İNANÇ ŞİİRİ(ALİ İMRANDAN ESİNLENDİM)

1-Ge-le-cek.

2-Bizim çabalarımızla şekillenecek.

3-Kimler nerede ne kadar nasıl ne zaman şekillendirecek?

4-Kaç farklı kimliğimiz olacak?

5-Nerelerden gelip nereye gideceğiz?

6-Ne kadar çabalayacağız?

7-Nasıl bir yöntem izleyeceğiz?

8-Ne zamana kadar devam edecek?

9-Kimlik konusuna değinmek istiyorum.

10-Kişi kendini pek çok farklı biçimde tanıtabilir.

11-Türk yada kürt,ateist yada Müslüman,oralı yada buralı hatta balık burcu yada aslan burcu…

12-Bu kadar farklı kimlik varken biz hangisini seçiyoruz?

13-Kişi ne zaman nerede kimden hangi milletten doğduğunu seçemez.

14-Ancak inanç konusunda seçebilir.

15-Kişinin inancı onun yaşamını yönlendirir.

16-Farklı inançlara sahip olabiliriz.

17-Biri diğerine üstünlük kurmaya çalışıyor olabilir.

18-Biri diğerini geçersiz kıldım diyebilir.

19-Biri diğerine karşı savaş açmış bile olabilir.

20-İnancını destekli tutamayanlar ise boşluğa düşebiliyor.

21-İmam hatiplileri deist yapan 21 soru adında bir haber okudum.

22-Bana yarım hekim candan yarım hoca imandan eder sözünü hatırlattı.

23-O sorulara ve kendimce verdiğim cevaplara burada değinmek istiyorum.

24- Allah bizim cennete ve cehenneme gireceğimizi biliyor neden bizi imtihan ediyor?

25-Çünkü Allah kimin daha iyi iş çıkaracağını görmek istiyor.

26-Bu evreni kim daha güzel kılacak onun sınavını yapıyor.

27- Öldükten sonra dirileceksek neden ölüyoruz?

28-Çünkü topraktan geldik ve toprağa döneceğiz.

29-Atomlarımızla karbon,azot,su ve başka maddelerin dönüşümüne katılacağız.

30-Diriliş de gerçekleşecektir,tıpkı yağmurdan sonra toprağın yeşermesi gibi…

31- Allah her şeyi bildiği halde neden bizi yarattı?

32-Gizli bir hazine idi,bilinmek istedi hadisi ile bunu açıklayabilirim.

33-Her sanatçı sanatının görülmesini ister.

34-Bizler Müslüman ailede doğduğumuz için mi Allah’a inanıyoruz. İnanmayan aileden doğanların suçu ne? Allah akıl vermiş ama bizlere de vermiş ama biz de tam kullanamıyoruz?

35-Müslüman ailede doğup dinsiz olan çok kişi tanıyorum.

36-Dinsiz ailede doğup inançlı olan kişiler de biliyorum.

37-Ayrıca inanmayan ailede doğmak suç değildir.

38-Bu durum kazanca bile çevrilebilir.

39-Allah akıl vermiş diyor cümlede.

40-Aklını doğru kullanabilen bu hayatta fark yaratır.

41-Bu soru kendi içinde çelişiyor bana göre.

42-Allah bizi seviyor da neden günah işlememize izin verip sonra bizi yakıyor?

43-Öncelikle Allah insana zulmetmez,insan kendi kendine zulmeder.

44-Bunu bir örnekle açıklamaya çalışayım.

45-Ders çalışmaya bir öğrenci kötü not alırsa suçlu Allah değildir.

46-Allah öğrenciye çalış,bilgilen,üret derken öğrenci nefsine hoş gelen boş eğlencelerle vakit geçirirse suçlu Allah değildir.

47-Günah işleme konusuna da gelecek olursak onu da şu şekilde açıklamaya çalışayım.

48-Allah insana akıl,özgür irade ve seçme özgürlüğü vermiştir ve gerçek hesabın ahirette olacağını söylemiştir.

49-Allah günah işlememize izin vermeseydi o zaman sınav olmazdı.

50-Yakma konusuna da değinmek istiyorum.

51-Cehennem nasıl betimlenir önce onu anlamamız gerekli diye düşünüyorum.

52-Orası bir işkence evi mi yoksa farklı bir yer mi önce onu anlamalıyız.

53-Sonsuzluk kavramı akıl almaz bir şey, Allah’ın sonsuz olmasını nasıl algılayabilirim?

54-Bunun için matematik iyi bir araçtır.

55-Nasıl ki 1 ile 2 arasında sonsuz kesirli sayılar varsa Allah’ın ilmi de o kadar sonsuzdur.

56-Nasıl ki pi sayısı virgülden sonra sonsuza gidiyorsa ve bir daire meydana gelebiliyorsa Allah’ın da bu şekilde hem zihinsel hem fiziksel varoluşun nedeni ve sonucu olduğunu düşünüyorum.

57-Tabi en doğrusunu Allah bilir.

58- Allah neden bir kuluna eziyet verirken diğerine rahatlık veriyor. Rabbimiz neden bu konuda eşit davranmıyor?

59-“Biz sizi, çaresiz, biraz korku, biraz açlık, biraz da mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme ile imtihan edeceğiz. Müjdele o sabredenleri!”

60-Kuran’ı bir bütün olarak ele almalıyız.

61-Asıl varılacak yer ahirettir.

62-Ayrıca dünyada ne kadar çok mahrum kalırsan o kadar ahirette rahat edebilirsin.

63-Bu dünyada rahat olanın ahirette de rahat olacağına dair açık bir ayet yok.

64-Eşitlik her zaman adaletli olan değildir.

