Açık olan televizyon kanalında spiker konuşurken, görüntüler ekrana geliyordu “Bu gün 9 Şubat 2020 Pazar. Avrupa’da fırtına sebebiyle birçok uçuş iptal edildi. Almanya, Hollanda, Belçika ve İngiltere’de olumsuz hava koşulları sebebiyle bazı maçlar ertelendi,” diyordu.


Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur’da yapılan parlamenterler arası Kudüs platformunda konuşan İtalya Temsilciler Meclis Milletvekili Piras; “ABD’nin sözde barış planını reddettiğini dile getirerek, Kudüs elbette ki Filistin’in başkentidir ama aynı zamanda dünyanın manevi başkenti, barışın ve diyalogun başkentidir.  Türkiye ve İtalya, Trump’un sözde barış planına karşı Filistin için alternatif barış planı hazırlayabilir,” dedi.


Tv kanalı; “Son dakika haberi olarak; Çin’in Hubei eyaletine bağl Wuhan kentinde ortaya çıkan korona virüsten ölenlerin sayısı 813’e çıktı. Çin Halk Cumhuriyeti İstanbul Başkonsolosu Cui Wei korona virüsü ile son gelişmeleri ve rakamları açıkladı. Wei; “Panik ve rivayetler virüsten daha korkunç,” dedi. 11 milyon nüfuslu Wuhan’da 10 içinde 2500 yataklı 2 özel hastane yapılarak hizmete girdi.”  


“Savaş baronu Hafter, meşru UMH’ye saldırırken artık eskisi kadar rahat değil. Türkiye’nin gönderdiği savunma sistemleri Hafter saflarındaki BAE ve Mısır uçaklarını operasyon yapamaz hale getirdi. Sahada sıkışan milislere BAE desteği ise hızlandı.”


“Erdoğan’ın; ‘Türk askerinin kanının aktığı bir yerde hiçbir şey aynı şekilde devam edemez. Askerlerimize yapılan saldırı Türkiye açısından Suriye’de yeni bir dönemin miladıdır’ sözleri Suriye’de sahaya yansıdı.”


“Türkiye’nin İdlib’den çekilmesi için Esed ve destekçilerine tanıdığı süre işlemeye devam ederken Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK), Suriye’ye bugüne kadar görülmemiş büyüklükte sevkiyatlar yapıyor. 24 saat içinde 450 olmak üzere toplam bin araçlık silah ve mühimmat gitti. 4 binden fazla komando ve özel harekâtçı sınırı geçti.”


“Rusya'nın yaptığı hatayı Türkiye elbette göz ardı etmeyecek. Üstelik Batılılar, bu hatayı Ankara'nın gözüne sokmaya çok hevesliler. Aldığı pozisyondan Türkiye'nin dönüşü yoktur. Türkiye sahada sadece aldığı maliyetler üzerinden değil risk yönetme kabiliyeti üzerinden de anahtar ülkedir ve anahtar ülke göz ardı edilemez.”


“İdlibli aktivist Hassan Duş, Türkiye’nin gözlem noktalarının kuşatılmasının ardından büyük endişe yaşadıklarını belirterek şunları söyledi: “Maar’ed Numan’ın düşmesi sonrası ‘garantör Türkiye artık bizi korumayacak’ diye düşünmeye başlamıştık. Ama Türkiye’nin son hareketleri tekrar bize umut verdi. Özellikle son iki günlük süreçte askeri konvoyları görünce çok sevindik. Rejim noktalarının Türkiye tarafından ağır bir şekilde vurulmasıyla sahada durum değişecek. Şimdi İdlib’deki insanlar Türkiye’nin müdahalesini bekliyor. Siviller artık savaşın bitmesini ve bombasız bir hayatı istiyor. Bize Türkiye’den başka destek veren kalmadı. Eğer bir çare bulunmazsa ya Türkiye’ye ya Avrupa’ya gideceğiz. Çünkü göçmezsek öleceğiz.”


“Terör örgütü PKK, kaçışları engellemek için Türkiye sınırına yerleştirdiği keskin nişancılarla teslim olmak isteyen teröristleri hedef alıyor. PKK’nın bu akıl almaz yöntemine karşı teslim olan terörist sayısı ise artıyor. Dün de Suriye’nin kuzeyinden kaçan PKK’lı 5 terörist, güvenlik güçlerine sığındı.”


“Türkiye'yi Doğu Akdeniz'de denklem dışı tutma adımlarına karşı, Türkiye satın aldığı 3.sondaj gemisiyle tüm dünyaya mesaj verdi. Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) Akdeniz’de sondaj yapacak üçüncü gemiyi İngiltere’de yapılan açık arttırmayla 37.5 milyon dolara satın aldı. 11 bin 400 metre derinliğe ulaşıp 3 bin metre sondaj yapabilen 61 bin DWT’lik Marshall Adaları bayraklı Sertao’nun uzunluğu 227, genişliği 42, draftı ise 12 metre.”


“AB-Türkiye ulaştırma sektörü iş birliği kapsamında düzenlenen organizasyonla AB Türkiye Delegasyonu Başkanı Christian Berger, AB ülkelerinin Ankara büyükelçileri ve eşleri, Turistik Doğu Ekspresi'yle yaptıkları yolculukta beyaza bürünen şehirlere hayran kaldı.”


“Türkiye'nin önde gelen milli tıbbi cihaz üreticisi RD GLOBAL/INVAMED dünyanın önde gelen 500 doktorunu Türkiye'de ağırlamaya hazırlanıyor. Bugün Türkiye'ye gelecek olan yabancı doktorlar ertesi gün Türkiye'nin milli imkânlar ile üretmiş olduğu tıbbi cihazların tanıtım programına katılacak. Yabancı doktorlar tanıtım toplantısının ardından milli tıbbi cihaz üretim yerlerini, fabrikaları ziyaret edecek.”


“Soğuk havada kuşlar için yaptığı yürekleri ısıttı. Zonguldak'ın Alaplı ilçesinde, ayakkabı boyacısı Hüseyin Öztürk, kar yağışında yiyecek bulmakta zorlanan kuşlar için parktaki ağaçların dallarına ekmek bıraktı.”


“Osmaniye’de iki hayırsever, bir mahalledeki bakkalın veresiye defterinde kayıtlı 3 bin 500 lira borcun tamamını ödedi.”


“Kar yağışını fırsat bilen çocukları kartopu oynarken gören polisler, araçlarını durdurarak çocuklarla kartopu oynadı. Çocukların oyununa ortak olan polisler daha sonra ekip otosuna binerek görevlerine devam ettiler. Ortaya ise bu içleri ısıtan görüntüler çıktı.”


Korkut televizyonu kapatarak, eline okumak üzere yarım bıraktığı kitabı aldı.

..


Devam edecek

...

Ant. -090220

 

( Akdenizdeki Kavga - 32 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 9.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.