Serbest Kürsü / Kitap Tanıtımı

Eklenme Tarihi : 16.01.2020
Okunma Sayısı : 1323
Yorum Sayısı : 1

Sanallığın neredeyse tamamen hayata hâkim olduğu günümüzde, elle tutulur güzelliklerin varlığı umudu diri tutmaya devam ediyor. İşte o güzelliklere bir yenisi eklendi: Filinta.

Yeni yılda, yeni bir diriliş kıvılcımı gibi aydınlattı etrafı. Bir zamanların er meydanı, kendini ispatlama meşheri, yazın tekkesi olan dergilere ilginin bu kadar azaldığı bir zamanda yeni bir dergi çıkarmak akıl işi mi; bilinmez. Kaldı ki bu dergiyi çıkaranların da akıllı olmak gibi bir iddiaları yok.

 

Koca Nemrut’a,  onun şaşaalı kavmine ve şanlı putlarına karşı elinde baltası ile direnen İbrahim’in tek kişilik çabası ne kadar akıl işi ise; çağımızda koca küresel sisteme, onun şaşaalı kamuoyuna ve şanlı idollerine karşı iyiyi, güzeli, hakikati savunmak o kadar akıl işi işte.

Filinta dergisi, merhaba derken aynı zamanda elvedanın; başlarken aynı zamanda bitirmenin farkında olacak kadar sahici bir giriş yapıyor edebiyat dünyasına.

Daha ilk sayıda tanıdık simaları, toplumun derununa dokunan isimleri konuk ediyor. “Gamsız Girilmez” sloganı ile modern devrin en büyük putlarından gamsızlığa meydan okuyan eserlere yer veriyor.

 

“Niyetimiz gönülleri ve zihinleri esir alan bu çağdaş bataklığı kurutabilmek, nefsimizi ve neslimizi kurtarabilmek adına gayrettir o kadar.” diye başlıyor Filinta. Önemli olan da niyet değil midir esasen?

 

Yayın Kurulunu DİP (Dertli İnsanlar Platformu) şeklinde ilan edip adresini “Gökyüzünün Altı Yeryüzünün Üstü” olarak açıklasa da derdi olanların ulaşabilmesi için şu iletişim bilgilerini ve linkleri sizlerle paylaşmak istiyoruz. Elinde baltası olanlar beri gelsin:

Genel Yayın Yönetmenliği'ni Adem GÜMÜŞ'ün, Yazı İşleri Sorumluluğunu ise Ali Rıza KAŞIKCI'nın üstlendiği FilintaDergisi; ilk sayıda Bestami YAZGAN, Nurullah GENÇ, Yavuz BÜLENT BAKİLER, Bülent AKYÜREK, Mustafa UÇURUM, Ali BAL, Mehmet BAŞ, Tayyip ATMACA, Mahmut TOPBAŞLI, Reşit Güngör KALKAN, İbrahim ŞAŞMA, Osman AYTEKİN, Nihat MALKOÇ gibi usta yazar ve şairlerle edebiyat dünyasını selâmlıyor.

 


( Elinde Baltası Olan Dergi: Filinta başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 16.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.