Doğruyu tavsiye edip ne okuyan ne de yorum yapan var… Aşk diyorum, dünya diyorum, ye iç eğlen diyorum, koşuyor hatta uçuyor yorumlar, alkışlar… Ya hu biz ölüme gidiyoruz, bu dünyanın nimetleri yok olacak… Ne kadar sıkı sıkıya sarılsan, bizimle kal desen kalmayacak! Giydiğin elbiseyi ne kadar giyersin ki… Yediğin yemeği bir daha yer misin ki? Satın alsan bir ev küçük dersin büyüğünde olur gözün… İsteklerin sonu var mı? Elde edince mutlu olan var mı? Kim ağlamıyor, kim çaresiz bakmıyor, kim hasta olmuyorum diyor, kim kusursuz ve mükemmel ki diyor… Madem bu eksiklikleri görüyoruz, mükemmel olana yön vermek gerekmiyor mu? Size mutlulukta, iki cihanda saadette, ölümsüz aşkta, doyumsuz nimetlerde vaat eden Kur ’anı neden okumuyorsunuz ki? Ne aklınıza söz ettirirsiniz, ne ilminize toz kondurursunuz, ben yarattım diye gezer durursunuz dünyayı… Yok, böyle yaşam… Acısız bir dünya yok, bu dünya da cennet yok… Aksini mi iddia ediyorsunuz, haydi ispat edin öyleyse?   


Bugün yılın son günü… Ne ağaçlar kaldı ormanda, ne güller toprakta… Neyi kutluyorsunuz? Cennet müjdesi mi aldınız, yoksa ölüme çare mi buldunuz, yoksa başka müjdeler mi sundular… Savaşlar mı bitti, depremler mi yok oldu, fırtınalar mı dindi, yoksa kışın elbisesiz gezeceğiniz bir hava mı var?  Kim elinize yüzüne bakarak, sen neymişsin be abi deyip, önünüze karşılıksız maideler mi döktüler? Cevap, yok, yok… Bak yüzünden bir kırışık daha peydah oldu. Bak biraz daha yaşlandın… Bak senden geçen her an neler alıyor, neler… Yoksa terk ettiklerini mi kutluyorsun?


Bu gece düşün, ben nereye gidiyorum de… Yaptığın hataları günahları halksızları bir bir düşün… Yapmayacağım de… Tövbe et… Eğer yapmazsam seneye yaşarsam daha da kötü olacağım, hissedeceğim de… Rabbine sığın, ona ibadet et, tefekkür et… Rabbini tanı, aşkını keşfet… Ona teslim olduğun için mutlu olacağını düşün, yeni yıla muhteşem bir efor ver…


Ne yaparsan ne seçersen sonuçlarını sen yaşayacaksın ve ona katlanacaksın… En doğruyu seç lütfen… At sigarayı, içme alkolü… Günaha gitme ne olur!


Saffet Kuramaz

( 31 Aralığa Nasıl İsim Vermeli Ki başlıklı yazı safdeha tarafından 31.12.2019 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.