Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 11.02.2020
Okunma Sayısı : 1621
Yorum Sayısı : 0
*Bilim, vicdan ve odun kafalılar*

"Terzi, her gidişinizde ölçünüzü tekrar alır.
Belki ölçüleriniz değişmiştir" diye düşünür.
Bir de üstelik işi garantiye almak için prova yapar.
Hekim, başka hekimden getirdiğiniz röntgen ve tahlillere güvenmez.
Ameliyat yapacaksa hepsini güncel olarak tekrar yaptırmanızı ister.
Bir çok imalat sektöründe, müşteri memnuniyetini yükseltmek için, ürünler test sürecinden geçirilmeden satışa sunulmaz.
Bilim insanı, yaptığı deney ve gözlemlerinin, doğruluğundan ve sürdürülebilir, tekrarlanabilirliğinden emin olmadan, bu bilgiyi kullanıma sunmaz.
Farklı şart ve ortamlarda, deney ve gözlemini tekrarlar, emin olur, özgüvenini artırır.
Kedi bile bir delikten geçmeden önce, o genişliği bıyıklarıyle ölçer. Bıyıklarına değmiyorsa, vücudunun da oradan geçebileceğine emin olur.
Ama ya odun kafalılar!...
Bütün sorun burada işte.
Odun kafalılar, bir kişinin kırk yıl önce bir profilini çıkarır. Hafızasına yerleştirir.
Güncelleme ihtiyacı hissetmez.
Karşı tarafın, kendini geliştirmiş ve yenilemiş olabileceğini düşünmez.
Ona bu hakkı vermez. Kafasındaki şablon neyse odur. Farklı ve donanımlı bir insan olmaya, ondan daha birikimli olmaya hakkı yoktur.
Odun işte, bu muhakemeyi yapmayı engelliyor, ahşap sanatına yakışıyor amma beyinde yer bulunca, toplumun yapısını zedeliyor.
Ne diyelim, ne gelir elden?
Doğru bildiklerimizi, tüm kokuşmalara rağmen, alternatif olarak geliştirmeye devam edeceğiz.
11.02.2020
Ali Rıza Malkoç
( Bilim, Vicdan Ve Odun Kafalılar* başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 11.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.