Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 15.01.2020
Okunma Sayısı : 2051
Yorum Sayısı : 4

SELAHATTİN DEMİRTAŞ’IN DEVRAN VE SEHER ADLI KİTAPLARININ GÖRME ENGELLİ BİR KİTAPÇIYA YAŞATTIĞI ÇİLELER.


Efendim günümüzün konusu  Hdp eski eş başkanı Selahattin Demirtaş’ın yazmış olduğu kitaplar.  Bu kitapları cezaevinde yazmış ve birine ‘’Devran’’ adını koymuş, diğerine de ‘’Seher.’’

Bizler. Yani Selahattin Demirtaş ile ve onun yazacağı herhangi bir şey ile işi gücü olmayanlar bu kitapları daha yeni tanıyoruz ama her iki kitap da dünyada sekiz dilde yayınlanmış kitaplarmış. Hatta bu kitaplardan Seher uluslararası en iyi çeviri ödülü dalında PEN ödülü almış.

Hapishanedeki  Selahattin Demirtaş’tan bir Nelson Mandela yaratmaya çalışan ( yaratmak kelimesi için özür dilerim ama öyle maalesef) dıştaki şer güçler ileride bu kitaplara Nobel ödülü de verirse hiç şaşırmayacağım.

Her neyse...İşte bu kitaplardan bizler daha yeni haberdar oluyoruz.

Nasıl haberdar olduk peki?

Efendim bu kitaplardan Devran’daki hikayeler okuma tiyatrosu denen bir türde bir iki gün önce İstanbul Yıldız Kenter Tiyatrosunda sahneye kondu. Bu tiyatroya da HDP ve CHP nin önde gelen isimleri yanında eski  artizlerden) artist değil artiz) Kadir İnanır da katıldı. Birlikte mutluluk pozları verdiler.

Toplumun bazı kesimleri ve bazı siyasi partiler bu görüntülere tepki verdiler. Ancak bir husus daha ortaya çıktı bu tiyatro olayı ile beraber:

Gerek bu tiyatro  gerekse Selahattin Demirtaş’ın kitaplarının İstanbul’da satılması işini İstanbul Belediyesi organize ediyormuş, bahsi geçen kitaplar da İstanbul Kitapçısı denen Kitapçılarda satılıyormuş.

Dün bir iş için Kadıköy’e gittim. Kadıköy’deki Eminönü- Karaköy vapurlarının kalktığı iskelenin üzerindeki İstanbul Kitapçısına uğradım. Acaba gerçekten de bahsi geçen kitaplar orada var mıydı?

Bahsi geçen kitaplar İstanbul Kitapçısında yoktu.

Eve geldiğimde Face booktan özet olarak ‘’Arkadaşlar !  Devran ve Seher adlı kitaplar İstanbul kitapçısında yok. Ya hiç yoktu ya gelen tepkiler üzerine kaldırdılar’’ Diye yazdım.

Bu paylaşımım öyle çok da ilgi çekmedi. Zaten akşam yatmadan önce bir başka şeye şahit oldum.

Evet Selahattin Demirtaş’ın Kitapları Kadıköy'deki İstanbul Kitapçısında yoktu ama Google a İstanbul Kitapçısı com.  yazdıktan sonra ‘’Ara’’ ya ‘’ Seher’’ ya da ‘’ Devran’’ yazdığınızda bu kitaplar karşınıza çıkıyordu.

Bu arada yaptığım araştırmalar sonunda Selahattin Demirtaş’ın ‘’ Seher’’ adlı kitapta iddia edildiği gibi Ankara’yı kana bulayan ve maalesef hemşerim olan Kağızmanlı terörist Seher Çağla Demir’i anlatmadığını da gördüm.( Zaten Selahattin Demirtaş salak biri değil. Kendisinden bir Nelson Mandela Çıkarılmaya çalışıldığı şu son bir iki yılda doğrudan doğruya terör olaylarına karışmış, ölmüş ve öldürülmüş teröristlerin hayatlarını yazmaz. Bizim sosyal itlerin, cici demokratların, eskiden sev genç dediğimiz şimdinin LGBT ve benzeri yapılanmalarının, bilhassa Ermenilerin ve Ermeni sevicilerin ve liboş muhafazakarlarımızın hoşuna gidecek, onları kah ağlatacak, kah güldürecek hikayeler yazar. Tv ekranlarında saz tıngırdatarak sağladığı cici çocuk imajına halel gelmesini istemez.) 

Neyse...Seher’de ne anlatılıyor?

Özetin de özeti şu:

Kalabalık bir ailenin kızı olan Seher, sevgilisine kanar. Bir bayram günü sevgilisi bunu arkadaşlarıyla bir arabaya bindirip ormanlık bir arazide ırzına geçerler. Sonra Seher’in durumunu öğrenen ailesi tecavüzcünün kılına bile dokunmaz ama Seher’i, küçük kardeşi Engin’e öldürtürler.

