ŞEYTAN RAHAT DURMUYOR!

Şeytan bu rahat durmuyor işte, dürtüklüyor adamı.
Konuşmak zorunda kalıyor insan!
Birkaç gündür kafama bir şey takıldı:
Neden kırmızı et kolesterolu yükseltiyor?
Bu kolesterol de çağa mı ayak uyduruyor ne! 
Söyleyeceklerimin bilimle uzaktan yakından alakası yok, sadece soruyorum. 
"Komplo Teorisi" deyin geçin siz.
Eskiden ordular savaşa giderken askerlere güçlensin, kafaları çalışsın diye kırmızı et yedirirlermiş. Bunun temelinde de "Et yiyen, ot yiyene hükmeder!" mantığı varmış.
Kolesterol?
Aman Allah'ım!
Kabus gibi, hepimizin korkulu rüyası.
'Neme lazım! " deyip dayanıyoruz ota; pırasa, salata, lahana, şevketibostan...
Ha, bir de yumurta!
Sakın sakın! Zehir o, zehir!
Süt, peynir, hele hele teryağı; asla!
Boynumuzu büküp tabağa bakıyoruz, kibrit kutusu kadar yağsız peynir, bir kaç sap maydanoz ya da bir yaprak marul...
Reçel?
Yapma gözünü seveyim, canına mı kast ettin?
Sür margarini kızarmış ekmeğine ye işte.
Fazla değil ha, yalnızca bir dilim; o da kepekli olsun! 
Hasılı aç karnımızı inek gibi ot yiyerek doyurmaya çalışıyoruz.
Neden peki?
Yahu diyorum ya, şeytan durmadan dürtüyor, ne yapayım duramıyorum!
Şimdi "Niye et yemeyelim?" diye soruyorum.
Çünküüü; et yerseniz kaslarınız güçlenir, beyniniz tam kapasite çalışır.
Bunu neden istesinler ki; onlar her açıdan güçsüz insan istiyorlar karşılarında.
Neden yumurta yemeyelim peki?
Geçen gazetede okumuştum, Japonlar çocuklarının kafası çalışsın diye günde bilmem kaç yumurta yediriyorlarmış.
Bunu anladınız mı?
İyi o zaman, gelelim süte peynire.
Köylülerin yaptığı doğal ürünler içinde bakteri ve mikrop barındırıyormuş sakın sakın yeme!
İyi de ne yapalım?
Fabrikada üretilen süslü kağıtlarla kaplanmış ürünleri yiyin çünkü onlar işlenmiş, sizi yavaş yavaş çökertirken zenginin parasına para katacak.
Ya masum tereyağı?
Zavallı!
Bir zamanlar pis margarinleri ülkemize kakalayıp, tereyağının kolesterol yaptığını bilinçaltımıza işlemişlerdi ya; hala anlayamadık kandırıldığımızı.
Yahu benim rahmetli babam tereyağını ekmeksiz yerdi be! 85 yaşına kadar yaşadı; ne kolesterol, ne tansiyon gördü.
Ekmek konusu daha vahim; bu konuda her şeyi hepimiz biliyoruz, ekmek diye ne yediğimizin farkında olmamız lazım.
Toparlarsak; kardeşim önümüze konan her şey suni ve bizi kemiriyor. Eğer onların dediğini yapmaya devam edersek; gün gün kolesterolümüz de, tansiyonumuz da yükselecek, kafamız randımanlı çalışmayacak, en önemlisi de ürettikleri ilaçlara bizi mahkum etmek için tabağımıza koydukları yiyeceklerle kimyamızı bozacaklar.
Vallahi haddimi aştım ama ne yapayım; benim de canım var, ben de insanım.
Şeytan dürtüyor, ben de komplo teorisi kurma hakkımı kullanıyorum.

Saygılarımla
Sebahat Karagöz
14 Aralık 2019
( Şeytan Rahat Durmuyor! başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 15.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.