İLHAM NEDİR

İlham; bazı kimselerin yanlış anladığı üzere kişilere hazır verilen bir metin, bir formül falan değildir.

İlham; kalbe doğan, akla düşen mânâ yumağıdır.
İlham; herhangi bir olaydan esinlenmektir.

Kalbe tulû eden o mânâyı dile getirmek için seçilen kelimeler, cümleler veya o mânâyı elle tutulur bir esere dönüştürmek için kullanılan yöntemler ise ilham alan kişinin tarzını yansıtır sadece.

Bu kişi bir yazarsa o ilham hikaye olur, roman olur;
şairse vezne, kafiyeye döker, şiir olur;
bestekâr ise şarkı, türkü olur;
ressam ise tuvale işler, tablo olur; vs...

Yalnız sanatçılar mı ilham alır?
Tabi ki hayır!

Bu; bazen bir mühendis olur, bazen bir mimar. O zaman ortaya güzel projeler, yapılar çıkar.
Kimi zaman bir bilim adamı olur; ortaya bir buluş, bir keşif çıkar.

Edison, ampulü bulmadan önce iki bin deney yapmış ama bulamamış; evlendiği gece kalbine ilham olunmuş, doğruca laboratuvara koşmuş; diye anlatılır.

Arşimet, hamamda tasın su üzerinde yüzdüğünü görünce "Buldum! Buldum!" diye bağırarak çıplak vaziyette dışarıya çıkmış.

Newton, başına ağaçtan elma düşünce yer çekiminin farkına varmış.
İşte bunlar hep ilhamdır.

Onlar, bu ilhamları almadan öncesinde de bütün taslar su üstünde yüzüyordu; bütün meyveler dallarından yere düşüyordu, yıldızlar, ateş böcekleri ışık yayıyordu. 😊

Şairler, yazarlar, ilham almadan önce de harfler, kelimeler yerlerinde dururlar. Önemli olan: o ilhamı; insanların anlayacağı, etkileneceği bir hale dönüştürebilmektir.

Tekrar ifade etmek istiyorum.
İlham; kalbe gelen, akla düşen mânâ yumağıdır. Kim, ona bir şekil verirse o zaman elle tutulur, gözle görülür bir eser ortaya çıkar.

İlhamınız, ilhamımız bol olsun, inşallah. 

                                                               Mustafa Gül (Hamdi)
                                                                       (24.12.2019)
( İlham Nedir başlıklı yazı Hamdi tarafından 24.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.