KUŞLAR ŞİİRİ(ENAMDAN ESİNLENDİM)

1-Huzur doğadadır!İnsanoğlu ne zaman vazgeçecek acaba doğaya zarar vermekten?

2-Dereler kuruduğunda,yağmur yağmadığında,kuyular tükendiğinde ne olacak?

3-Belki de kısa süre sonra korktuğumuz başımıza gelecek.

4-Dünyada su savaşları çıkabilir bu şekilde gidersek.

5-Deniz suyu da arıtılabilir ancak bu iş görece pahalı ve kaynak sularının yerini tutmayabilir.

6-Mevcut olanı korumak,düzenlemek ve geliştirmek varken neden görece daha zor bir iş yapalım ki?

7-Tehlike sadece su konusunda değil,bir de havadan bahsetmeliyim.

8-Çin’de hava kirliliği yüzünden alarm verildi.

9-Çinliler kurtuluşu kırsal bölgelere gitmekte buldu.

10-Dünya gitgide bir yıkıma doğru gidiyor.

11-Geri dönüşüm,bisiklet,organik gıda belki bireysel bir çözüm olabilir.

12-Ancak bizim daha toplumsal bir sorunla yüzleşmemiz gerekiyor.

13-İnsanların daha fazla kazanma hırsı ve bunun sistemli halde yapılması bizim kapitalizmin kucağında sağlığımızı kaybetmemize neden olabiliyor.

14-Çiftçi daha fazla kazanayım diye hybrid tohum kullanabiliyor.

15-Bu da bir zaman sonra toprağı verimsiz hatta zehirli hale getirebilir.

16-Üstelik bu kalıtımı değiştirilmiş tohumlar sağlığımızı olumsuz etkiliyor.

17-Kapitalizm denen düzende özgürlüğümüzü kiralıyoruz bazı görüşlere göre.

18-Bu görüşe sahip kişiler gözlemlediğim kadarıyla içinde bulunduğu toplumdan,düzenden ve durumdan kendini ayrı tutmaya çalışıyor,bir anlamda soyutlanıyor.

19-Peki soyutlanmak özgürlük müdür?

20-Sorumluluktan kaçmak bizi ne kadar özgürleştirebilir?

21-Toplum gittikçe artarak bu şekilde bireylerden oluşmakta gözlemlediğim kadarıyla.

22-Toplum olarak acı çekiyoruz belki de hem çalışanlar hem çalışmayanlar olarak.

23-Ruhumuz acı çekerken ne kadar özgür hissedebiliriz?

24-Bir söz vardır bedenime sahip olabilirsin ama ruhuma asla diye.

25-Benim fikrim ruhumuzdaki boşluğu doldurmalıyız öncelikle.

26-Boşluk dolmadan dışımızla daha ne kadar oyalanabiliriz?

27-Önce ruhunla dolacaksın,sonra bedeninle taşıyorsun.

28-İnsanın, biri maddi cevher olan beden, diğeri madde-dışı cevher olan ruh olmak üzere iki ayrı cevherden mi, yoksa sadece maddi cevherden mi oluştuğu sorunu, zihin felsefesi ve din felsefesi gibi felsefe dalları açısından önemli bir tartışma konusudur.

29-Karbon,hidrojen,oksijen,azot ve başka elementlerden de oluşan bir yapıyız.

30-Bu yapı nasıl bir arada kalabiliyor,yaşamını devam ettirebiliyor ve üreyebiliyor?

31-Benim fikrim materyalistler yanılıyor.

32-Bana göre hayatta anlam içeren ne varsa içinde ruh da bulunuyor.

33-Zamanın,mekanların,toplulukların bir ruhu olmalı yoksa neye göre karar veririz?

34-Ruhun önemli olduğu hakkında bi atasözü yazmak istiyorum.

35-Kişiler kıyafetleri ile ağırlanır,muhabbetleri ile uğurlanır.

36-Dış görünüş önemli olsa da bir zaman sonra ruh uyumu da önemli oluyor.

37-Ruh diye bir kavram yok diyen materyalistlere bir sorum var.

38-Hastanelerde ruh ve sinir hastalıkları polikliniği neden var?

39-Ruh ve beden birbirini tamamlayan ikilidir.

40-Biri zarar görürse diğeri de etkilenir.

41-O yüzden hasta ruh hali değişiktir ve önce onu iyileştirmek gereklidir.

42-Kanserli hastaların moralle ve gerekli tedaviyle düzeldiği gözlenmiştir.

