GÖLGELER ŞİİRİ(NURDAN ESİNLEDİM)
1-Günümüz şartlarında evlenmek zor
olabiliyor.
2-Evlilikleri kolaylaştıralım isterim.
3-Gelin yada damat maddi manevi borç altına
girebiliyor.
4-Bu da en güzel yıllarını sıkıntılarla
geçirmelerine sebep olabiliyor.
5-Bu yüzden evlenmeyi düşünmeyen kişilerin
sayısı oldukça fazla.
6-Kişi cinsel arzularını bastıramıyor
olabilir.
7-Bu da hem kişiye hem topluma zarar veren
cinsel ilişkilerle sonuçlanabiliyor.
8-AIDS frengi sifilis hastalıkları
görülebilir.
9-Sağlıklı düşünebilmeye zarar verebilir.
10-Kişiye vicdan azabı çektirebilir.
11-En kötüsü de gayrımeşru çocuklar veya
kürtaj olabilir.
12-Evlilik sadece cinsellikten ibaret
değildir.
13-Yine de cinsellik çoğu bilim insanına göre
bastırılmaması gereken bir ihtiyaçtır.
14-Bu ihtiyacı gidermenin yolu da evlilikten
geçiyor.
15-Toplumu oluşturan yegane birim ailedir.
16-Medeni bir toplumun oluşması için de
sağlıklı ilişkiler gerekir.
17-Seni anlayabilecek,sana huzur
verebilecek,seni yeri geldiğinde eğlendirebilecek birini kim istemez?
18-Önce biz iyi bir insan olmalıyız.
19-İyilik kavramı göreceli olduğundan şu
tespitte bulundum.
20-Genel olarak tencere yuvarlanıp kapağını
buluyor.
21-Sağlıklı bir toplum oluşsun istiyorum.
22-Bunun için de bildiklerimi paylaşma gereği
hissediyorum.
23-Yöntem olarak da sanatı seçtim.
24-Bu şiirleri yazarken kendime de çok
faydada bulundum.
25-Bir mum diğerini yakmakla ışığından değer
kaybetmez.
26-Hatta ortamdaki parlaklık artabilir.
27-Hatta görüşümüz netleşebilir.
28-Hatta gölgeler bile kaybolabilir.
29-Bilginin ışığına muhtaç o kadar çok
karanlık alan var ki…
30-Sen yanmazsam ben yanmazsam nasıl çıkar
karanlıklar aydınlığa?
31-Allah için çalıştıkça O da bana bitmek
bilmeyen bir enerji nasip ediyor.
32-Bu enerjiyi ilhama çevirebilme imkanını
veriyor.
33-Bu ilhamı kaydetme aklını ve fırsatını
veriyor.
34-Allah için bilgisini paylaşan kişi deniz
feneri gibidir.
35-Bu fenerle ihtiyacı olan kişiler yolunu
bulabilir.
36-Kuran’da alimler övülmektedir.
37-Hadis kitaplarında ahirette alimler
kandile benzetilmektedir.
38-Gerçek hayatta da kullanışlı bilgi hayat
kurtarmıyor mu?
39-Cennet yolunu kolaylaştıran da ilim değil
midir?
40-Doğru kişiyle doğru yerde doğru ölçüde
doğru zamanda doğru hareket edelim.
AGNOSTİK ŞİİRİ(MUMİNUNDAN ESİNLENDİM)
1-Bir atasözümüz vardır.
2-Sora sora Bağdat bulunur diye…
3-Ben de zamanında sorguladım.
4-Bir zamanlar ateist de olmuştum.
5-Ancak doğru bilgiye ulaşınca soru
işaretlerim kayboldu.
6-Zamanında kendime sorduğum bazı sorulardan bahsedeyim.
7-Allah varsa böylesine adaletsiz bir düzene
nasıl izin veriyor?
8-Bu sorunun cevabını bulmam biraz uzun
sürdü.
9-Allah’ın bizden edilgen değil etken olmamızı
istediğini farkettim.
10-Bu dünyanın etme bulma dünyası olduğunu
örnekleriyle farkettim.
11-Kimsenin elinde bir sihirli değnek
olmadığını,çalışarak yorularak üreterek kazanabileceğimizi farkettim.
12-Zulüm varsa buna ses çıkarmayanların da
bunda payı olduğunu farkettim.
