Kutay; “‘Çinlilerin yemek alışkanlıklarından kaynaklandı, yok yarasalardan kaynaklandı’ diye söylense de, sadece mikroskop altında görülebilecek kadar küçük ve ilacı olmayan bir virüsle yüzlerce kişi ölürken, koskoca Çin’i ne hallere getirdi. 1,5 milyarla dünyanın en büyük nüfusu ve ikinci büyük topraklara sahip ülkesi acziyet içinde kıvranıyor.  Havaalanları, garlar ve terminaller çaresizlik içinde, kendini naylon torbalar içine hapseden insanlarla dolu. Çin’i tamamen dünyadan izole ediyorlar veya Çin kendini izole ediyor. Eğer bu kargaşa yayılmaya devam ederse hiçbir ülke Çin’den tek bir ürün almaz. Tek bir Çinli de ülke dışına çıkamamakla karşı karşıya gelir. Minicik bir virüs dünyayı sallıyor.”


Yavuz “Tüm dünya endişe içinde… Her yerde panik hâkim…”


Kutay; “Evet, birçok televizyon kanalında aniden yere düşüp ölen insan görüntüleriyle dolu… Caddeler bomboş, şehir abluka altında, kimsenin şehre girmesine ve şehirden çıkmasına izin verilmiyor. Doğruluk derecesi nedir? Bilmiyorum. Hatta çıkmaya kalkanları askerlerin acımadan vurduğuna dair haberler de geliyor.”


Yavuz; “Bu korkunç bir şey olmalı… Bu normal bir şeye benzemiyor.”


Kutay; “Virüs ağır akut solunum yolu yetersizliğine sebep oluyor. İnsanın bağışıklık sistemini çökertiyor. Grip gibi, öksürme, hapşırma veya materyal vasıtasıyla yoluyla bulaşıyor. Belirtileri ateş, ishal ve kusma ve nefes darlığıdır.”


“Bu arada Türkiye, Koca Yusuf adı verilen askeri kargo uçağını ambulansa dönüştürerek, korona virüsü paniği yaşayan Çin’e gitti. Ve uçakta binlerce maske ve gözlük gibi yardım malzemesi götürdü. Türkiye’ye dönmek isteyen 32 Türk, 6 Azeri, 3 Gürcü ve 1 Arnavut vatandaşı alarak Türkiye’ye döndü.” 


Yavuz “Ülkemizle ne kadar gurur duysak yeridir, değil mi?”


“Elbette, Türkiye erken davranıp bir baba şefkatiyle oradaki vatandaşlarını ölüme terk etmedi. Bu ülkemiz insanın devletine olan güvenini ve saygısını artırdı. Türkiye’den sonra Almanya kendi vatandaşlarını tahliye etti, ama vatandaşlarından para talep etti.  Türkiye’nin yardımları, korona virüs kargaşasıyla uğraşan Çin’e ulaştı. Türkiye’ye teşekkür mesajları gönderen Çinliler ‘Dara düştüğün zaman kim dostun görsün. Türkiye’nin yardımı Çin’e ulaştı. ABD’nin yardımı nerede?” diye yorum yazdılar.”

 

 Akrebin iğnesi yelkovanla oynuyor, durmadan dönüp duruyor ve kendini zamandan azat edemiyordu. Cilveli dolunay oynaşan mavi bulutlardan yüzünü gösteriyor, adeta bir nehir de akar gibi yüzüyordu.


“Çin’den dünyaya yayılan virüs, 21. yüzyılın vebası olarak görülüyor. Virüs Çin’in dışında birçok Asya ve Avrupa ülkesinde de yayılmaya devam ediyor. Wuhan Çin’de Hristiyanların en çok yaşadığı şehirlerden biri. Birçok ülke vatandaşlarını virüsten korumak için ek önlemleri hayata geçiriyor. Çin korona virüs ile mücadele etmekte zorlanıyor. Ülkede ateş düşürücü ve maske stoklarının tükendiği, hastaların zor anlar yaşadığı, haberlere konu oluyor. Dünya Çin’i konuşurken, ABD’de milyonlarca kişiyi etkileyen korona virüsün bir benzeri üç ayda dokuz bin kişinin ölümüne sebep olması doğru dürüst basına yansımadı bile…”


Yavuz; “Gerçekten öyle bir şey var mı?”


“Basında öyle bir şey göremezsiniz. Bilginiz olsun diye söylüyorum. Bu konuyla yakından ilgili olduğunu sandığım, kendisi ölmüşte olsa kıyısından, köşesinden duyduğunuz bir adam müsveddesinden bahsetmek işitiyorum.”


“Dünyanın en zengin iki ailesinden birinin en tepesinde oturan David Rockefeller’den bahsetmek istiyorum. Konumuzla ne alakası var diyebilirsiniz. Kararı dinledikten sonra verirsiniz. Doğumu, ölümü, şirketleri gibi detaylara girmiyorum. Onları çok rahat Google amcadan da okuyabilirsiniz.”


...

Devamı var

...

Ant.020220

( Akdenizdeki Kavga - 28 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 5.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.