Ulvi Fikirlerle Güzelleştirmeyedir...
ulvi fikirler ile ilgili görsel sonucu

bilir miyiz ki hayatımız içinde önemli olan hangi mesele
anlamak için at içine bir adım ondan sonra bir gülümse
ondan sonra var olur bu taşıdığın beden sen ölmeden
öldükten sonra gerek yok bedene Mevla bakar gönüle
birde zarar verme gül denilen gönüle birde öten bülbüle

   kalbimizi gülümsemek için korkak alıştırmak ve bunu yaptığımızın geç farkına varmak beni üzdüğü gibi sizleri de üzdüğünden eminim.Aslında anlaşılmak için gülümsemek,gülümseyerek anlamak gerekir ki budur kapalı kapıları açmak adına atılan bir adım, insan aklına ve düşüncesine anlam katmak için bir destek ve çelişkilerin yok olması için bir umut ışığıdır.

   gönüllerimiz gülümsemeyerek var olduğu zeminden kaydırılarak bizler tarafından bir çukura görülmeyecek bir şekilde gömülmüştür, karanlıkların içine! Bir çok problemler bu nedenle anlayış hoş görü içinde çözülmüyor! Her şeyi anlaşılır kılan gönül ve gülümseme olmayınca, hayatında bir anlamı ve tadı olmamaktadır.

   Akıl tek başına olunca, gönülle gülümseme merkezine uğramayınca ne vurgu yapabilir nede etkili bir anlatım aracı olur. Her şey önümüzde anlaşılmayı bekler, bazen akıl his ve duyguları yanına almayınca anlaşılmıyor hiç bir şey,yavan ve bayat kalıyor her şey,tazelik zindelik canlılık bulunmuyor,olmuyor,sarmıyor her şey anlamsızlık içinde kayboluyor.
  
   gönül,anlaşılır olmayanı anlaşılır kılmak için bize gülümsemeyle vardır, akıl önüne gelene akıl verir verdiği bu akıl his ve duygulardan yoksun olunca muhatabını bulamaz,dokunaklı etkili olamaz,değişik fikirlerin etkisinde kalan akıl, gönül merkezine uğramayınca farklı algılama merkezine inemez sorunların,yüzeysel kalsa da bu yüzeysellikteki keskinlik olmayınca,sorunun kökten ortadan kaldırmayınca aynı sorunlar yarın devam eder büyür ve etrafımızı sararak, adım atamaz hale getirir bizleri,dizleri,fikirleri...

   gönül yani kalbimiz gülümsemeyi asıl olan kaynağından ruhumuzdan özümüzden alarak önce hakkı sonra insanı severek gülümseyerek ulvi bir makama eriştirir bizleri,ondan sonra alemi güzelleştirir adım atar hale getirir, dizleri fikirleri günleri...benim burada ki terennümüm önce kendime sonra sizleredir,bende yanlış bir fikir varsa beraberce düzeltmeye,sizdeki ulvi fikirlerle güzelleştirmeyedir.

   Bu iş safha safhadır birden olmaz önce gülümsemek ,sonrasında birliktelikle muhabbet sarılma ile olgunluk kazanarak gerçekleşir,gayem budur gayemiz budur,yoksa gam ve kedere neden sabırla karşı koyuyoruz,gam çekerek gamdaki sancıları hissederek gam yoluna kimseyi düşürmemek ve girenleri çekip almak içindir Rabbimizin izni ve yardımıyla, vesselam, selamlarımla.

mehmet aluç
( Ulvi Fikirlerle Güzelleştirmeyedir... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 5.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.