ATATÜRK’E İTHAFEN



   İnsan bazı vakitler her şeyi anlatamaz. Bazı duygular, düşünceler… Hissedilen lakin ifade edilmesi için güçlü bir kelime dağarcığına sahip olmamız gerektiğini hissettiğimiz duygulardır bunlar. Zihnimizde yer alan birçok düşünce vardır ve biz bunları gündelik hayatımızda sık sık düşünmeyiz. Bir hatırlatıcı olur genellikle. Düşünceyi zihnimizde işlememize neden olan bir an gerçekleşir ve bilincin gerisinde ki düşünceler duygular bir anda öne çıkar ve zihni tekrar meşgul etmeye başlar. Bir insana duyduğunuz sevgi, inancınız, hedefleriniz, ideolojileriniz de böyledir. Sizi, siz yapan temel kaideler…  Sürekli olarak dile getiremezsiniz ama benliğinizi oluşturan temel yapı taşları gibidir artık. Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e duyduğumuz sevgi de böyle bir yapı taştır. Her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşının, genç, yaşlı, çocuk fark etmeksizin madalyon gibi göğsünde taşıdığı bir sevgi… Bizler bir insana tapmıyoruz. Bizler bir insanı ilahlaştırmıyoruz. Bizle bir insana olağanüstü nitelikler yüklemiyoruz. Biz, bize düşünce özgürlüğümüzü, altında yaşadığımız bu bayrak için bedel ödemiş bir öndere duyduğumuz sonsuz minneti ve sevgiyi dile getiriyoruz. Türk gençleri olarak, ‘’Ben gerektiği zaman, en büyük hediyem olmak üzere, Türk milletine canımı vereceğim.’’ diyen Ulu Önderimizin en büyük emaneti olan Cumhuriyet’imizi ilke ve değerleriyle koruyacağız. Vefatının 81. yılında Mustafa Kemal Atatürk'ü saygı, sevgi, özlem ve minnetle anıyoruz.

   Cumhuriyet öncesinde ikinci sınıf vatandaş muamelesi gören, eğitim, iş hayatı, sosyal hayattan soyutlanan, düşüncelerini ifade etmesine müsaade edilmeyen, fikri ve duyguları değersiz görülen kadınlara sağladığı imkanlar inkâr edilemez. Sağlamış olduğu haklar neticesinde Türk kadını, geleceğine umut ile bakmaya başlamıştır. Mustafa Kemal Atatürk’ün anısı münasebetiyle kaleme almakta olduğum bu yazıyı, öncelikle bir Türk kadını olarak şahsım sonrasında ise Atatürk’ün fikirlerini göğsüne madalyon yapmış dostlarım adına bir borç bildiğimi belirtmek isterim.

Büşranur ERAYABAKAN
( Atatürke İthafen başlıklı yazı Mor Yakamoz tarafından 9.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.