Türkiye, ABD’den sonra üzerinde çalışmalar yürüttüğü lazer silahını,  gerçek bir savaş alanı Libya’da deneme imkânı buluyordu. Türk lazer silahı B.A.E’nin Çin’den aldığı SİHA’yı düşürüp, yere çakılıyor, yanarak küle dönüyordu. Bu ABD ve İngiliz basınında geniş yer alıyordu.

İngiliz Basını; “Çatışma sahasında lazer donanımlı bir aracın, başka muharip aracı lazer silahıyla yok etmesi dünya tarihinde bir ilktir. Taktik düzeyde lazer donanımlı kara araçlarını ABD ya da Rusya yapmadı. Bunu Türkler yaptı. Türkiye askeri teknoloji geliştirmeye geç başladı, ancak yakında batı dünyasını şok edecek yeni silahları da ortaya çıkacağı kesin…” diye yazıyordu.

Aynı günlerde ABD ‘armyrecognition’ sitesi, “Son on yılda fuarları takip edenler, Türkiye’nin nasıl güç kazandığına yakından şahit olacaklardır. Yıllarca batıya bağımlı olan Türkiye bambaşka bir hale geldi. Kendi uçak gemisini suya indirirken 5.nesil savaş uçağını yapacak 4.ülke olacak. Türkiye yıllarca savunma alanında ülkeleri kandırdı. Lazer silahını geliştirirken sadece donanması için geliştireceğini ve tıpkı Amerika’nın yaptığı gibi yapacak. Şimdi anlaşılıyor ki, bu büyük bir aldatmacaydı. Türkiye bu silah için 450 milyon dolar harcadı. Batı kendine güvenip, Türkiye’yi dikkate almamakla çok büyük hata yaptı. Unutmamak gerek ki, yakın zamanda Türk lazeri Batı’yı çarpacak… ” diye yazıyordu.

Diğer yanda Dubai’deki gökdelenlerden birinin 72.ci katında süitinde elinde bir elinde sigarası, diğer elinde şarabını içen Richard; “Sıkıldım ya!  Televizyonda işe yarar bir haber yok. Şu durgun havaya biraz hareket, biraz kan, biraz ölüm, biraz da tuz biber ekelim!”

Tom; “Ne demek istiyorsun?”

Richard “Biraz daha hareket, biraz daha aksiyon yapalım ki, silah satma işimiz kolaylaşsın. Gün geçmiyor ki, televizyon kanalları Türkiye’den bahsetmesin. Bu arada şu Türklere biraz gözdağı da vermek gerekir. Adamlar Afrika’da hızla yayılıyorlar. Türkler Somali’de bir devlet inşa ediyor. Okullar, camiler, yollar yapıyorlar. Türkiye orada bir fabrika gibi asker üretiyor. Bir Türk gibi asker, bir Türk gibi polis yetiştiriyor. Askeri ve kurum atmalarını Türkler yapıyor. ‘Türkiye askeri üssünü kapatın, Somali’den çıkarın, Türkler size ne veriyorsa biz 20 katını veririz’, dememize rağmen, adamlar kimse yokken yanımızda Türkiye diyerek teklifimizi reddettiler. Bizi çıldırtıyorlar. Somali’yi kana biz bulamayalım da kim bulasın?”

Somali en üst ağızdan; “Türkiye’nin çabaları, 2011’den bu yana Somali’deki hayatın tüm alanlarının gelişmesine katkı sağladı. Ülkemiz her ne zaman bir problemle karşı karşıya kalsa Türkiye’yi yanında buldu. Türkler bizim kara gün dostumuz…” deme cesaretini gösteriyorlar ya!”

““Yetmezmiş gibi Türk askeri Kosova’da, Afganistan’da Katar’da, Somali’de şimdi de Libya’da... Onların oraya yerleşmesi bizim çıkarlarımıza ters düşüyor. İstediğimiz gibi hareket etmemize engel oluyorlar. Biraz gözdağı verelim.”

“Ne oldu bizim şeyh gelmedi. Şu Libya’nın üzerine yattığı 150 milyar dolarından, birkaç milyon doları şu bizim Kaddafi’nin çocuklarına göndersin ki, Türkiye aleyhinde konuşacaklar.”

Batı kanallarında Türkiye aleyhinde Kaddafi’nin çocuklarının cılız sesleri yükseliyordu. Ve aynı gün Bir yandan ABD, diğer yandan B.E.A’dan üç uçak dolusu askeri silah ve mühimmatı Hafter’e ulaştırıyor. Türkler geliyor diye büyük yığınak yapıyorlar. 

Mısır; Türkiye-Libya anlaşması bizi ilgilendirmiyor, derken, Almanya Başbakanı Merkel, İsrail Kıbrıs Rum kesimi ile imzaladığı ekonomik münhasır bölge anlaşmasını gözden geçireceğini açıkladı. Yunan-Rum-İsrail ittifakında çatlar meydana getireceğe benzer. İsrail’in ise kafası karışık...

Uzun bir iç dinleyişten sonra Tom; “Neden olmasın,” dedi.

Richard; “Bizim çocuklara bir işaret gönder.”

İki gün sonra televizyon kanalları “Son dakika” alt yazılı haberleri geçiyordu. “Somali’de bombalı araçla saldırı 80 kişi öldü, 70 kişi yaralı…”

 

 ...

Devamı var

Ant. - 050120

( Akdenizdeki Kavga - 10 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 10.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.