Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 11.02.2020
Okunma Sayısı : 1351
Yorum Sayısı : 4



Komşusu açken tok yatan bizden değildir.

Hz. Muhammed (S.A.S)


Bir köyde bir insan açlıktan ölürse bütün köy katildir !

HZ ALİ (R.A)


7. Ocak 2020  Tarihinde ülkemizin Hatay ilinde Adem Yarıcı adlı bir vatandaşımız ‘’ Çocuklarım aç’’ Diye feryat ettikten sonra kendisini yakma girişiminde bulundu. Vücudu oldukça yanan fakat yaralı olarak kurtulan Adem Yarıcı daha sonra ambulansta(Ya da hastanede) kalp krizi geçirerek hayata gözlerini yumdu.

Bu olayın üzerinden belki de bir kaç saat geçmişti ki her zaman olduğu gibi her kafadan sesler çıkmaya başladı. Fakat çıkan sesler 2020 yılını yaşadığımız 21. Yüzyılda ülkemizde bir insanın ‘’Açım ‘’ Diyerek kendisini öldürmeye kalkmasının korkunçluğundan ziyade ‘’ Bu insanın katili sizsiniz.’’ Şeklinde suçlamalara ve bu suçlamalara karşı refleks olmak üzere savunmalara, hatta karşı saldırılara dönüşüverdi.

Bir siyasi ‘’ Ülkemizde insanlar açlık sebebiyle kendilerini yakıyor’’ Derken yine bir başka siyasi kimlik “Kimse açlıktan kendini yakmaz. Öyle olsaydı Nijerya, Çad, Zambiya, Haiti, Madagaskar, Yemen ve Sierra Leone gibi ülkelerde insan kalmazdı. Böyle ucuz siyasi manevraları millet yemez” Diyebiliyordu.

Hiç kimsenin açlıktan kendisini yakmayacağından çok çok emin olan hamfendi siyasi manevra uğruna bir insanın kendisini yakabileceğine inanıyordu.

Bu arada yine Adem Yarıcı’nın  açlıktan değil de başka sebeplerle kendisini yakmış olduğunu ispat için didik didik araştırmalar yapılmış ve sonunda bir sürü delil bulunmuştu. Bulunan delillere göre Adem Yarıcı kesinlikle açlık sebebiyle kendisini yakmamıştı. Çünkü bu aileye devlet ve Sosyal yardımlaşma ve Dayanışma vakfı 22.02.2017 Tarihinden 27.12.2019 Tarihine kadar toplamda 44.087 Tl yardım yapmıştı. Ek bu kadar çok devlet yardımı alan bir ailenin açlık çekmemesi lazımdı. Devlet ve vakıf yedi sene boyunca bu aileye para vermişti yani  yaklaşık seksen dört ay boyunca...Ne kadar vermişti? 44.087 Tl.  Yani 44.087 : 84= 524 Tl... Evet ayda 524 Tl yardım alıyorlar ve utanmadan(!) ‘’Açım’’ Diyordu Adem Yarıcı.

Ancak başka deliller de vardı ki işte asıl onlardı olayın açlıktan ziyade başka sebeplerinin olduğuna dair deliller.

1- 2010 Yılında Adem Yarıcı’ya Hatay devlet Hastanesi ‘’ Antisosyal Kişilik Bozukluğu ‘’ yanında ‘’ Bağımlılık Sendromu ‘’ Teşhisi koymuş. Yani vatandaş hem psikopat hem de madde bağımlısı
2- Daha önce eşine şiddet uygulamış ( Tabii bunun kendisini yakmayla bir ilgisi yok zira her aç insan nasıl ki kendisini öldürmüyorsa her eşine şiddet uygulayan insan da kendisini yakmıyor. Ancak ruhi durumunun bilinmesi açısından önemli bu husus da.)
3- Bu vatandaşa iş filan da bulunmuş yetkililerce ama adam işi beğenmemiş. ( Zaten madde bağımlısı ve psikopat bir insan uzun süre bir işe bağlı kalamaz )

Şimdi gelelim olayda asıl konuşulması gereken hususa ki vatandaşlarımızın sağcısı, solcusu, Sünnisi, Alevisi, dindarı, dinsizi hep aynı şey konuşuyor, aynı resmi paylaşıyor: 1. Resim yani.

O resimde Hz. Ali’ye izafe edilen bir söz var:

‘’Bir köyde bir insan açlıktan ölürse bütün köy katildir !’’

Bu sözü haklı bulmayan bir tek Allah’ın kulu yok. Ama ‘’Bu katil sıfatı tam da beni işret ediyor.’’ Diyen de yok.

Yaklaşık olarak herkes parmağını bir başkasına uzatıp ‘’ Katil sensin.’’ Diyor.

Kimi  dört milyon Suriyeliyi doyurduğu halde bir Adem Yarıcı ve ailesini doyuramayan devleti,kimi kızılayı, kimi çeşitli yardım dernekleri ve vakıflarını, kimi her yıl umreye gidenleri, kimi her yıl yurt içinde ve dışında tatil yapan ve su gibi para harcayan zenginleri, kimi sofrasında kuş sütü bile eksik olmayıp bir de bunu sosyal medyada paylaşan vicdansız ve görgüsüz insanları suçluyor.

Oysa Hz. Ali’nin söylediği gayet açıktır: ‘’ Bütün Köy katildir ‘’

Hz. Muhammed de gayet açık ifade etmiştir ‘’ Komşusu açken tok yatan bizden değildir.’’ Derken.

Komşusu aç iken tok yatan tüm tüzel kişilikler dememiş dikkat ederseniz. Yani devlet, vakıflar,sivil toplum örgütleri,dernekler, sosyal yardım kuruluşları, camiler, kiliseler,havralar vs. dememiş. Doğrudan doğruya özel kişiliklere yani sana, bana, ona, bize, bizlere hitap etmiş.

Bizlere bu hitabı yaparken de ‘’ Müslüman komşusu aç iken tok yatan bizden değildir’’ Dememiş dikkat ederseniz. Herhangi bir din ayrımı ortaya koymadan ‘’ Komşu’’ Demiş sadece.

İşte o bakımdan kendi dışımızdaki insanlara ya da kuruluşlara parmağımızı uzatıp ‘’ Katil sensin.’’ Diyeceğimize başımızı önümüze eğip ‘’ Maalesef katil benim’’ Demenin zamanı gelmiş de geçmektedir.

Adem Yarıcı açlık sebebiyle mi kendisini yaktı yoksa psikolojik sebeplerle mi? Bunu tartışmanın artık hiç kimseye faydası olmadığı gibi onun geride bıraktığı üç evladına ve eşine de hiç bir faydası yok. Bu saatten sonra yapılması gereken en hayırlı iş açlıkla karşı karşıya olan bu insanlara uzak ya da yakın komşuları olarak el uzatmaktır. 
( Adem Yarıcı’yı Kim Öldürdü? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 11.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.