GAZİNTEP’TE BİR DEĞER AHMET ÖZKÖK

     Ahmet AYAZ

    Gaziantep Güneş Gazetesi 10 Aralık 2019

 

       Gaziantep’te bir değerimizdir Ahmet ÖZKÖK. Sporcu, bestekar, müzisyen. Bağlama ve kanun ustasıdır. Daha başka çaldığı müzik aletleri de vardır sevgili adaşımın.

        Ahmet  Özkök’ün Turhan Taşanın hazırladığı ve 2018 yılında yayımladığı “Türk Müziğinde Bestekar ve Güfte Şairleri” adlı kitapta, kardeşimizin tam 237 adet bestesi bulunmaktadır. Bu bestelerin içinde benim de bir güftem bulunmaktadır. Bu besteyi devlet Sanatçısı Savaş Özkök okumaktadır. Sağ olsunlar. Bana 237 adet isim bul deseler inanın belki de bulamam. Ama Ahmet Özkök kardeşimiz 237 adet beste yapmış. Bunların bir çoğu da TRT reperetuarında bulunmaktadır.

       Burada asıl sevindirici olan, Ankara’da Sivil Toplum Kuruluşlarının birleşerek açtıkları “Engelliler Beste Yarışmasında 2. olarak dereceye girmesidir.  Söz değerli şair dostum Vedat Fidanboy Kardeşime ait. O’nu da burudan kutluyorum ve selamlıyorum. Vedat Fidanboyun da bestelenmiş şiirlerinin 76 tanesinin TRT reperetuarında kayıtlı olduğundan haberdarım. Bestelenen şiir sayısı 540 imiş, adına çok rastladım. Ahmet Özkökün bu bestesini de seslendiren ses sanatçısı Gülsen Özdemir. Onu da gerçekten tebrik  ediyorum.

       Ahmet ÖZKÖK’ün yazarlığı da var. Yayımlanmış birkaç tane kitabını biliyorum. Çocukların var mı? Ne iş ile meşguller diyenlere “çalgıcılar” diye cevap verir. Soranlar sokak çalgıcısı sanarlar. Özkökün 3 çocuğu yüksek okul mezunudurlar. Savaş ile Akın devlet sanatçısıdır. Tunael Özkök ise yüksek okul mezunu ve yine  müzisyendir. özel bir kuruluşta yöneticidir. Eşi Hatice Hanım emekli öğretmendir. Kendisini yakınen tanıyorum, örnek bir hanımefendidir.

       Ahmet Özkök 1947 doğumludur, halen Gazi Şehrin KAVAKLIK Semtinde koşu yaptırır, spor çalıştırır. Ahmet Özkökü burada bir gazete köşesine sığdırmak çok zordur. Çünkü sığacak birisi değil, ancak yakından tanımak gerekir. Yalnız şunu da söylüyorum. O’nu tanımak yüzünü görmek değildir. Ancak ölçüsü yaptıkları ile değerlendirilir diye düşünüyorum.

       Saygıdeğer okurlarım Gazi Şehrimizin yetiştirdikleri sanatkar ve sanat adamları için yazacak çok şey var, zaman zaman yazıyorum. Bu günlük bu kadar olsun. Beni unutmayın. Sohbet köşemde sizler ile yeniden buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler hep ve hepimizin olsun. Hoşça ve dostça kalınız diyorum.

      

 

( Gaziantepte Bir Değer Ahmet Özkök başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 10.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.