43-Sözün özü ruhumuz ve bedenimiz rahat ettiğinde tam anlamıyla özgürüz.

44-Yasaklar,kısıtlamalamalar,kurallar özgürlüğümüzü nasıl etkiler?

45-Önemli olan kendini diğerinin yerine koyabilmektir.

46-İnsanların suç işleme özgürlüğü vardır.

47-Ancak her yaptığımızın da bir bedeli vardır.

48-Yoksa kuraltanımaz diğer adıyla anarşist bir düzende nasıl bir yapı oluşur?

49-Benim görüşüm adaletsiz,güçlünün güçsüzü ezdiği,her türlü suçun sakınca olmadan işlendiği bir toplumsal yapı oluşur.

50-Bazıları tam anlamıyla özgür olur,diğerleri deyim yerindeyse böcek gibi ezilir.

51-Tam anlamıyla özgür değiliz o yüzden.

52-İnsanoğlu zaman zaman kendini evrenin merkezinde görüyor.

53-Doğanın bir parçası olduğunu unutarak ona zarar veriyor.

54-Ancak kat kat fazlası asit yağmuru,sel,çığ,heyelan ve erozyon olarak kendine geri dönüyor.

55-İnsan bu yanılgıdan kurtulabilirse belki de zamanla özgürleşebilecek.

56-Özgürlük bir zaman sonra kişiliğini belli edebilme noktasına gelecektir.

57-Martı Jonathan Livingstone kitabı bunun üzerine güzel bir kitaptır.

58-Sıradanlığın yerine özgürce uçmayı seçmişti.

59-Öğrenmenin,keşfetmenin,bilmenin özgürlük olduğunu söylüyordu.

60-Kuşlar kafesten çıktığında özgürdür.

61-Bizler de Allah rızası için yaşadığımızda özgür olabiliriz.

62-Bir şeyhin ardından değil de Kuran’ı yaşamaya çalışarak özgür olabiliriz.

63-Allah insanı özgür yaratmıştır.

64-Ancak insan bazen bile isteye özgürlüğünden vazgeçebiliyor.

65-Kimi eşine,kimi çocuğuna,kimi malına,kimi işine kimi başka bir yere bağışlamıştır kendini.

66-Oysa bunlar Allah rızasını kazanmak için birer araç olmalıdır.

67-Aracın kendisi amaç olduğunda ortada özgürlük kalmıyor.

68-Allah insanı özgür yaratmışken kişi nefsine köle olabiliyor.

69-Bu yolda güçlü kişiler öne çıkıyor ve kuralları belirliyor.

70-Bize sunulan düzende ne kadar özgürüz bilemem.

71-Bize yapılanlar başkasına yapılıyor mu,başkasına verilenler bize de veriliyor mu,ne kadarı nasıl neden nerede kiminle veriliyor tartışılır.

72-Ancak şunu bilirim.

73-Hak verilmez,alınır.

74-Çaba göstermediğin sürece senin üstüne çıkmaya çalışanlar olacaktır.

75-Özgürlük; insanın çabası çevresi ve içerisinde yaşadığı toplumun katkılarıyla ve yasaları ile oluşur veya kısıtlanır, kaybedilir.

76- Özgürlük insanın kendisini tanıması, insan olma sürecinde emeği ve bilgisi ile gelişir, erdemler ile olgunlaşır.

77-Özgürlük;adalet, bilgi, hoşgörü, sevecenlik ve yüreklilik ister.

78-Yaşamak için en önemli kural ürettiğini tüketmektir.

79-Sonsuza dek üretmeden tüketmek de çözüm değil bana göre.

80-Belki de gerekli olan özgürlük üretmekten geçiyordur.

81-Düşünsel yönde de bu şekildedir.

82-Yeni düşünce,akım,sanat üretebilen kişiler özgür ruhlu olur.

83-Bize dayatılan sıradanlığı kırmak için uğraş verirler.

84-Sıradanlık kişiye zaman zaman yanılsamalar verebilir.

85-Ancak kişi durumun farkına varırsa zamanla özgürleştiğini hisseder.

86-Bunu bir örnekle açıklayayım.

87-Kişi kendini işine o kadar kaptırmıştır ki onunla yatıp onunla kalkmaktadır.

88-İşten arta kalan zamanında bile işiyle ilgili konuşmaktadır.

89-Patronum beni şu şekilde övdü,şunu kısa sürede başardım,şu işi yalnızca ben yapabilirdim zaten…vs

90-Ona neden böyle olduğunu sorduğunuzda vereceği cevap işini sevdiği olabilir.