Klasik Yeşilçam filmlerinde sık sık karşımıza çıkan ve artık gına getirmiş olan töre cinayeti... Seher Çağla Demir ile görünür bir alakası yoktu. ( Bunun nesine ayılıp bayılmışlar onu da anlamadım. Bizim ilkokul bebeleri bile yazar böyle bir şeyi. )

Devran ile ilgili yaptığım araştırmalarda o kitabın da görünürde masum bir kitap olduğunu söyleyebilirdim. Hikayelerin ‘’ Devran’’ Kod adlı teröristle, daha da doğrusu terörle ilgisi yok gibi görünüyordu.

Ta ki bu sabaha kadar.

Bu sabah, taaaa Diyarbakır’dan bir mesaj geldi.

Aynen yayınlıyorum.

Gönderen: Süleyan Acar.


Sayın Sami Biberoğulları.

Seni tanımıyorum, ne ile meşkuliyetini bilmiyorum, ama sayfamdaki ortak arkadaşlarımızın yazarlar olmasından anlıyorum ki sen de değer biçilmez bir yazarsın. Biraz benim de derdime kulak verir misin lütfen?

‘’Ben Diyarbakır'da kitapçılıkla uğraşan görme engelli bir kitapçıyım. Önce televizyon ve gazetelerde haberim yapıldı sözüm ona ‘’Diyarbakır’ın Meşhur Seyyar Kitapçısı’’ diye adlandırıldım, ve işlerim gayet yoluna girmişti, sonra zamanla bana gelen müşteriler yukarıda söz ettiğiniz iki kitabı getirmemi önerdiler, getirmedim. İstediler, getirmedim. Zorladılar, psikolojik baskı yaptılar gene getirmedim,{GETİRMEM DE}.

Sonra ben o iki kitabı tezgâhıma koymuyom diye benden nasıl intikam alıyorlar biliyor musunuz? adım meşşur seyyar Kitapçı'dan bir anda sadece ‘’İslami ve dini kitap satıcısına’’ çıkartıldı, ve ben ay içerisinde eeennn fazla 2 yahut 3 adet kitap satabiliyorum,

Asıl şuna inanamayacak ve kahr olacaksın benim gibi. Diyarbakır'daki bütün seçkin kitap evlerinde yok satıyor o iki kitap. Sana duymuş olabileceğin iki kitap evi adı diyeyim, biri Diyarbakır’ımın en İslami ve en muhafazakâr kitapçısı Ensar Kitap Evi, diğeri de gene herkesce bilinen Kafka Kitap evi. Artık beni kardeşin bilir de bir cevap yazarsan muradın olsun.’’


Evet...Çok önemli bir hususa dikkat çekmiş Süleyman Acar : İslami ve muhafazakar olarak bilinen bir kitap evi de bu kitapları satıyor. Artık can korkusu mu yoksa gönüllü mü orasını bilemem ama tek başına ‘’ Ben bu kitapları getirmem de satmam da ‘’ Diyen Süleyman Acar’ın gösterdiği cesareti gösteremiyor veya zaten Selahattin Demirtaş ile aynı geminin yolcuları tüm İslami ve Muhafazakar görüntüsüne rağmen.

Şimdi sorulabilir ‘’ Süleyman Acar’a ne tür bir baskı uygulanıyor?’’

Ondan herhangi bir kitap satın almamak en büyük baskı elbette ki. Ve burada dikkatlerden kaçmaması gereken husus şu: Süleyman Acar ‘’ Diyarbakır’ın Meşhur Seyyar Kitapçısı’’ iken insanlar ondan kitap alıyorlar ama adı ( daha doğrusu unvanı) ‘’ İslami ve Dini Kitap Satıcısı ‘’na çıkınca ayda iki kitap ancak satıyor. Yani Diyarbakır’ın İslami ve muhafazakar kesimi de HDPKK dan çekiniyor ya da İslami ve muhafazakar olarak bildiğimiz kesim HDPKK ile kol kola. Her iki halükarda da bu kesimin İslam ile alakasının olmadığını söylemek sanırım çok da insafsız bir yorum olmaz. Koskoca Diyarbakır’da Hdp binası önünde eylem yapan kadın sayısının sadece elli beş olduğuna, bunlardan da sadece on altısının Diyarbakırlı olduğuna bakarsak konuyu daha net yorumlarız. Ne yani  altmış bin militanı olduğu söylenen pkk sadece on altı ailenin çocuğunu mu kandırıp dağa götürdü Diyarbakır'da?

Peki Diyarbakır’da HDPKK nın baskısıyla olduğunu kabul ettiğimiz bu durum o lanetlerin etkili olmadığı yerlerde farklı mı?  Yani İslami ve Muhafazakar kesim İslami ve Muhafazakar insanların yazdıklarını okuyor mu? Bu tür sıkıntılar yaşadığında ellerinden tutuyor mu? Maalesef...

Şimdi Selahattin Demirtaş’ın kitaplarına bu kadar tepkiler oldu ya inanın bana malum kesim daha da aşkla şevkle sarılacaklardır o kitaplara. Buna karşılık bir de İslami Kesimden bir yazar bu şer odaklarının gerçek yüzlerini ortaya koyan bir kitap ya da makale yazsın seyredin durumu. Adamın/ ya da kadının yazdığı kitaplar elinde kalıyor hatta sosyal medyada beğeni bile alamıyor. Ve maalesef ki İslami ve Muhafazakar dediğimiz kesimin derdi ‘’ Okuyayım da bilgi sahibi olayım’’ değil ‘’ Benim yazdıklarımı okusun millet’’ olduğundan hep olduğu yerde sayıyor.

