(يَاۤ اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ) “Ey iman edenler! Size rızık olarak verdiğimiz şeylerin iyi olanlarından yiyin.” (Bakara, 2/172)

(يَاۤ اَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ) “Ey peygamberler! Temiz ve helal olan şeylerden yiyin.” (Mü’minûn, 23/51)

 (حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْز۪يرِ وَمَاۤ اُهِلَّ لِغَيْرِ اللّٰهِ بِه۪) “Size şunlar haram kılınmıştır: Ölmüş hayvan, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına kesilmiş hayvan..” (Mâide, 5/3)

 

 

Kur’an da haram ve helal yiyecek ve içeceklerin açıklanması bir tesadüf değildir. Nitekim Çin ve Endonezya da bulunan dünyanın en vahşi pazarında, adeta bu harama isyan eden ve yenilen hayvanların etinden insana bulaşan Coronavirüs, insanları öldürmeye devam ediyor.

 

Dünyanın halifesi olan insana bütün canlılar hizmet etsinler diye yaratılmışlardır, vahşet uygulansın diye değil. Hayvan hiyerarşisinde çoğalmayı dengelemek ve en güçlünün hayatta kalmasını sağlayan zincir bozulmamalıdır da. Düşünün ki, kurtları, ayıları geyikler yaşasın diye öldürseniz, artan geyik sürüsüne otlak bulamazsanız bu neticede de kurtların ve ayıların yaşadığına kıyasla daha fazla geyik ölümleri yaşanır. Allah bu dengeyi sağlamıştır. Bu dengeyi bozmak değil, aksine kabul etmemiz ve bir halife olarak korumamız gerekiyor.

Kaldı ki, helal olan inek, koyun, tavuk ve benzeri hayvanlarda bile çıkan hastalıklar ve onların virüsleri, etlerini yememiz halinde bizi öldürüyor. Onlatın etlerini bu durumdayken yememeliyiz. Ayrıca,  dünyaya gelmiş her canlının yaşamaya hakkı da var. Son günlerde köpek katliamları da ayrı bir konudur. Eğer köpek nüfusu artıyorsa çoğalmasını önleyebilecek, kısırlaştırma yöntemi uygulanabilir. Her canlının sahibi Allah’tır ve ona yapılan eziyete Rabbim sessiz de kalmaz.   

Eğer insanlık bu dünyada huzur ve sağlıklı yaşamak istiyorsa, Allah’ın Kur’ andaki öğütlerine kulak vermeli ve ona göre yaşamaya çalışmalıdır. Son din olan İslam, insanı yaşatmaya ve huzur içinde yaşayacağı hayatı insanlara sunmaktadır. Allah kulunun düşmanı ya da zalim değildir. Yarattığı canlıların yaşayabileceği her ortamı ve ilişkilerini Kur’anda açıklamıştır. Elbette buna uyup uymamak kişinin kendi tercihidir. Dinde zorlama da yoktur, ancak Coronavirüs gösterdi ki, buna uymamanın bedeli çok ağırdır.

 

Kul hakkının Allah tarafından affedilmemesi,   adaletin tesisinde ne kadar önemli olduğunu bir düşünün. İnsanları vahşice öldüren, onları köle edip, insan gibi yaşamasını engelleyen, elinden ekmeğini alarak sömüren, savaşlarda hicret etmeye zorlayan Allah’a isyan eden firavunların, nemrutların akıbetlerini okuyunca bunu daha iyi anlayabiliyoruz. Hiç geçmişe gitmeye gerek yok, işte Coronavirüs… Afrika’da yüzbinlerce insanı vahşice öldüren Fransa’da, içinde yaşanan karışıklıkları ve huzursuzlukları hiç boşuna değildir.

 

Bir hafta önce, Amerika’ya giden okul çağındaki bir yakınımın otelden çıkıp market alış-verişine giderken önünü kesen bir çetenin, bize para vermezsen hiçbir yere gidemezsin, diye tehdit edilince cüzdanından para çıkarırken, onu kapıp giden bu insanları korkuyla seyretmesi… Bunu yapanların yaptığının yanına kâr kalması… Amerika dünyaya düzen getirmek isterken, kendi içindeki düzenin bozulmasına aldırış bile etmemektedir. Her gün bu ve benzeri sebeplerden kaç kişi ölmekte, kaç kişi mağdur edilmekte ve orada yaşayan insanların iki yakası bir araya gelmemektedir…

 

Bugün dünyanın iç karışıklıkları ve kötülükleri insanların Allah’a isyan ile seçtikleri yoldan kaynaklanmaktadır. Kur’an adaleti tesis ederken, huzuru teklif ediyor. Hani ne halleri varsa görsünler de olmuyor, bir ucu bize de dokunuyor. Bu yüzden Kur ’anı anlatmak ve onun huzurunu insanlara sunmak, tebliğ etmek de gerekiyor. Bana dokunmayan yılan bin yaşasınla insan huzur ve mutluluk yaşamıyor.  

 

Allah insanlığa hidayet versin inşallah… Âmin.

 

Saffet Kuramaz

( Allah İnsanlığa Hidayet Versin başlıklı yazı safdeha tarafından 6.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.