TÜRK MİLLİ FUTBOL TAKIMI HANGİ ÜLKENİN MİLLİ TAKIMINI 19-0 YENMİŞTİR?

Cevaplar:

A) Papua yeni Gine
B) Ekvador
C) Bengladeş
D) Sudan
E) Andorra
E) Hiç biri.

Evet, sorunun doğru cevabını bilmeyenler tahmin yürütedursunlar biz çok farklı skorlarlabiten bir kaç futbol maçına doğru şöyle nostaljik bir yolculuk yapalım.

Yıl 2006. Avrupa şampiyonası elemeleri yapılıyor. Almanya ve San Marino karşı karşıya...Maçın hakemi, milli hakemlerimizden Selçuk Dereli...

31.000 Nüfuslu San Marino Devletinden 5000 kişi maçın oynanacağı stadı doldurmuş.

Selçuk Dereli’nin düdüdüğü ile maç başlıyor ve maç başlar başlamaz Almanlar gol olup yağıyorlar adeta. Bir, iki,üç derken on iki gol atıyorlar. Maçın bitimine doğru Selçuk Dereli, Almanya lehine bir penaltı veriyor. Penaltıyı kullanmak üzere topun başına Lehmann gelince San Marinolu futbolcular ‘’ Olmaz, penaltıyı o kullanamaz’’ Diye itiraz ediyorlar. O kullansa kesin gol olacak ve skor 13-0 olacak. 13 de malum uğursuz sayı Hrıstiyan alemine göre ( Bu kısmı ben uydurdum ama neden Lehmann’ın kullanmasını istemediklerine bir başka sebep de bulamadım.)

Neyse, Selçuk Dereli ‘’ Tamam lan ağlamayın, başkası kullansın.’’ Diyor ve kullanılan penaltı gol oluyor. Sonuç: Almanya 13-0 San Marino.

Bu Avrupa Kupalarında görülen en farklı skor.

Ancak bir futbol maçında bundan da farklı skor var.

Mesela 2001 Dünya Kupası ön elemelerinde Avustralya Milli takımı Amerikan Samoası Milli takımını 31-0 yeniyor.

Maçın en komik tarafı da maç sonucunun yanlışlıkla 32- 0 olarak yazılması ve Amerikan Samoası takımımın ‘’ Yok lan biz o kadar kova bir takım mıyız ki 32 gol yiyelim. Sadece 31 tane yemiştik.’’ Diye itiraz etmesi, itirazın incelenmesi sonucunda haklı oldukları anlaşıldığından skorun 31-0 olarak değiştirilmesi olmuş.

Peki bundan da yüksek skor var mı?

Evet var.

2015 Yılında Pasifik Oyunları çerçevesinde İngiliz komedyen Mark Watson'ın kardeşi Paul Watson tarafından yönetilen Mikronezya 23 Yaş Altı Milli Takımı A Grubu'nda Tahiti ile oynadığı ilk maçı 30-0, Fiji ile yaptığı ikinci maçı 38-0 kaybetti.Son maçında Vanatu karşısına çıkan  Mikronezya, bu takıma da 46-0 yenilerek üç maçta toplamda 114 Gol yiyip hiç gol atamayan bir takım olarak futbol tarihine geçti. Ama bu sonuç aslında normaldi zira bu gençlerin çoğunluğu ilk maçtan on sekiz ay öncesine kadar ayağını topa değdirmiş değildi.

Peki daha da farklı bir skor var mı?

O da var.

2002 yılında Madagaskar Liginde AS Adema ve Olympique de L'Emyrne takımları karşı karşıya gelirler. İlk maçta, maçın son saniyelerine kadar As Adema 2-1 öndedir. Ancak maçın sonlarına doğru hakem aleyhlerine bir penaltı verince ve bu penaltı da gole dönüşünce çıldırılar adeta ama sonuç AS Adema 2-2 Olympique de L'Emyrne dir.

İkinci maç için takımlar sahaya çıktıkları andan itibaren As Adema futbol takımı, bir önceki maçta verilen haksız penaltıyı ve hakemlerin taraf tutmasını protesto etmek için başlarlar kendi kalelerine gol yağdırmaya. Olympique de L'Emyrne takımı kendi yarısahasına çekilir ve As Adema’yı seyreder. As Adema futbol takımı kendi kalesine tam 149 gol atar. Böylece bir futbol maçında en fazla gol yiyip hiç gol atamayan takım olarak Guinnes rekorlar kitabına girer.  Maçın skoru tabelaya As Adema 0-149 Olympique de L'Emyrne olarak yazılır.

Peki yukarıdaki sorunun cevabı neydi?

Efendim, yukarıdaki sorunun doğru cevabı E şıkkıdır. Hiç biri.. Türk Milli takımının 19-0 yendiği milli takım ABD Milli takımıdır ama bu milli takımlar ordu milli takımlarıdır.

Aylardan Şubat. Bu yazıyı paylaştığım 17 Şubat 2020 den altmış üç sene öncesi...17 Şubat 1957

Yer Adana...Adana şehir Stadı

Amerika ve Türk futbol ordu Milli takımları karşı karşıya.

Türk takımının kadrosu:  Sıtkı xxx (Korkut xxx Dk.46) – Rıdvan xxxx, Akgün xxxx, Kartal Yaşar xxxx- Necdet xxxx, Rıza xxx (Sami xxx Dk.46), Mustafa Güven (Mikro) xxxx, Şehmuz xxxx, Mustafa Ertan (Beton) xxxx, Kadri Aytaç xxxx, Nusret xxxx

İlk yarı skoru: Türkiye 8-0 Amerika

İkinci yarı skoru: Türkiye 19-0 Amerika

Goller: Mikro Mustafa (5), Nusret (4), Beton Mustafa (5), Kadri Aytaç (5)

O güne kadar uluslararası bir müsabakada – hiç gol yemeden- en fazla gol atma rekoru bizde...

Ne diyelim, bu gün liglerimizdeki futbol takımlarını yabancılarla dolduranlar utansın.Böyle bir uygulamaya herhangi bir sınır getiremeyenler utansın. Futbolumuzu ve Türk futbolcusunu katledenler utansın. Bir futbul karşılaşmasında sahaya sürülen on bir ya da on, veya dokuz futbolcu yabancı iken onların attıkları gollerle kazanılan maçlara Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray, Başakşehir, Trabzonspor vb. Zafer kazandı diye sevinenler utansın.
( Türk Milli Futbol Takımı Hangi Ülkenin Milli Takımını 19-0 Yenmiştir? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 17.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.