Adı üstünde işte pişmiş aş, yani pişmiş yemek, su katılmaz derler, demesine de bazıları da pişmiş aşa su katmayı çok sever. Pişmiş aşa su katmadan önce pişmiş aşın gerçekten pişmiş mi pişmemiş mi olduğunu iyi anlamak lazım.

Pişmiş aşa illaki su katacaksanız, o pişmiş aşa sevgi ile yaklaşmanız lazım. Zaten bilirim ki pişirirken sevginizi de katmışsınızdır... Ama sadece sevgi de karın doyurmuyor tabi ki... Suyu çok yukarıdan dökerseniz etrafa sıçrayabilir, buna dikkat edin. Çok alçaktan da dökerseniz eliniz filan yanar, ortalama bir mesafeden dökmek lazım...

Pişmiş aşı, ''Azıcık aşım ağrısız başım.'' diye dualar ile pişirdi iseniz, aş az da olsa sizi doyurur, ancak aza kanaat etmiyorsanız da sonrası ne olur, onu bilemem... Pişmiş aşa da su katmadan önce biraz pişmiş aşa moral vermeniz lazım ki su kattığınızda fazla bozulmasın. ''Bak pişmiş aş sana birazdan su katacağım, biliyorum pişmiş aşa su katılmaz ama, mecburum ev de başka yemek yok, çocuklarda aç zaten biraz bol göstermem lazım yemeği, kusura bakma.'' deyip gönlünü almanız lazım pişmiş aşın...

Bir de bu pişmiş aşa su katmanın bir çok şekilleri vardır. Sürahi ile olur, bardak ile olur, maşrapa ile olur. Pet şişe ile olur... Bunlar maddesel olanlar tabi ki... Bir de kişisel olanları vardır bu pişmiş aşa su katma tekniklerinin, onlarda kaynana ile olur, kayınpeder ile olur, enişte ile olur, baldızlar ile olur, kayınbiraderler ile olur, amca oğulları ile olur, dayıoğulları ile olur, bacanaklar ile olur, kısaca bu işin her türlü oluru vardır...

Pişmiş aşa su katıldıktan sonrada o aşı insan, kadın olsun erkek olsun veya çoluk çocuk olsun çok zor yer. Maazallah, insanın midesine oturur, hazımsızlık yapar maddesel olanları. Kişisel olanları da ruhu zedeler, kişiliği zedeler, araya nifak sokar da o nifaklar da bir daha öyle kolay kolay çıkmaz insanların arasından. Aralara giren karakediler bile hafif kalır diyeyim size...

Siz, siz olun da kimselerin pişmiş aşına su katmaya kalkmayın. Ne pişmiş aşa su katılmış yemekten hayır gelir insana, ne de duygu ve düşünce olarak pişmiş aşa su kattığınız zaman mutlu olursunuz. Her zaman yemekler de tadında, hayatınız da tadında olsun...

( Pişmiş Aşa Su Katma Teknikleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.