13-Ardından şu güzel sözü öğrendim.
14-Allah kulunu kul ile imtihan eder,ilim
bilmeyen bunu kul yaptı zanneder.
15-İnsanın insana muhtaç yaşadığı bir
dünyadayız.
16-Sürekli bir döngü,sürekli bir etkileşim
halindeyiz.
17-Sonra İsmet İNÖNÜ’nün şu güzel söz aklıma
geldi.
18-Bir ülkede namuslu vatandaşlar da en az
namussuzlar kadar cesur olmadıkça o ülkede kurtuluş yoktur.
19-Artık kararımı vermiştim.
20-İnsan Allah’ı suçlayamaz.
21-Bu düpedüz kolaya kaçmaktır ve haddine
değildir.
22-Kişi önce kendine bir bakmalıdır.
23-Etrafındaki kişileri de doğru yola
sürüklemelidir.
24-Tabi ki önce kendini düzelterek.
25-Babanın dediğini yap,yaptığını yapma
mantığı her zaman işe yaramıyor.
26-Bize örnek alınacak kişiler gerekir.
27-Gerisi kelebek etkisiyle çözüm bulabilir.
28-Daha pek çok sorular var cevap bulması
gereken.
29-Kader konusunda çokça yanılgı olabilir.
30-Allah’ın merhameti ve azabı konusunda
çelişki olduğu sanılabilir.
31-Bir de günaha dalmış olup da Allah’tan
ümidi kesip agnostik olanlar da olabilir.
32-Kader konusunun birbirine paralel işleyen
sistemler olduğundan bahsettim.
33-Allah’ın merhameti konusuna değineyim.
34-Allah merhametli olduğunu,tövbeleri kabul
ettiğini ve ceza verme konusunda acele etmediğini söylüyor.
35-Üstelik bu durum sayısal olarak
desteklenmektedir.
36-Allah affedici olduğunu cezalandırıcı olduğundan
daha fazla söylüyor.
37-Günaha dalıp Allah’ın rahmetinden ümidi
kesenlere gelince…
38-Bir beyit vardır bununla ilgili.
39-Mevla görelim neyler,neylerse güzel eyler.
40-Kötülüğü iyilikle savuşturabileceğimiz
yazar Kuran’da.
41-Allah’ın kalpleri mühürlediğinden
bahsedilir.
42-Doğrusu insan kalbine mührü kendisi vurur.
43-Günaha dalarak ruhunu kalbini beynini
kirletir.
44-Ancak bu kir temizlenemez değildir.
45-Abdest nasıl bedeni temizliyorsa ruhu da
temizleyebilir.
46-Zaten ruh ve beden birbiriyle yakın
ilişkilidir.
47-Bana göre kimsenin hakkı kimsede
kalmamalıdır.
48-Haksızlıklar bir yerlerde sorun
çıkarabilir.
49-Her unsurun birbiriyle bağlantılı olduğu
bu evrende dikkatli olmalıyız.
50-Zaten içimizde bir huzursuzluk varsa sorun
çıkacağını hissetmez miyiz?
51-Huzurumuz olmayınca bu hayat çekilir mi
bilemem.
52-Hem kendimiz hem başkaları hem insanlık
için helalleşmeliyiz bana göre.
53-Maddi manevi zararlar telafi edilmeli
imkanlar dahilinde.
54-Dikkat edin,hayatımız da olumlu yönde
değişecektir.
55-Ben yaşadım,o yüzden kesin
konuşabiliyorum.
56-Zaten kalpler ancak Allah’ı anmakla huzur
bulur der Kuran.
57-Allah’ı anmak onun rızası için bir iyilik
yapmak olabilir.
58-Allah’ı anmak onun rızası için adaletli
davranmak olabilir.
59-Allah’ı anmak onun rızası için kötülükten
uzak durmak olabilir.
60-Sürekli yazıyorum ama yine de soruyorum.
61-Nedir bu iyilik kötülük kavramları?
62-İkisi de göreceli kavramlar sonuçta.
63-Allah bu konuda bizi gerekli duygularla
yaratmış diyebilirim.
64-Empatisi yapıldığında hoşa giden
davranışlar iyiliktir diyebilirim.
65-Allah’ın da bağışlayan ve esirgeyen adıyla
Kuran okuyoruz Tevbe suresi hariç.
