3 Aralık Dünya engelliler günü kutlarken, geldiğimiz noktada boynuna altın madalya takıp, yüzerken, futbol ve basketbol oynarken kendi engelini aşmış, hiç kimseye muhtaç olmayan bir nesil ortaya çıkmıştır. Onlarla gurur duyuyorum. Aslında, engelin onlarda değil, onlara bakanda, onlara acıyanda, onları aşağılayanda olduğunu gördük böylece… Engelli görünüşte normal insanın sahip olduğu bazı şeylere sahip değildir, bu doğru ama düşünün ki, gözleri gören ama doğruyu görmekte ısrar eden, doğruyu işitip öğüdü kulak ardı eden, tercihlerini günah dolu işlerde yapan kişiler ruhsal eksiklikleri ile tam bir engellidirler.  Üstelik bu engellerini inkar ederek içimizde yaşarken, ortaya eşlerini öldüren, cinayetler işleyen, hırsızlık yapan, talan eden, rüşvet alan, bedenine icat ettiği bu kötü meziyetleri ile engellinin sahip olduğu engeli yaşatan bir duruma gelmişlerdir.


Ruhlarında meydana gelen engeller yüzünden, onlardan doğan çocuklarda engelli doğmaktadırlar, maalesef…


Engel bedende değil ruhtadır, kalptedir… Yoksa Allah adaletsiz olabilir mi, haşa… Her yarattığı varlığa rahmet bahşeder. Sınavını, kaldırmayacağı yük haline getirmez. Bütün engeller bizden kaynaklanıyor sonuçta, yaratıcıdan değil… Yaptığımız yanlış ve cahilane tercihler yüzünden bu sınavla karşı kaşıya geliyoruz. Atılan bombada, kopan kollar, eller, duymayan kulaklar ortaya çıkıyor, zalimin sömüren savaşlarında. Engel yine insandır. 


Dünyada bize yetecek gıda ve refah varken, başkalarının sefalet içinde yaşamasını isteyen zalimler, aklınızı başınıza devşirin. Atom ve nükleer bombası, kimyasal silahlar kullanmayın… Bunların neticesinde doğan engelli insanları üretmeyin, bunu engelleyin. İnsan olun ve var olduğunuz her şeyi paylaşmayı öğrenin. Allah nasıl bize rızkı veriyorsa, siz de insanlara ve diğer canlılara rızkını vererek yaşama hakkı sunun. Eğer bunu yapmazsanız işte tarihte Hitler yaptı da ne oldu? Sonu intihar olan bir yaşamı oldu. İflah olmadı… Ama yaptığı zararlar dünya üstüne yük oldu. Başka Hitlerler ortaya çıktı, üstelik onun katliam yaptığı İsrail’den… Zalim zalimler doğurdu, engelli sayısı arttı…O zalimlerde ibret içinde ölüyorlar. Her fani ölümü tadacaktır sonuçta. 


Güç, zalime direnen insanlıkta ve engeli içimizden yok ediyorlar da.  3 Aralık Dünya Engelliler gününü kutluyorum. Haydi hep birlikte bizde kabul etmediğimiz engelleri hep birlikte kaldıralım.  Engeli olmayan, içinde huzur ve mutluluk olan güzel bir dünyayı yeniden inşa edelim.


Saffet Kuramaz 

( 3 Aralık Dünya Engelliler Gününü Kutlarken başlıklı yazı safdeha tarafından 2.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.