Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 15.11.2019
Okunma Sayısı : 731
Yorum Sayısı : 0
Bugün S.Biberoğlu'nun yazısını okuyunca Tarikatlar konusuna giriş yapmanın zamanı gelmiş diye düşündüm.Tarikatlar konusu ciddi bir konu.Bu konuda ciddi yazmak gerek ki bilmeyen birisinin kafasını karıştırmayalım.
-Tarikat İslam dinini daha iyi yaşamak için uyulan bir yoldur.Zaten Tarikat'ın manası da yol'dur.Eğer Yaşadığınız dini hayattan,dünyevi hayattan memnunsanız problem yok.Niçin?Çünkü Tarikata girmek farz değil.Ehli Sünnet tarikatlar sizden İslam'ın farzlarından başka bir şey istemez.Ehli Sünnet tarikatlar İslam dininin içindeki uygulamalardır.En fazla istenecek daha fazla ibadet yapmaktır.(Daha fazla nafile namaz kılmak,daha fazla oruç tutmak gibi.Ve gerek Kur'anı Kerim'de gerekse Peygamber Efendimiz tarafından konulan yasaklara uymak (içki. kumar.faiz vb) gibi.
-Ehli Sünnet tarikatların en çok önem verdiği konu Tövbe etmektir.Tarikatlarda ki toplu tövbe etmek hıristiyanlıkta ki güna çıkarmayla karıştırılmamalıdır.Allah-ü Teala yapılan tövbeleri kabul edeceğini bildirmektedir.Usulüne göre-yeniden günah işlememek kastıyla-yapılan tövbe sayesinde geçmiş günahlar silinir.(Peygamber Efendimiz bir hadisi şerifinde:Günahından tam olarak dönüp tövbe eden, onu hiç işlememiş gibidir.” (İbn Mâce, zühd 30; et-Taberânî, el-Mu’cemü’l-kebîr, 10/150) buyurmuştur.)
Sahabe Efendilerimiz Müslüman olduklarında Tövbe ettiler.Eski günahlarına tekrar dönmediler.Hz.Ömer ve Vahşi bunlardandır.Tarikata girmek azminde olan kişi-Peygamber Efendimizin yaptığının benzeri-şeyhiyle birlikte tövbe eder.Sözlü yapılan namaz ve dua ile perçinlenen bu tövbenin Nasuh tövbe olup olmadığı hakkında kesin bir şey söylenemez.Yani "Ben tövbe ettim-haşa bütün günahlarım bağışlandı" diye düşünülemez.Kişi tövbesinin kabul edildiğini umar.İbadetlerini daha hassas yapmaya gayret eder.İslam dinindeki Havf ve Reca budur.Müslüman korku ve Ümit arasında bulunmalıdır.Hz.Ebu Bekir(ra) zaman zaman cennete girecek son kişinin kendisi olduğunu düşünerek sevindiğini ve cehennemde kalacak son kişinin kendisi olduğunu düşünerek üzüldüğünü söylemiştir.
-İnsanların algılarının aksine hiç bir tarikat şeyhi müridlerini kurtaracağını veya kendisinin kurtulmuş olduğunu söylemez,söylememiştir.(Sosyal medyada yazılanları ciddiye almayın.)
-Tüm tarikat şeyhlerinin kabul ettiği üzere Evliyalar-şeyhler günah işler-işleyebilirler ancak fark ettikleri anda tövbe ederler.
-Tarikat karşıtlarının en önemli argümanları şeyhlerin müridlerine dünyevi ve manevi olarak yardım etme güçlerinin olup olmadığıdır.Yardım her zaman Allah-ü Teala'dan gelir.İnsanlar vesiledir.Bazı insanların bu tür güçlerinin-Allah'ın izniyle- olmaması mantıksızdır.Şeytanın Mühlet verilenlerden olduğuna fıtri bir takım güçleriyle insanları azdırdığına inanıyorsak Allah-ü Teala'nın şeytana karşı bazı kullarına bazı güçler verdiğine inanmamız gerekir.Aksi takdirde Allah-ü Teala'nın kullarını şeytana karşı savunmasız bıraktığı gibi saçma bir fikir ortaya çıkar.
Aklımız yettiği kadar devam edeceğiz inşallah.Cumanız hayır olsun.
      
( Allahın İpi başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 15.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.