66-Allah iyi olduğundan iyilik de emreder.
67-O yüzden Afrika’da aç çocuklar varsa
sorumlusu Allah değildir.
68-Allah insanlara doğruyu yanlışı ayırt
edebilme,geleceği planlama ve seçim şansı vermiştir.
69-Allah’ın kurallarıyla yönetilmeyen ülkeler
ve sömürülerinde acı çekiliyorsa bu Allah’ın suçu değildir.
70-Aç çocuklar sormayacak mı sandınız bizi aç
bırakanlara ne yapacaksınız diye?
71-Ölüm gelecek ancak ne zaman gelecek
bilemem.
72-O gün
bazılarına zor geçebilir.
73-Mazlumun zalimden öç alacağı gün zalimin
zulmettiğinden daha çetin olacak.
KURBAN ŞİİRİ(HACDAN ESİNLENDİM)
1-Müslüman ümmeti Zilhicce ayının 10-11-12.
günlerinde kurban bayramı kutlar.
2-Peki nedir kurban?
3-Kurban’ın
Arapçası gurban yakınlaşmak demektir.
4-Garibe,garip,gariban kelimeleri buradan
türer.
5-Kimsesi olmadığı için otomatik olarak
Allah’a yakın olan, demektir.
6-Kime yakınlaşmak? Allah’a yakınlaşmak.
7-Yoksula, garibe, kimsesize, yolda kalmışa,
muhtaca yakınlaşmak, onlarla ilişkide olmaktır.
8-Dolayısı ile Kurban Bayramı aslında
garipler bayramı demektir.
9-İslam’da Gurban Bayramı, gariplere,
yetimlere, yoksullara, kimsesizlere armağan edilmiştir.
10- Peygamberimiz de Bayram sabahı
kalktığında ilk olarak; gariplerin, kimsesizlerin, evsizlerin kaldığı, Ashabı
Suffa denilen yere gidermiş. Kendi ailesinden önce, onlarla kahvaltı eder ve
bütün Bayramı onlarla geçirirmiş.
11-İslam’da bayram vardır ama hayvan kesmek,
bayramda kurban kesmek yoktur, olmak zorunda da değildir. Allah’ın böyle bir
emri de yoktur.
12-Onbir yerdeki geçen kelimelerin ve
kavramların çarptırılmasına ve yorumlanmasına dayanıyor.
13-Kevser Suresi, bu on bir yerden bir
tanesi. Orada deniyor ki;. Biz sana muhakkak ki kevseri verdik, şu halde salat
et, nahr yap. Muhakkak ki asıl kökü kuruyacak olan sana kin besleyendir. Ayet
bu, sure bu. Buradaki -salat et ve nahr yap- ifadelerini -namaz kıl ve kurban
kes- diye çeviriyorlar. Bu yanlış. Salat et ve nahr yap demek; yardımlaşma ve
dayanışma içerisinde ol, Allah’tan destek ve yardım iste ve bu esnada
karşılaşmış olduğun güçlüklere göğüs ger, sabret, diren, diyor. Bunu; kurban
kes, namaz kıl, diye çeviriyorlar.
14-Halbuki Kevser Suresi, Mekke döneminin 2.
yılında gelmiş bir süredir. Henüz daha kurban kesmek diye bir şey yoktur. Henüz
daha açıktan açığa namaz kılmak diye bir şey yoktur. Bu Kevser suresinde geçen
salat’ın ve nahr’ın, namaz kılmak ve kurban kesmek ile alakası yoktur ve burada
o anlamda kullanılmamaktadır.
15-İkinci bir örnek: İbrahim’in oğlunu kurban
etme sahnesi. Yaygın kanaate göre; İbrahim rüyasında oğlunu kestiğini görmüş ve
bunu hayata geçirmek istemiştir. Oğlunu yan yatırıp, bıçağı eline alıp, oğlunun
tam boğazına vuracağı sırada, Allah onu durdurmuş ve ona bir koç göndermiş ve
oda koçu kesmiş. O gün bugündür, insanlar kesilmekten kurtulmuş, onun yerine
koç kesimi başlamış. Bu nedenle biz de koç, sığır, koyun gibi şeyler kesiyoruz
derler. Yaygın kanaat ve inanç budur. Bu doğru değildir.
