MUTLAKA BİLMENİZ GEREKEN 9 YASA(Kendi çalışmamdır)
1-Kuantum dolanıklık-Kuantum gözlem-Kuantum dalgalanma
Kuantum’un ana çıkarımı gözlemci varsa deney sonucunun değişmesidir.Tıpkı sana süprizim var dediğimde beklentiye sokarak veya büyüyü bozarak etkiyi değiştirmek gibi…Bununla ilgili çifte yarık deneyi incelenebilir.
Kuantum dolanıklık der ki bütün evren birbiiyle bağlantılıdır.Tıpkı Türkiye’de birinin başına bişey gelmesi ile Rusya’nın politikasının değişmesi gibi,ikisi de aradaki bağlantılarla birbirinden bağımsız değildir ve etkileşime girdiğimizde farklı sonuçlar yaratır.Bununla ilgili 100 maymun deneyi incelenebilir.
Kuantum dalgalanma der ki aslında geçmişten beslendiğimizi sanarken gelecekten de ipucu vermiş olabiliriz.Belki de bütün bu yaptıklarımız gelecekten gelen mesajlar.Tıpkı bir sandala hem önden hem arkadan dalga geldiğinde sallanması gibi…Bununla ilgili Arrival filmi izlenebilir.
2-Termodinamik der ki enerji yoktan var olmaz,vardan yok olmaz sadece dönüşebilir.
(Ses enerjisi,ısı enerjisi,bioenerji,ışık enerjisi,elektrik enerjisi hep birbirine dönüşür ve evren şekillenir.Ses enerjisi farklı etkilerde karşımıza çıkabilir.Bununla ilgili islamda HAVAS ilmi incelenebilir.)
Termodinamik der ki evrende yıpranma(entropi)vardır ve bu kaçınılmazdır.
(Bunu insanlar birbirini tanıdıkça doğan samimiyetten dolayı cıvırlar diye yorumluyorum.Yıpranma her yerdedir,araban zamanla bozulur,vucüdun zamanla hastalanır,meyve zamanla çürür)
Termodinamik der ki mutlak sıfırda her şey durur.
(Evren titreşimlerden meydana gelmiştir ve titreşim varsa sıcaklık vardır.)
Termodinamik der ki ısı alışverişi olmuyorsa sıcaklıklar eşittir.
(Evren denge üzerine kuruludur.)
3-Kaos teorisi der ki bir mıh bir nalı bir nal bir atı bir at bir süvariyi bir süvari bir bölüğü bir bölük bir orduyu bir ordu bir savaşı bir savaş bir memleketi kurtarır.Küçük değişimler büyük sonuçlara yol açabilir.Bununla ilgili kelebek etkisi filmi incelenebilir.
Sigara dumanı ortamdaki sıcaklığa basınca rüzgarın yönüne şiddetine ve daha pek çok etmene göre değişebilir.Birini değiştirirsen dağılım da değişir.Bir olayın bazen pek çok değişkeni olabilir.Hepsini hesaplamak büyük zahmet ama değer mi bilmem…
4-Beyin çok karmaşıktır.
Beyin bir sürü yapının bağlantılı olduğu bir yapıdır.
Beyin bir duyuyu alıp çok farklı bir cevap ortaya çıkarabilir,tıpkı kokudan etkilenip aşık olmak gibi,konuyla ilgili koku bir katilin hikayesi izlenebilir.
Gizemi hala çözülememiştir ben de çok üzerinde durmuyorum.
Bilinçaltı fenadır.
Bilinçaltı hayvani davranmayı emreder.
Ahlak ile önüne geçilebilir.
Konu ile ilgili Freud okunabilir.
Ayrıca Mashlow ihtiyaçlar hiyerarşisi piramidine de mutlaka bakın derim.
5-Ne kadar dil bilirseniz o kadar geniş düşünebilirsiniz.Yaşam şekilleri(kültürler) dilimize yansır.Örneğin Türkler savaşçı toplumdur ve şiddet eylemleri(vur-kır-at-döv-yak-yık) çok kullanıldığı için tek heceli ve kolay telaffuzludur.Bununla ilgili Sapir-Whorf hipotezi incelenebilir.
6-İletişim demek insanlar arasındaki yerini belirlemen demek ve %65 beden dili,%30 ses tonu ve %5 kelimelerin önemli olduğu bir iletişim sürecinde bulunuyoruz.Mutlaka bir iletişim kitabı okunmalı diye düşünüyorum.
7-Astroloji muhabbetiyle çok iyi kızlarla konuşulabilir.
*Kainatın yaratıcısı,bazı varlıklar üzerine yemin etmiştir.Bu yemin o varlığın bilmediğimiz pek çok büyük işlevi olduğunu,bu işlevlerin yaratanın yüceliğinin belirtisi ve delili olduğu kapsamındadır.
*İslam alimlerine göre bu evren sebepler evrenidir,her biri bir diğerinin sebebi yada sonucudur,biri diğerini etkiler.
*Kuranı oluşturan surelerden biri de Büruc suresidir.
*Yakın zamandaki bilimsel kesiflerde de yıldızların ve gezegenlerin,bir çeşit canlılığa sahip oldukları belirtilmektedir.Doğuyorlar,büyüyorlar,birçoğunun yenilenen iç enerjisi var,hareket halindeler ve ölüyorlar.
