''Hadi canım, içimizde canavar mı var?'' dediğinizi duyar gibi oluyorum. Var tabi canım bir çoğumuzun içinde normal canavarda var, trafik canavarı da... İşte o içimizde ki canavarın kulağını çekmezsek, ikaz etmezsek, o canavarda bizim, sizin, hepimizin sayesinde bir çok insanın canına kast ediyor, etmeye de devam edecek gibi görünüyor...

Bizim yollarımız belli bir hızdan sonra, sürat yapmayı kaldırmıyor. Duble yollarda yüz ya da yüz on otobanlarda yüz yirmi yüz otuz, bilemedin yüz kırka kadar yolu var. Aşırı hız yaparak yüz seksen veya ikiyüz ile giderek, kime neyi kanıtlamak istiyor bu vatandaşlar anlamış değilim...

Gelelim emniyet kemeri meselesine. Takmadığın arabada bir müddet rahat edersin belki ama, hastanede çok büyük sıkıntı çekersin gibi geliyor... Pantolon kemerini takmadığın zaman nasıl ki pantolonun düşerse, emniyet kemeri takmadığın zamanda hayattan düşersin, üstünü çizerler adamın... Çarpışma anında hızla kafanı cama vurduğunu bir düşünsene, felaketin olur...

Bir de düğünlerde, eğlencelerde ortaya çıkan silah magandaları var. Eline silah aldı mı sanki boyu dört metre, kilosu on ton oluyor. O mermiyi havaya sıkınca rahatlıyor mu insan? Belki sen psikolojik olarak rahatlıyorsun ama, öbür taraftan da bir insanın canı gidiyor, bir anne babanın ciğerparesinin hayatı kararıyor, bir de bunu düşün. Her ne kadar At Avrat Silah diye de bir atasözümüz varsa da o ata sözünde ki silah mutlaka düşmana ve hainlere karşı kullanılacak silahtır, yoksa gerisi fasafiso...

Kadınlarımız, bizim can yoldaşlarımız, kimisi eş, kimisi bacı, kimisi evlat. Nasıl el kalkar, nasıl silah doğrultulur onlara? Hiç mi vicdan yok bu düşüncesiz erkeklerde? Hiç mi Allah korkusu yok? Unutmayın ki hepimizi bir kadın doğurdu... Hem dünyanı hem de ahiretini mahvediyorsun, farkına varmadan... Yok mu bu duygusuz ruhsuz erkeklere dur diyecek? Hiç duydunuz mu, bir kadının erkeğe namus davası diye silah çektiğini? Duymamışsınızdır, varsa bile münferit bir iki hadiseyi geçmez...

İçinizde ki canavarı ıslah etmeye bakın. O canavar eğer ki ıslah olmuyorsa haliniz haraptır. Yaptığınız ve yapacağınız geri dönülemeyecek hatalar hem bir çok cana mal olacak hem vicdanınızda derin yaralar açacaktır. Ömrünüzün sonuna kadar o vicdan azabı yakanızı bırakmaz. Bizler tek tek iyiliklere kapı açarsak yaşantımızla, davranışlarımızla, toplumda daha sağlıklı olacaktır...

( İçinizdeki Canavarın Kulağını Çekin Biraz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.