Derdi dünya olanın derdine ehl-i dîl neylesin
Aşk derdinin ilâcı dünya değil bilmez misin

Kalem bana bakıyor ben kaleme bakıyorum bu aralar. Kalbim "yaz" diyor. Aklım ise kararsız hülyalarda.

Yazamasam öleceğim, biliyorum. Fakat yazmak da ölüm bu vakitler. Mevsimin bir suçu yok. Aylardan Kasım lakin onun da suçu yok.

Ömrün sonbaharındayız, ondan galiba bu kabz halleri. Çayı şekersiz, kahveyi acı, yolun uzak olanını özleme halleri... İki derdin bir arada verilmediği hakikatinin inşirahıyla "Kalemle yazmayı öğreten" Rabbe sığınıyorum. Kalbimin ve bütün kalplerin sahibine...

Aynalar bile yabancı. "Hayır, benim işte" diyorum aynalara. Her doğrunun her yerde söylenmeyeceğini bilmiyor aynalar. Krağı düşmüş saçlarım, gözlerimin kenarındaki kırışıklıklar, en kötüsü de kalbimin yorgunluğu aynalardan yana.

Ben bana yabancıyım, aynaların da kabahati yok aslında. Bir aşk uğruna ömrümü heba etmişliğimi anlamıyorlar tabi. Herşey ataş pahası lakin aşkın kıymeti yok bu pazarda.

Kıştan sonra baharın geleceğini bilsem de bu yorgun ve muzdarip kalbim zemheriye dayanır mı bilmem. Kış çetin geçiyor daha şimdiden. Ama benim kalbim yanardağlar misali. Öylesine hesapsız, öylesine tahripkâr...

Her mevsim bir sonrakine gebedir, bilirim. Kış ne kadar çetinse bahar o kadar güzel olacak demektir, bunu da bilirim. Ne var ki kalbim çocuksu bir küskünlükte. Değil mi ki "her zorlukla beraber bir kolaylık vardır. Muhakkak her zorlukla beraber bir kolaylık vardır." Kalbimden geçenlerin de kalbimden geçmeyenlerin de kalbimin sahibi de Allah'tır.

Öyleyse kalbimde dinmeyen bu fırtınalar da neden? Aşk deryasına yelken açmanın bir bedeli var oysa: Mumdan gemilerle ateş denizinden geçmek. Nice Ferhat'lar Şirin'leri uğruna mecnuna döndü. Bedenleri öldü, adları da aşkları da baki kaldı gök kubbede. Şair sözü: "Göz gördü gönül sevdi seni ey yüz-ü mâhım / Kurbanın olam var mı bunda benim günahım." Aynıyla vakidir. Gören gözümün de seven kalbimin de kabahati yok. 

Rabbim! Kalbimdeki fırtınalar sana âşikar. Kalbimde olanlar sana âyan. İlkbaharım kışa döndü biliyorum lakin senden ikinci baharımı diliyor ve dileniyorum. Sen ki, kûn-fe-ya-kûn sahibisin ve kalbimden geçenlerin, kalbimin vekilisin. Kalbimi bî-çare bırakma Allah'ım
( İkinci Bahara Özlem başlıklı yazı Recep K. tarafından 11.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.