65-Şu şekilde bir örnek vereyim.

66-İnek ile koyuna eşit miktarda yem verdik diyelim.

67-Koyuna yetebilir ancak inek daha fazlasına ihtiyaç duyabilir.

68-Kaderde ne zaman öleceğimiz belli ise neden sadaka ömrü uzatıyor? Kaderde cennete ve cehenneme gideceğimiz belliyse neden ibadet ediyoruz?

69-Öncelikle kader konusuna ele alalım.

70-Su şiirinde kaderin değişen ve değişmeyen olmak üzere 2 durumu olduğunu ve bunların paralel ilerlediğinden bahsettim.

71-Ne zaman öleceğimiz ise bunların kapsamında Allah’ın kontrolündedir.

72-Sadaka ömrü uzatır hadisine de değinelim.

73-Burada kastedilen ömrün daha keyifli,huzurlu,sağlıklı,belalardan uzak geçmesi olabilir.

74-İnsan kaderini hem Allah hem kendi belirler.

75-Ayrıca Allah kalu beladan sonra ruhların bu sözünde ne kadar doğru olduğunu görmeleri için dünyaya sınav olarak göndermiştir.

76-İbadet ediyoruz ki sözümüzde durduğumuzu gösterelim,Allah’ın rızasına layık olduğumuzu belli edelim.

77-Allah’ın ihtiyacı yokken bizi niçin test etmekte?

78-Allah’ın bize ihtiyacı yok ancak bizim Allah’a ihtiyacımız var.

79-Ayrıca Allah’ı canı sıkılmış bir çocuk gibi betimlemek doğru değildir.

80-Bu sorunun cevabını önceki dizelerde kim daha güzel evreni şekillendirecek şeklinde yazdım.

81-Cennette birini istiyorum o da başka birini, ne olacak?

82-Cennet belki de pek çok imkanın bulunduğu bir yer olabilir.

83-Fiziksel kısıtlanmalar bile ortadan kalkabilir.

84- Allah kötülüklere neden engel olmaz?

85-Bu sorunun da cevabını önceki dizelerde yazdım.

86-Biz putperestleri eleştiriyoruz ama biz de Kabe’nin etrafında dönüyoruz?

87-Biz Müslümanlar Allah rızası için yapıyoruz.

88-Allah Hac suresinde emretmiştir tavaf etmeyi.

89-Kimi ne kadar çok seversek etrafında pervane oluruz,belki de bundandır.

90- Ya Hristiyan veya ateistler haklıysa?

91-Müslümanların haklı olduğunu düşündüğüm yüzlerce dize yazdım önceki sayfalarda.

92-Bu dünyaya gelmek benim tercihim değil. Allah bunun benim seçimim olduğunu ve hatırlamadığımı söylüyor.

93-Kalu beladan sonra ruhların direk cennet ve cehenneme gitmesi Allah’ın adil sıfatıyla çelişirdi.

94-O yüzden bir imtihan düzenlendi.

95-Allah kalplerini mühürlediği insanları niçin cehennemle cezalandırıyor?

96-İnsan yaptıklarıyla kalbini,zihnini,ruhunu iyilikle veya kötülükle doldurur.

97-Kötülükler yapan kişi de kendi kalbini mühürlemiş olur.

98-Ayrıca ateist ve deistlerde hep Allah’ı suçlu bulma mantığı seziyorum.

99-Bu ise bana göre kolaya kaçmaktır ve yanlıştır.

100- Kelam dersinde mucize, olay görüyoruz ama hiçbirinin delili yok. Sadece anlatılıyor bana göre delil yok.

101-Evrenin tamamı mucizelerle doludur.

102-Belirli fiziksel sabitler var,belirli kurallar var,belirli dönemler var.

103-Mucizeden kasıt fizik kurallarının değişime ise önceki dizelerde bundan bahsetmiştim.

104-Hz.Musa ve Kızıldeniz’i ikiye ayırmasından bahsetmiştim.

105-Allah niçin önceki kitapların bozulmasına izin vermiştir?

106-Bozulma değil,geçersiz kalma söz konusudur.

107-Ayrıca Allah’ın insanı özgür bıraktığından bahsetmiştim.

108-Önceki kitaplar da Hz.Muhammed’in(SAV) geleceğini bildirmişti.

109- İçki öncekilere yavaş yavaş yasaklanırken bizlere neden direk haram kılındı?

110-Bu soruda yanlış bilgi vardır.

111-Kuran’da içkinin kademeli olarak yasaklanması söz konusudur.

112-Yine de zaruret halinde haramlar helal olur sözünü hatırlamak gerekir.

113-Allah’ın hep ‘ben yaptım, ben yarattım demesi’ tuhafıma gidiyor.

114-Hatırlatan şiirinde bu konudan bahsetmiştim.

115- Allah bizi yaratmasaydı ne ile uğraşırdı?

116-Bu soruya ne cevap verilebilir bilmiyorum.

117-Yaratmıştır bir kere artık ve bu soru üzerine düşünmek bize ne fayda sağlar?

118- Kuran’da kadın ve erkek niçin eşit değil?

119-Doğada da eşitlik söz konusu değildir.

120-Erkek soyu devam ettirmek için daha çok çabalamalıdır.

121-Bakın horoza,aslana,tavuskuşuna,hepsi daha gösterişli.

122-Erkek olan da adaletin sağlanması için daha güçlü olmalıdır.

123-21 soruya cevap vermeye çalıştım Allah’ın izniyle,daha güzel gelecek için.

( İlham-kuran Ayetlerinden Esinlenip Yazdım.31 başlıklı yazı Aliriza. tarafından 17.01.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.