Eğer sadaka ya da zekat verecekseniz, bu yardımınız verdiğiniz kişi ile aranızda kalmalı ve Allah’tan başka kimse de bunu bilmemeli… İşin doğrusu bu ama eğer hayrı yapan kişi davul zurnayla herkese duyurursa, kendi gücünün varlığını gösterir gibi gösteriye dönüştürürse bu yaptığı değer katan yardımın kişiye ne faydası olur ki… Mesele Allah rızası ve zaten bunu Allah’ta biliyor sonuçta.


Bugün ismi önemli değil paylaştığım bir şiirimin kusurları olduğunu, genişçe yazarak eleştirilmiş, üstelik bunu da başkasının yorumunun altında yapılarak, başka şairler rahatsız edilmiştir. Anlamadığım husus şudur, eğer yapıcı olcaksa neden özelime yazmadı, neden başkalarını rahatsız ederek o kişilerin benden özür dilemesine neden olduğu yorumlarını okumak zorunda kaldım, onlara bu durumdan dolayı özür diledim ki…


Şiirimi kimse benim istediğim için günün şiiri yapmıyor. Bana gelen bu eleştiri aslında şairlere hizmet eden bu kişilere yapılan ne acı durumdur. Yazdığımız sitelerde bedava verilen hizmet ve paylaşımlara katkımız bile yokken, bu gibi yaklaşımları yapmak kime fayda verir ki… Bu gibi siteler, insanların doyumsuzluğunu ve egosunu yaşatmak için bu hizmeti vermiyorlar. Toplumsal ihtiyaçları, acıları ve karşılaştığımız duygusal sorunlara deva için varlar. Bu gibi eserleri okuyanlar, belki intihardan vaz geçecekler, teselliyi sarhoş edici içecekler yerine bunlarda bulacaklar, aynı sorunları yaşadıkları için yalnız olmadıklarını hissedeceklerdir. İnsan bu yüzden ruhsal yönden hasta olmuyor ve rahatlıyor da.


Şiir yazanlar içinde, neymiş ayak diretmesi, neymiş eleştirmek dayak atar gibi… neymiş bir şiiri ezberlemeye zorlamak, neymiş ünlü birisini kıyas göstererek, gelişen çağda her şeyin değiştiği bir toplumda aynı normlar içinde bu gibi diretmelere devam etmek. Şiir paylaşımlarında bu yüzden serbest şiirlere rastlamak o kadar çoğaldı ki… Değişen toplumun dinamiklerine bakmayıp, geçmişte yaşarsak, nasıl huzurlu bir toplumu sağlayabiliriz, nasıl aşk ile başı dönmüş okuyucular bulabiliriz. Şiirlere bakılırken, duygular ön plana çıkmalı, niyetler yapıcı ve güzel olmalı…


Şiir ilham gelmedikçe yazılması mümkün olmayan bir uğraş alanıdır. Ben şiir yazacağım diye kağıt kalem alsak elimize, yazdığımız ne kadar tekniği ve hece uygunluğu olsa da kimsenin okumadığı, anlamakta zorlandığı ve çölde susuz kalıp yanmaya benzeyen duygulara iter. Leyla aşkından Mecnunun çöle düşmesine gerek yoktur. Neden aşkını yaşanmasın insanlar, buna engel olmak neyin nesidir. 


Eğer kişi, iyi niyetli ise, yaz özeline anlat neyse öngörülerini… Bunun dışında yaptığınız her şey sanki herkesin görmesi marifetmiş gibi, neyi amaçladığınızın belli olmadığı art niyetli bir eleştiri olur. Nerdeyse yarım gün bu kişiyle yazıştım anlattım anlamadı… kişiliğime yöneldi… Bunu herkesin okuyacağı yerde yaptı. Özele girdim anlattım anlamadı, bu yaptığımda haklıyım dedi. En sonunda engelledim bu kişiyi. İnanın şiirimin günün şiiri olmasına sevemedim bile…


Bu kişinin şiiri bimediğini iddia etmiyorum, sadece yaptığının yanlış olduğunu anlattım. Ben eğitilmek için kişilerden istekte bulunurum. Bunun dışında bana kim eğitim vermek için bu hakkı kendinde bulur ki? Eğer yazdıklarım size uymuyorsa, yorum yazmasınız olur biter, günün şiiri de yapmazsınız… Ama illaki bir hata görüyorsanız ve benim bilmemi istiyorsanız özelime yazın lütfen hayatta öğreneceğimiz çok şey var ve bir başkasının tecrübe ve nasihatına değer veririm, daima. Ben acizane olarak, Allah rızası için yazıyorum. Her duamda Allah’a ilmimi artırsın diye dua da ediyorum. Allah yar ve yardımcımdır, çok şükür…


Bu gibi eleştireleri yaşayan her şair ve yazar okusun diye bunu yazdım. Lütfen yapıcı olalım, siz en iyi olsanız ne olur ki, eğer kalp kırıyorsanız. Biz yazılarımızda, şiirlerimizde bile kardeşliği bulamıyorsak, bu toplumun nasıl iki yakası bir araya gelir ki? 


Yazımı okuduğunuz için hakkınızı helal ediniz. Selam ve dua ile.


Saffet Kuramaz     

( Yazdıklarımıza Yapıcı Olunması Üzerine başlıklı yazı safdeha tarafından 8.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.