Ta küçüklükten beri kimimiz Fenerbahçeli, kimimiz Galatasaraylı, Beşiktaşlı, ya da başka başka takımların taraftarı olmuştuk. Sonra milli takım ki her zaman gurur duymak istemişizdir bu ülkenin bir vatandaşı olarak, çok da fazla büyük başarılarımız olmasa bile...

Şifreli kanallarda eşimiz ile dostumuz ile maçlar izledik, bağırdık, çağırdık kendimizi dağıttık. Ama şimdi düşünüyorum da uğruna bağırılıp çağrılacak, fanatiklik yapılacak takımlar değilmiş bunlar, soğudum ben futbolcudan da, sporcudan da herhangi bir spor müsabakası seyretmekten de billahi soğudum hem de fazlasıyla...

Bakıyorum amatör takımlar maç yapıyor, sahaya bir kendini bilmez giriyor hakeme saldırıyor. Bir olay oluyor yirmi iki tane futbolcu birbirine tekme tokat giriyor. Hakem sahada maç yönetiyor küfrün bini bir para. Ne anası ne bacısı, ne homoseksüelliği kalıyor adamın. Sahaya pet şişeden tutunda paraya, cep telefonuna kadar her şey atılıyor...

Beşiktaş Galatasaray Derbi maçı oynanmış bitmiş ellerinde bayraklar ile çocuklar giderken rakip takım taraftarları yakalıyor bunları döve döve öldürüyor. Ve bunları görüp duyunca beni hafakanlar basıyor. Böyle spor olmaz olsun, topunuzun, fanatikliğinizin Allah cezasını versin diyeceğim geliyor...

Bir büyük takımın antrenörü ki ülkeye malolmuş bir isim damadının yanındaki dükkanın esnafı ile yumruklu, sopalı kavga ediyor. Sonrada hala o takımın başında antrenörlük yapıyor. Bir oyuncumuz Barselona gibi bir kulübe gidiyor, onlarca antrenmana çıkmadığı için, altı ay sonra kulüpten postalanıyor, sorsan dünyanın en yetenekli futbolcusu kendisi...

Yine statlarda manyakça tezahüratlar. ''Ölmeye ölmeye geldik.'' Kimse çıkıp da bunlara, siz ne yapıyorsunuz arkadaşım, insan vatanı için, dini için, mukaddesatı için ölür bir tek, demiyor... Gece yarılarına kadar pozisyonlar tartışılıyor, onlar cukkaları cebe indirirken benim masum fanatiklerim de yarın işe gidecek olmasına rağmen uykusuz kalıyor.

Bir çok Avrupa Ülkesinde tel örgüleri bile kaldırdılar kimseler de sahaya girip hakemlere ya da futbolculara saldırmıyor, ağır cezaları var bu işin. Biz o seviyeye gelir miyiz, bilemiyorum... Paso Lig uygulaması biraz terbiye etti gibi fanatik taraftarları... Geçmişte döner bıçağı ile maça girmeye çalışan seyircileri de unutmadık, arkadaşlar sanki kılıç kalkan ekibi de gösteri yapacaklardı... İşte bunlar başta futbol olmak üzere spordan soğuttu beni... Düzelir mi pek umutlu değilim ama inşallah diyelim...

( Ben Ki Sporu Seven Bir İnsandım Spordan Soğudum başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.