Evet, bu arada ‘’Nasıl bir baskı uygulanıyor’’ Sorusunu gargaraya getirmeyelim de somut bir örnek verelim ki Sevgili Süleyman Acar onu da yazmış:

O Diyarbakır şivesiyle yazmış, ben İstanbul şivesiyle sizlere takdim ediyorum Süleyman Acar’ın, Selahattin Demirtaş’ın kitaplarını satmamak uğruna yaşadıklarını.


''BEN DİYARBAKIR'DA KİTAP SATICILIĞIYLA GEÇİNEN GÖRME ENGELLİ BİRİYİM. GÜNLERDİR 8- 9 SAAT TEZGAH BAŞINDA MÜŞTERİ BEKLİYORUM. BUNA RAĞMEN ZATEN SİFTAH BİLE EDEMEDEN KAPATMAK ZORUNDA KALIYORUM. YİNE DE KISMET- NASİP DEYİP ŞÜKREDİYORUM, 


ŞİMDİ SON ZAMANLARDA MÜŞTERİ BEKLERKEN YAŞLARI 12 İLA 16 ARASI OLAN YAKLAŞIK 8 - 10 KİŞİLİKİ BİR GRUP, ÖNCE ETRAFIMI KUŞATIYORLAR, SONRA DA YERDE NE BULURLARSA ÜZERİME FIRLATIYORLAR VE KORO HALİNDE BİR TÜRKÜ ÇIĞIRIYORLAR:


BEN KÖR GENÇ BİR DİLENCİYİM,
SOKAK SOKAK GEZERİM.
BENİ GÖREN ZENGİNLERDEN,
BİRAZCIK YARDIM İSTERİM.


BU TÜRKÜYÜ HATIRLARSINIZ. KEMAL SUNALIN KÖR NUMARASI YAPTIĞI BİR FİLİMDE KEMAL SUNAL SÖYLÜYORDU BU TÜRKÜYÜ.

DERSENİZ Kİ ETRAFTAKİ İNSANLAR BUNU GÖRMÜYORLAR MI? ESNAF SESİNİ ÇIKARMIYOR MU? KİMSE MÜDAHALE ETMİYOR MU?

BUNLAR ÖZELLİKLE GÖZLEMLİYORLAR BENİ. YANIMDA KİMSE YOKKEN TEBELLEŞ OLUYORLAR. TELEFONU ELİME ALIR ALMAZ TOZ OLUYORLAR. O GÜN KAYBOLUYORLAR, ERTESİ GÜN YİNE AYNI...

EMNİYETİ ARIYORUM, GELİYORLAR. BİR ŞEY BULAMIYORLAR. ‘’ZABITAYA BİLDİR. BU BİZİM İŞİMİZ DEĞİL.’’ DİYORKAR VE GİDİYORLAR. ZABITAYI ARIYORUM, ‘’BİZİM YAPABİLECEĞİMİZ BİR ŞEY YOK, ÇOCUK ŞUBEYE BİLDİR.’’ Dİ. ÇOCYORLAR. ÇOCUK ŞUBEYİ ARIYORUM, BANA VERİLEN CEVABA BAKIN HELE: ‘’ E DEVLETİMİZ EVİNDE OTURASIN DİYE SANA MAAŞ BAĞLAMAMIŞ MI? SEN NE DEMEYE KİTAP SATIYORSUN? OTUR EVİNDE.’’

BİR SÖYLER MİSİNİZ? HANGİ YERDE HANGİ İNSANLIKTAN ÜMİT EDEYİM BEN?. İNSANLIK BUYSA, ALIN SİZE GÜN GİBİ BİR İNSANLIK DERSİ.''

Velhasılıkelam  o kitapların İstanbul Kitapçısında satılıyor olması veya olmaması artık bir önem arzetmiyor benim için. Önemli olan görme engelli bir kardeşimize yaşatmış olduklarıdır. Ve ona bu eza cefayı yaşatanlar maalesef demokrasiyi, eşitliği, kardeşliği dillerinden düşürmeyen alçaklardır.

Ve son olarak İçişleri Bakanımıza sesleniyorum.

Sayın Bakanım !

Adaşın Süleyman’a yaşatılanlar ortada. Bu noktadan sonra top sende artık. Gereğini yapacağın ümidi ile saygı ve sevgilerimi gönderiyorum.

 FOTOĞRAFLAR

Soldaki: benim nazarımda hâlâ Diyarbakır’ın Meşhur Seyyar Kitapçısı olan Süleyman Acar

Sağdaki: İzaha gerek var mı?

( Selahattin Demirtaş’ın Devran Ve Seher Adlı Kitaplarının Görme Engelli Bir Kitap başlıklı yazı Sami Biber tarafından 15.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.