91-Ancak belki de durum daha farklıdır.

92-Kişi yaşamındaki boşluğu ancak işiyle doldurabiliyor olabilir.

93-Bir gün işe herhangi bir sebepten gitmediğini düşünün.

94-Kişi içindeki boşluğu yine doldurmaya çalışacaktır.

95-Belki bu işe gitmediği gün onda bir farkındalık oluşturacak olabilir.

96-Belki başka zevklerinin de olduğu aklına gelecektir.

97-Belki hayatta var olma amacını bulabilir.

98-Belki patronunun onu neden övdüğü onda bir sorgulama oluşturabilir.

99-Olasılıklar saymakla bitmez.

100-Allah’ın emrettiği adaleti yerine getirelim ki özgür hissedebilelim.

101-Kimse kimsenin hakkına saldırmazsa işte bu özgürlüktür.

102-Bunlar benim görüşlerim,en doğrusunu Allah bilir.

DİLİM ŞİİİRİ(MAİDEDEN ESİNLENDİM)

1-İnsanlar inanç bakımından dilim dilim ayrılmıştır.

2-Her biri diğerini inancına göre değerlendirebilir.

3-İnsanların inancı yaşamlarını etkiler,düzenler ve değiştirebilir.

4-Farklı farklı inançlar mevcuttur,saymakla bitmez diyebilirim.

5-Çoğu da birbiriyle çatışma durumundadır.

6-İslam ve Hristiyanlık örneğinden gidelim.

7-İkisi de tüm insanlık için tek bir doğru yol bulunduğunu,bunu başkalarına aktarılması gerektiğini ve bununla yükümlü olduğunu söyler.

8-Her iki inanç da kendisini yaymayı amaçlamıştır.

10-Bu iki din zaman zaman düşman,zaman zaman rakip genelde de komşu olarak yaşamıştır.

11-Benim görüşüm İslam’ın gelişiyle Hristiyanlık geçersiz olmuştur.

12-Hristiyanların teslis inancı vardır ama İslam’da Allah birdir,en yücedir,doğmamış ve doğrulmamıştır.

13-Hristiyanlara göre de Yahudilik tamamlanmamış bir dindi ve Hristiyan inancı tarafından tamamlandı.

14-Hristiyanlara göre İslam sapkın,genel olarak da yanlış bir öğretiydi.

15-Hz.Muhammed(SAV) onlara göre bir yalancı,deli veya kurnaz biri olabilir.

16-Yalancı,deli veya kurnaz birinin bu denli başarılı olması nasıl mümkün?

17-Hristiyanlar ile İslamın doğuş yeri aynı bölge olan ortadoğudur.

18-Hristiyanlığın yayıldığı ortaçağ Avrupasında durumlar kötüydü.

19-Güneyde İslam,doğuda bozkırlar,batıda okyanus,kuzeyde donmuş topraklar arasında sıkışmıştı.

20-Genel olarak Avrupada bir İslam korkusu vardı.

21-İslam coğrafyası ise parlak günler geçiriyordu.

22-Avrupadaki ilerleyişte ne zaman saldırıya geçilse İran diğer taraftan engel oluyordu.

23-Şii İran şahları İslamın hakim biçimini Şiilik yapmak istiyordu.

24-Bu uğurda iki taraf da yenişemedi ancak Avrupa yol almıştı bile.

25-1683 yılındaki son Türk saldırısı olan 2.Viyana kuşatması başarısız oldu.

26-Bu tarihten itibaren geri çekiliş başladı.

27-Artık 1000 yıllık Müslüman tehdidi sona ermişti.

28-18.yüzyılda Fransız devrimiyle kök salan sekülerlik ise dinin devlet işlerine karışmasını önlüyordu.

29-Avrupa milliyetçi akımlar çıkarsa da İslam Müslüman ülkelerde en etkili kimlik olmaya devam etti.

30-Kurtuluş Savaşını da bu inançla kazandık.

31-1923 yılında cumhuriyetin kurulmasına kadar,milliyetçi ve seküler hedefler ön planda olmadı.

32-Çünkü Müslüman için kimliği din de oluşturur.

33-Bu gerçeği batılılar 1979 İran devrimine kadar reddetmiştir.

34-Artık inancımız üzerine oynamaya başlamışlardır.

35-Doğru diye bilinen,İslamda yeri olmayan yanlışları çoğaltmışlardır.

36-Müslümanlığın Cuma namazı kılmayla yeterli olduğu düşüncesini sokmuşlardır.

