…  

 

Türkiye rejim güçlerini gözlem noktalarının ötesine atmak için operasyonlarına devam ederken, Rusya-ABD hattında da kapalı kapılar arkasında kırıştırırken, açıktan da karşılıklı atışma yapıyorlar.


Ergün; “ABD, oruspuluk yaprak; "Saldırıda askerlerini kaybeden NATO müttefikimiz Türkiye'nin yanındayız" açıklamasına, Rusya Büyükelçiliği, AA'nın Washington yönetiminin YPG'ye yaptığı silah yardımlarına ilişkin grafiğini paylaşıp 'Takdiri size bırakıyoruz' demesi de Rusya’nın samimi olduğunu göstermez.”


Kutay; “Türkiye, Suriye’de gereken cevabı fazlasıyla verse de Rusya-İran-Suriye hatta ABD dörtlüsü saldırı ve tacizi sürecek. Rusya ile yapılan onlarca görüşmeden de sonuç çıkmıyor, çıkmayacak! Çünkü ABD (ABD’deki derin yapı) öyle istiyor. Türkiye’nin hissettiği tehdidi ve milyonlarca mültecinin ne olacağını soran bile yok.”


Ergün; “İdlib'de Türk askeri hedeflerine saldırılmasında ne yazık ki Şam yönetimi yok! Ardında ABD-Rusya-İran üçlü çetesi var. Peki, Ortadoğu'da yeni bir dönemin başlangıcı mı? Üzerinde düşünülmesi gereken bu! Türk askerini hedef almalarının sebebi nedir?”


Kutay; “Rusya, ABD derin yapının verdiği talimatlar gereği Türkiye'nin Libya'da olmasından çok rahatsız konumuna geçiyor. İki ülke arasında stratejik pek çok ortaklık olsa da Moskova, Libya konusunda Türkiye’nin adımlarından rahatsızlık duyar durumunda getiriliyor. ABD, Libya'da Rusya ile gizli pazarlık yaparken, Türkiye'nin Libya'nın hiçbir noktasında olmasını da istemiyor.”


Ergün “Erdoğan; “Suriye halkının özgürlük ve kurtuluş mücadelesi, Türkiye’nin beka ve ulusal güvenlik meselesinden ayrı tutulamaz. Suriye topraklarının suçluların ve teröristlerin kontrolünde olmasına izin veremeyiz. Bu unsurlarla hem sınırlarımızda hem de bölgemizde mücadele etmek bizim görevimizdir."


“Askerlerimize en küçük zarar gelmesi halinde, rejim güçlerini her yerde vuracağımızı ilan ediyorum. İdlib’te uçan uçaklar artık rahat hareket edemeyecek. Şubat sonuna kadar rejimi, gözlem noktalarımızın gerisine çıkartmakta kararlıyız.”


Erdoğan, Suriye’deki Türk Silahlı Kuvvetleri unsurlarına herhangi bir yeni saldırı yapılması halinde, buna bire 10, bire 50, bire 100 misliyle karşılık verileceğini ve bu misillemenin sadece İdlib bölgesi ile sınırlı kalmayacağını söylüyor.


Kutay “Şam rejimi, karadan ilerleyerek, 2018’de çerçevesi çizilen ‘çatışmasızlık bölgelerinin’ yarıdan fazlasını ele geçirmiş durumda. Erdoğan’ın ortaya koyduğu irade, rejimin bu bölgelerden çekilmesi, TSK’ya ait gözlem noktalarının etrafındaki kuşatmanın kaldırılması ve 2018 Eylül sınırlarına dönülmesi talebini içeriyor.”


“Diğer yanda Türkiye’nin yüzüne söylenmese de siyaseten Rusya, Türkiye'nin bölgede ciddi bir askeri operasyona girmesini istiyor. ABD’de aynı şekilde Türkiye'nin askeri operasyon yapmasını destekliyor. ABD, Rusya hatta İran bile Türkiye'nin İdlib'e operasyon başlatması halinde, büyük bir plan gereği Libya'da sessiz kalacağını düşünüyorlar."


“Dünyanın her noktasında korona virüs konuşuluyor ve 158 ülke Çin'den ithalatı durdurduklarını ve irtibatını kestiklerini açıkladı. Çin resmen tecrit edilirken, Çin Ankara Büyükelçiliği, Türkiye'nin ithalatı durdurmasına tepki gösterdi. Çin elçiliği, "Bu kararı büyük şaşkınlıkla karşılıyoruz. Türkiye'yi ikili ilişkilerimizin iyi gidişatını korumaya çağırıyoruz" açıklaması yaptı. Bu açıkça bir tehditti! Kimse Türkiye ile bu dilde konuşamazdı. 158 ülkeye tepki gösterilmezken neden Türkiye'nin tavrı anlaşılmaz bulunmuştu!”


“Hiçbir ülkedeki Çin Büyükelçiliği, bırakın böyle bir açıklamayı benzerini bile yapmamıştı. Kaldı ki Türkiye, Çin'e karşı operasyonda Pekin'in yanında duran birkaç ülkeden biriydi. Bu şartlar altında Çin'in Türkiye ile ortak hareket etmesi gerekirken, bu açıklama ABD'nin isteğiyle mi yapıldı?" sorusunu akıllara getirdi.”


Ergün; “Türkiye, jeopolitik konumu nedeniyle pek çok devlet tarafından hedef alınmış durumda olması bir sır değil. Türkiye, son dönemde bunu fırsata çevirmek için hamleler yaptı. Terör hattının Akdeniz'e açılması planını yerle bir etti. Suriye'nin birçok bölgesine asker gönderdi. Akdeniz için Libya ile kimsenin beklemediği bir anlaşma yaptı. Tabii ki bu hamleler birilerinin canını fazlasıyla sıktı. Çin'in açıklamasını da Suriye'de Türk askerinin hedef olmasını da aynı pencereden okumak gerekir.”


Kutay “Türkiye elindeki kozlarla da büyük bir ülkeyken, Rusya, Türkiye'nin Libya'da olmasını istemiyor. Ancak Türk Akım projesinin Rusya için önemi de gizli değil. Türkiye, İdlib sonrası sınır kapılarını açabilir.  Ve bu Avrupa'da oyunun tekrar yazılmasına neden olur. ABD, Ankara'nın İdlib konusunda yaşadığı sıkıntı sonrası göçmenleri Avrupa'ya göndermesini istiyor.”


Ergün “Avrupa bu ihtimal sebebiyle Almanya'dan Türkiye'ye sıcak mesajlar gönderse de, ne Almanya ne de Avrupa Türkiye ile masaya oturmayacak. Çin'deki korona virüs sebebiyle birçok ülkede ekonomik sıkıntı baş göstereceği, birçok ülkeyi etkileyeceği konuşuluyor. Korona virüsü ne Libya'nın ne Akdeniz'in dışında değil. Türkiye dışarıdan hedef olurken Çin'den Libya'ya kadar olan alanda sıkıştırılırken içeriden de zayıflatılmak istenmektedir. Her yerden gelmeyi deniyorlar.”


Devamı var

...

 Ant. 130220

( Akdenizdeki Kavga - 36 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 14.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.