Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 3.02.2020
Okunma Sayısı : 845
Yorum Sayısı : 0
Gerisi boş angarya

     İnsan hakları, hukukun üstünlüğü, bilimin ışığı, insan onur ve erdemini yücelten değerlere odaklanmalıyız.
Demokrasi şemsiyesi, milli bütünlük ve evrensel kararlılığımız; ufkumuzu daha da genişletmelidir.
Güneş ışığı ile bunları yaymalı, ve biz eylem ve ekmeğimizi bu mantıkla yoğurmalı, saygınlığını artırabilmeliyiz.
Marş motoru böyle çalışmalı şoförün, ve yazarın mürekkebi, can suyuna dönüşmeli yüreğimde.
Tarlada toprakla buluşan, fabrikada yüzünü teriyle yıkayan, kütüphane, laboratuvar ve proje masasında üretimi şekillendiren yurttaşlar, kutsal bir görev bilinci ile hareket etmelidir.
     Devlet; milletinin garsonu, emir eri, hizmetkârı, kâhyası gibi hareket edebiliyorsa sevimli, verimli ve kalıcıdır.
Yoksulluk- kıtlık, yönetenlerin de sofrasına misafir olabiliyorsa, inandırıcı ve milli bir çiledir. Ve vekalet verdiklerimiz; yüreğimin sesini, kalbimin grafiğini, gözyaşımızı, alın terimizi, akan kanımızı hissedebiliyorlarsa mukaddes bir görev yapıyorlardır.
İyiler ve güzeller içerisinden seçmekte zorlanabiliyorsam ancak mutlu olabilirim ben. İyi ile kötü arasındaki makas çok dar olmalı yani.
     Düşünce, etnik kimlik, inanç, yerel kültürler ve evrensel farklılıklar ile barışık isem huzur duyabilirim.
İnançlar, yüksek ve donanımlı bir bilinçle şekilleniyorsa tutarlı ve uyandırıyor/aydınlatıyorsa anlamlıdır.
Yaratan, insanlar ve hayvanlar bizden razı ise ancak insanız.
03.02.2020
Ali Rıza Malkoç
( Gerisi Boş Angarya başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 3.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.