37-Ayetlerin geçerliliğini kaybettiğini söyleyenler bile vardır.

38-Bu konuda biz,daha iyisini veya onun gibisini getirmeden bir ayeti nesh etmez veya unutturmayız demiştir Bakara 106’da.

39-Nisa 33 ayetinin gelmesiyle Nisa 11 ayeti nesh edilmiştir.

40-Batı sömürmek için fırsat kollamıştır yıllar boyunca.

41-Bu yüzden batılı olmayan toplulukları inceleme yoluna gitmiştir.

42-Onların İslam görüntüsünü eleştirmeden önce kendimizi eleştirmemiz gerekir.

43-1000 yıl boyunca İslam nasıl üstünlük kurdu da sonrasında kaybetti?

44-Avrupada İstanbul’un fethiyle birlikte yeni dönemler başlayacaktı.

45- İstanbul'un Fethinden sonra İtalya'ya giden bilim adamları, orada eski Yunan ve Roma eserlerini inceleyerek, Rönesans'ın başlamasına katkıda bulundular.

46- Rönesansla birlikte Avrupa kilisenin baskısından kurtulup modernleşme çağına geçilmiştir.

47-Eğitime verilen değer yükselmeye başlamıştır.

48-Kilisenin dar ve değiştirilemez diye düşünülen görüşü yıkılmıştır.

49-Yerine pozitif (bilimsel) düşünce hakim olmuştur.

50-Bilim ve teknikteki gelişmeler hızlanmıştır.

51-Kısaca Avrupa’nın her yönden gelişmesine ve güçlenmesine öncülük etmiştir.

52-Rönesans devamında reformu getirmiştir.

53- Papa ve kilisenin Avrupa Ülkelerinin kralları üzerindeki etkisi sona erdi ve Avrupa'da siyasal bölünmeler yaşandı.

54-Çünkü ortaçağda Papa, Avrupa krallarına taç giydirerek onların krallıklarını onaylıyor ve yönlendirebiliyordu.

55- Papanın bu gücü kaybetmesi, Haçlı Seferleri'nin düzenlenmesini engellemiştir.

56-Reform ile Avrupadaki mezhep birliği bozulmuştur.

57- Reform hareketleri, Avrupa'yı siyasi yönden zarara uğratmıştır.

58-Şarlken'in Osmanlı Devleti üzerine yapmayı planladığı Haçlı Seferi bölünmelerden dolayı gerçekleşmemiştir

59-Avrupa hristiyanlıktan uzaklaştı ve yükselmeye başladı.

60-Aynı dönemde Osmanlı Eşari görüşündeki kişileri İstanbul’a getirdi.

61-Maturidilikten uzaklaşılmaya başlandı.

62-Bunun sonuçlarını yıllarca yenilerek gördü Osmanlı.

63- İngiliz tarihçi A.Toynbee 1960 yılında yazdığı bir kitapta şöyle diyor:

64-Güney Müslümanlığı, EŞARILIK (Fas'tan Arabistan'a) bizim için tehlike olmaktan çıkmıştır. Bir şeyh satın alır, hepsini yönetirsiniz.

65-Bizim için Kuzey Müslümanlığı, MATURIDILIK (İstanbul'dan Buhara'ya Türk bölgesi) tehlikelidir. Bunlar bilimle barışıktır.. O nedenle her zaman Atatürk gibi bir asi çıkarabilir. Önlemi şimdiden alınmalıdır."-

66-Uhud savaşını hatırlayalım.

67-Hz Muhammed’in emrinden çıkan Müslümanlar yenilgiye uğramışlardır.

68-Biz de aynı şekilde Allahın yolundan çıkarsak kaybederiz.

69-Uhud yenilgisine rağmen Müslümanlar uzun yıllar sonunda kazanmışlardır

70-.Bugün yaşadıklarımızın bütün sebebi eğitimsizlik,insanlar doğruyu yanlışı tam olarak bilemediği için eskiden beri üzücü olaylar yaşıyoruz.

71-Bugünkü İslam ülkeleri için de geçerlidir bu.

72-Benim görüşüm ise iyilik ve adaleti emreden Allah’ın kitabı Kuran’ın hakim olduğu bir dünyaya barış gelecektir.

73-Geçmişten ders almayanlar şimdiyi ve geleceği de yönetemezler.

74-Bizim de özümüze dönmemiz gerekiyor,hem de hemen.

( İlham-kuran Ayetlerinden Esinlenip Yazdım.29 başlıklı yazı Aliriza. tarafından 16.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.