzur ve güven içinde yaşamlarını sürdüren Kıbrıs Türkleri’nin haklı ve onurlu mücadeleleri sonunda oluşan KKTC’nin; Türkiye hariç hiç bir devlet tarafından tanınmamasının altında yatan gerçek zihniyeti, sadece Yunan lobisinin uluslararası etkinliğiyle bağdaştırmak yanlış olur.

Azerbaycan ve diğer Orta Asya Türk Cumhuriyetleri’nin peşi sıra bağımsızlıklarını ilan etmesi, ABD ve Batının uzun süredir hissettiği rahatsızlığı somut biçimde ortaya çıkarmıştır.

Birleşmiş Milletler’de birden fazla  ayyıldızlı bayraklarla temsil edilebilme şansını yakalayacak  dünya Türklerinin Türkiye önderliğinde  “Türk Devletler Topluluğu”nu kumaları batının korkulu bir rüyasıdır.

KKTC’nin bağımsızlığının tanınması ve bunu diğer Türk Cumhuriyetleri’nin takip etmesinden endişe duyan haçlı zihniyetinin sahipleri, böyle bir topluluğun önderliğini üstlenecek kapasiteye sahip Türkiye başta olmak üzere diğer Türk Cumhuriyetlerinde kışkırtıcı ve istikrar bozucu faaliyetler tezgahlayıp, aralarında dil, din, kültür ve daha da ötesi soybağı  bulunan  insanlarımızın  birlik ve ve bütünlüğünün sarsılması  amacını gütmektedr.

Güneydoğu’da cereyan eden olaylar, Irak’taki Türkmen nüfusunun sindirilmesi, Azerbaycan’ı etki alanına almak isteyen İran’ın tutumu ve KKTC’nin ısrarla tavize zorlanması gibi dünya Türkleri  üzerindeki baskılarla, oluşabilecek Türk Devletler Topluluğu’nu daha şimdiden  sistematik  uygulamalarla yok etme planının örneklerinden birkaçıdır.

Batının bu planının bozulması, Türkiye’nin ve diğer Türk Cumhuriyetleri’nin birlik ve beraberlik içinde hareket etmeleriyle mümkündür.

Türkiye, tarihi bir fırsatı yakalamanın eşiğindedir. Kurulacak siyasi, ticari, ve sosyal ilişkiler, sağlam ve uzun vadeli temeller üzerine oturtulursa bölgesel güç dengesinini ibresi bizim lehimize dönecektir.

“Kıbrıs’tan taviz verin, ancak o zaman Avrupa Topluluğu’na girersiniz” gibi saçma sapan önerile kulak tıkamalıyız. İşin aslında Türkler, Viyana kapılarında dayandıklarında bile  Avrupalı  olmamışlardı ! Kaldı ki şimd önlerinde yeni bir ufuk açılıyor. Ne yapacaksın Avrupa Topluluğu’nu !..

Kendi yağı ile kavrulmasını her zaman bilmiş Türk insanına AT değil, TDT(Türk Devletleri Topluluğu) yakışır, hem de önderliğini üstlenerek.

Tarih boyunca onca devlet kurmuş Türk, 2000’li yıllarda dünyadaki gerçek yerini almanın heyecanı içinde kıpır kıpır…


Yalçın ATAMER

( Türk Devletler Topluluğu Tdt Niçin Olmasın başlıklı yazı yalçınAtamer tarafından 29.10.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.