*Su hem bedeni hem ruhu temizler,gözlerden çıkan bakışlar nazar değdirebilir,yeşillik stresi giderir huzuru getirir,ay ışığı melankoliye sürükler,güneşteki patlamalar insanın biyolojik yapısını bozar.
*Kader iki aşamalı:Değişebilen kader ve değişmeyen kader.Sadaka ve dua gibi şeylerle değişebilen kader etkilenebilir.
*Bilim şöyle der:Evrende hem mükemmel bir düzen var,hem de o düzene paralel işleyen bir kaos.
*Burç özelliklerinin olumsuzlarını denetlemek ve iyi işlere yönlendirmek,olumlularını da daha iyiye güzelleştirmek için öğrenmeliyiz.
*İklim ve ortam farkı karaktere değil,davranış biçimine etki etmektedir.
*Eğitim,karakter özelliklerinin iyi yanda kötü yönde kullanılmasını sağlar.Hırsızlar tarafından eğitilen ikizler el becerisini yankesicilikte ,sanatçılar tarafından eğitilen ise hat sanatı yapar.
*Yükselen burç,iç dünyamızı değil de diğer insanlara ve dış dünyaya karşı tavır ve hareketlerimizi belirleyen,doğum saatimize bağlı burcumuzdur.
*Duygu ve düşüncelerimizi nasıl ifade edeceğimize yükselen burcumuz(maske) müdahale eder ve belirli oranda karar verir.
*İlk olarak yalnız kaldığımızda güneş burcumuzun özelliklerini taşırız.Ne zaman ki birine karşı nasıl bir tavır takınacağımızı düşünüyoruz,o zaman yükselen burç devreye girer ve maskemizi takarız.
8-Mizah kahkaha attırır,sanat tebessüm ettirir,felsefe düşündürür.Hepsiyle de insanları etkileyebilir,mutlu edebilir ve hayata bağlayabilir.
Mizah için çok iyi bir gözlem yeteneği gereklidir.
Mizah çeşitleri mecazlama,kinaye,abartı,tespit,çelişki,ikilem ve varsa daha fazlası olabilir.
Felsefe genel olarak soru sorma ustalığıdır.Felsefe somutun soyuta aktarılmasıdır.
Sanat ise soyuttan somuta aktarmadır.Herkes kolay kolay beceremez.
9-Acımasız Gerçekler:
1-Bu toplumda paran kadar adamsın.
2-Bazen tek bir doğru cevap yoktur.
3-Çoğu davranışın ucu cinselliğe çıkıyor.
4-Senin beğenmediğini bulamayanlar var.
5-Kadınlar güç odaklıdır.
6-Cinsellik her zaman satar.
7-Kalabalıkta yalnız hissetmek en kötü hislerdendir.
8-Yalnızlık bazen bir tercih edilmeyiştir
9-İnsan genel olarak iyiye güzele estetiğe eğilimlidir.
10-İyiler her zaman kazanmıyor.
11-No pain no gain(Emeksiz kazanç olmaz.)
12-İyinin ve kötünün savaşı daima sürecek.
13-Murphy kanunları diye bir gerçek var.
14-İnsan mükemmel olsa cennetten kovulmazdı.
15-Kimse çok meşgul değil,sadece öncelikleri farklı...
16-Cahile laf anlatmak diye başlayan atasözünü biliyorsunuz.
17-Hayat her zaman adil değildir ve bazen Polyanna olmak gerekir.
18-Arkadaşını söyle,kim olduğunu söyleyeyim.
19-Küfürlü konuşanlar daha samimiymiş.
20-Ne yaparsan kendine yaparsın.Sahip olduğunuz bütün problemler sizin sorumluluğunuzdur. Kim o problemleri yaratmış olursa olsun.Konuyla ilgili Secret kitabı önerilir.
21-İnandıklarını sorgulamıyorsan yanlış yoldasın.
22-Kızgınlıklarınızda karakterinizin en zayıf noktasını açık edersiniz.
23-Sorumluluktan kaçan adam b.k atar.
24-Kelimeler tahmin etmediğiniz kadar etkilidir.Bununla ilgili çok güzel bir söz vardır.Change the word,change the world
25-Pişman olmadan olgunlaşamayız.
26-Kendini beğenmeyeni başkası da beğenmez.
27-Kendini beğenen ise bir gün g.t gibi kalabilir,tevazu en iyisi...
28-Ucuz yada pahalı olan değil,kaliteli olan önemlidir.
29-Karşıdakinin sizden üstün yönleri olabileceğini hatırlayın.
30-Spor yapmadıkça kilo alırsın.
31-Zekiler kendini küçük,cahiller kendini büyük sanar.
32-Hayallerle yaşayan gerçeklerle üzülür.
33-Yapmak isteyen bir yolunu bulur.Bahane bulmak kolay...
34-Evrime göre en hızlı değil,en güçlü değil,en zehirli değil,en iyi uyum sağlayan hayatta kalır.
35-Bazı insanlar vardır.Öğüt fayda etmez.Yaşayarak öğrenir.
36-İnsanlar sabırsız oldukları için cennetten kovuldu,tembelliklerinden cennete dönemiyorlar.(söz Kafka'ya aittir.)
...(varsa başka bildiğiniz acımasız gerçek devamını yorum olarak bekliyorum  (Yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim)
( Hayat Bilgisi başlıklı yazı Aliriza. tarafından 27.11.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.