16-Doğrusu şudur: İbrahim rüyasında oğlunu
kurban ettiğini görmüştür. Bu doğru ve onu kurban etmeye kalkmıştır. Çünkü,
İbrahim döneminde insan kurbanları vardı. Hz. İbrahim’de bunun etkisi altında
kalmış ve rüyasında bunu görmüştü. O rüyasını da, Allah’ın emri olduğunu
sanarak; tatbik etmeye, hayata geçirmeye çalışmıştı.
17-Allah, bu vesile ile kurban işine bir son
vermek ve İbrahim üzerinden; hem insan kurbanlarını, hem hayvan kurbanlarını
insanlıktan kaldırmak ve Tanrı için kurban kesmeyi ortadan kaldırmak için ona
seslendi. Dedi ki; Sen rüyana sadık kaldın ve bunu gerçekleştirmeye çalıştın.
Ama ben bunu yapmanı istemiyorum, diyerek onu büyük bir hatadan kurtardık, der.
18-Ayette geçen ‘zibh-i azim’ diye bir kelime
var. Kişinin büyük bir hatadan dönmesi, kurtulması anlamına geliyor. Zıbh
kelimesi; hata yapmak, kazaya uğramak, başına bir kaza gelmek anlamına geliyor.
İşte bunu kurban kesmek, koç diye çeviriyorlar. İbrahim’e oğlu yerine bir koç
verdik diye çevriliyor. O zaman insanın yerine koç kesilmesi gerekiyor. Halbuki
doğrusu; oğlunu kesecek iken Cenab-ı Hak ona diyor ki; bunu yapma, biz onu
büyük bir hata yapmaktan kurtardık.
19-Peygamberimiz zamanında da hacılar kurban
kesiyorlardı. Kabe’nin etrafına gelip; dizi dizi kesiyorlardı ve hala da kesiyorlar.
Hac 37 der ki; kestiğiniz bu kurbanların etleri ve kanları Allah’a ulaşmaz.
Allah’a ulaşacak olan sizdeki takvadır.
20-Bu konuda bilgilendirme yapmak gereğini
hissettim.
21-Sayın İhsan ELİAÇIK’a bu yazısı için
teşekkür ederim.
22-Allah için kan akıtmak kavramı Kuran ile
bağdaşmamaktadır.
23-Her canlı kendince Allah’ı yüceltirken
ihtiyaç olmadan onları kesmek hoş değil.
24-Bu anlayış benim ailemde bile var.
25-Annem her bayram Allah kanını kabul etsin
der.
26-Halbuki Hac37’ye göre ulaşacak olan takvamız,hislerimiz,duygularımızdır.
27-Kesilen etler yeterince garibanla
paylaşılıyor mu tartışılır.
28-Derin dondurucuda gelecek bayrama kadar
bir yıl saklanıyor.
29-Teknoloji bunun için gelişmiş olmamalıydı.
30-Kurban konusuna geri dönelim.
31-Hz.İbrahim Allah için oğlundan
vazgeçebildi.
32-Peki biz nelerden vazgeçebiliriz?
33-Evimiz,arabamız,eşimiz,ünvanımız,paramız?
34-Hangisi vazgeçilmeye değer Allah için?
35-Allah rızası için neleri paylaşmalıyız?
36-Hz.İbrahim putları kırmıştı.
37-Biz de nefsimizin putlarını
kırabilmeliyiz.
38-Hac döneminde hz.İbrahimi ve eşini
anlayabilmeliyiz.
39-Hz.Hacer'in çöldeki feryadına karşılık
ALLAH çölden su çıkarmıştır.
40-Dur dur denmesiyle bugünkü zemzem kuyusu
açılmıştır.
41-Hz.İsmail ile de Kabe’nin duvarları
örüldü.
42-Öyle bir Allah ki ibadet yerinin içinde
sadece 3 direk var.
43-Benim hamurum da garib der gibi…
44-Kabe’nin etrafında yapılan her tavaf sanki
her bir Fatiha ayetini açıklar gibidir.
45-Şeytana atılan her taş aslında her büyük
günah içindir.
46-Safa ile Merve arasındaki her Sa’y
hz.Hacer’in emeğini akıllara getirmelidir.
47-İçinde sadece 3 direk olan Kabe’nin etrafı
bugün gökdelenlerle kaplı.
48-Sizce de yanlış bir durum yok mu?