eminnur
846 şiiri ve 11 yazısı kayıtlı Takipten çık

Darıldınmı yoksa köse adam!



DARILDINMI YOKSA KÖSE ADAM!



DARILDINMI YOKSA KÖSE ADAM

Çok eskiden bir köyün çok aksi, çok geçimsiz bir ağası varmış,
Kimselerle geçinemez. Herkesi canından bezdirirmiş, onun köyünde
Kimse çalışmak istemezmiş…

Günlerden bir gün yine ağa pazara tellal göndermiş,
Çoban aradığını ilan ettirmiş, akşama yakın köse bir adam bu ağaya hizmet etmeye razı olmuş, ağa köseye yıllık kaç para istersin diye sormuş. Köse ağaya ben para istemem, ama kim kimi darıltırsa o ondan bir çarıklık deri parçası kesip alacak, siz darılırsanız ben sizden bir çarıklık deri keseceğim ben darılırsam siz benden bir çarıklık deri kesip alırsınız demiş. Tabiî ki ağa ben ağayım, nasıl olsa onu darıltabilirim demiş ve anlaşmışlar, köse işe başlamış, bir sene de çalışacağına dair senet imzalamışlar.

Köse, ertesi gün, koyunları alıp, gütmeye gitmiş, koyunlara, kırda, elma ağacına çıkıp, elma dokumuş, koyunlar elmaları yemişler, köse adam elma ağacından inince. kendisine hiç elma kalmadığını görmüş,. Sadece, bir koçun, boynuzuna takılı ,kalan bir elma varmış,, köse adam bu işe çok kızmış, beni bir tek bu koç, düşünüp, bana elma ayırmış, ben şimdi hepinizi ,kesmez miyim , Deyip;, tek bir koç haricinde, hepsini kesmiş, bütün, koyunların, çanlarını da, koçun, boynuzuna takıp, tangır tungur, şangır şungur akşam eve dönmüş, ağa sormuş koyunlar nerede, köse adam bu koçtan başka beni düşünen koyun olmadı, hiçbirisi bana elma ayırmamış, bende hepsini kestim demiş, ağanın yüzü asılmış, köse adam ağaya yoksa darıldınızdı mı ağam demiş, darılırsa başına gelecekleri bilen ağa yok, yok, darılmadım, ziyanı yok, yarın, çift, sürmeye tarlaya, gidersin, demiş.

Ertesi gün tohum çuvallarını yüklenip tarlaya gitmiş, fakat bir çuval tohumu bir tarlaya ekecekken, tek bir çukura atıp dönmüş, ağa tabiî ki yine çok kızmış ama belli edememiş, tamam olsun darılmadım demiş.
O gece ağayı uyku tutmamış,karısın kaldırıp ona bu çobanın deli olduğunu kendilerini kızdırıp keseceğini söylemiş,en iyisi biz bu köyü terk ederim demiş,karısına sen gizlice hazırlığını yap,çuvalları hazırla,erzakları çuvallara doldur,gece köse adam uyurken kaçarız demiş,ama köse adam onarın konuşmalarını duymuş,erzak çuvalından erzakları çıkartıp,içerisine kendi girmiş,ağa ve karısı sabaha yakın,çuvalları da alıp gizlice kaçmışlar,dağ bayır kaçıyorlarmış,bir ara köse adamın çişi gelmiş ,çuvaldan yapmaya başlamış ,idrarını,ağanın hanımı,ağaya ,bal akıyor,yada yağ eridi,sırtım ıslandı diyor,bir dere kenarında durup,çuvalı açıyorlar,birde ne görsünler,köse adam çuvalın içinde,köse darıldındı yoksa ağam diyor.ağa da dayanamıyor artık,darılmayacak işler yapmadın ki ama diyor.köse adamda öyleyse şimdi bir çarıklık derini alırım diyerek ağanın üzerine atlıyor,ayağı takılan ağa nehir e düşüyor,boğulurken çıkarttığı sesleri köse adam,bak kırk koyun, elli koyun diye hala sayıyor diyerek alay ediyor,ağanın karısını da nehir e atıyor,ve onlara sesleniyor,,
İşte insanları hor görmenin, gaddar olmanın sonu budur. Bütün köy sizden kurtuldu diyor.
Böylece köylüler bu kötü ağadan kurtulup, mutlu yaşamışlar..

Yüzyıllık masallar. EMİNNUR ACAR.
( Darıldınmı Yoksa Köse Adam başlıklı yazı eminnur tarafından 24.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.