AYIBIN YERİ VE ŞEKLİ

Ahmet AYAZ

                Ahmet AYAZ

        Gaziantep Güneş Gazetesi 3 Aralık 2019

 

      Saygıdeğer okurlarım. Bugün sohbet köşemde siz  kıymetli okurlarıma ayıbın yerinden ve şeklinden söz etmek istedim. Ayıbın Dünya üzerinde çok değişik şekillerine rastlamaktayız ki, insanları basbayağı şaşırtacak kadar ilginçtir.

       Arkadaşımız  Ahmet Bakır milli boks hakemidir. Avrupa ülkelerinde iki genç bay ve bayanı parkın birisinde cinsel ilişki halinde görünce, yanındaki Türk  arkadaşı “Ahmet Bey bakma. Burada bu gibi şeylere bakmak ayıptır” diyor. Bakınız o işi göz önünde yapmak ayıp olmuyor da, onlara bakmak ayıp sayılıyor. Bir başka olay.

       Kaynım Ahmet Bozgeyik Hollanda da otosunun yağını değiştirmek için şehrin dışında bir yere duruyor. Etrafa baktım yakınımda bir iki katlı ev, evin balkonunda yaşlı bir hanım var  diyor. Ben işe  başladım ve işimi bitirmeden yakınımda bir polis memurunu gördüm. Yaşlı bayan polisi aramış ve beni şikayet etmiş. Ben cezamı hemen orada makbuz karşılığı ödedim. Bana bir ceza kağıdı yine geldi. Ben cezamı ödedim diye polise gittiğimde, Polis memuru “Sen cezanı ödemişsin ama. Bu ceza için değil. Senin yere döktüğün yağın temizleme ücreti” demiş. Şimdi bir de bize bakalım.

       Biz de bir aracımızı kırmızı  ışıkta geçti diye şikayet için Trafiği arasanız, veya kaçak elektrik, kaçak su kullanımından dolayı birini şikayet etmek ayıp sayılıyor. Ayrıca yetkililer şikayet konusu olan şahsa adınızı, soyadınızı  bir de telefon numaranızı veriyor. Yani hiç kimse, hiç kimseyi  şikayet etmesin diye. Bu vatana millete ihanet değil de nedir? Böyle bir ülke nasıl gelişir ve nasıl büyür. Avrupa ülkelerinde şikayet etmemek ayıptır. Hem de suçtur. İşte Avrupa ülkeleri böyle kalkınıyor, böyle büyüyor ve güçleniyor.

       Avrupa ülkelerinde yaşayan bir arkadaşım ile caddede gezerken, yüzünü bana çevirdi ve bu ne kadar zabıta memuru dedi. Ben kaçak et kesen kasaplarla, ekmek fırınları ile ancak başa çıkıyorlar dediğimde, vatandaş ne güne  duruyor? Bunları vatandaş şikayet etmelidir ve devlete yardımcı olmalıdır diye cevap verdi. Bu kadar zabıta memuruna devlet maaş ödüyor. Devletimize yazık değil mi dedi. Aslında söyleyecek söz çok, yazacak şey de çok. Hele dursun, bu günlük bu kadar yeter diyorum.

       Saygıdeğer okurlarım beni unutmayın. Sizler ile sohbet köşemde yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler hep ve hepimizin olsun. Hoşça ve dostça kalınız diyorum.

 

( Ayıbın Yeri Ve Şekli başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 3.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.