Malum bahar ve yaz ayları yaklaşınca düğünlerde haliyle azar azar başlayacak. Düğünler başlarda düğünlerde oynamak, horon tepmek, halay çekmek olmaz mı? Hem nasılda zevklidir hep beraber halay çekmek, davul ile zurna ile coşmak...

Halay Başılık halayda en önemli makamdır... Öyle herkes halay başı olamaz, herkes halayın başına geçemez. İster de geçemez... Bu işe çok meraklılar vardır en başta... Bir kere halay başına geçmeyi düşünen adayların o gün cebinde beş on tane mendil bulunması gerekir... Olur ya biri düşerse hemen diğerini çıkartacaktır...

Davul ve zurna çok yakınında çalıyorsa eğer, o gün düğüne gelmeden önce mutlaka kulaklarını bir kontrol ettirmesi gerekir... O zurna ve davul sesine dayanabilecek mi yoksa dayanamayacak mı buna bir baktırması lazım halayın başına geçecek adayın... Tabi düğün ve halay bittikten sonrada kontrol tekrar edilmelidir...

Düğün sahipleri eğer halaybaşı adayının çok yakını ise bir iki gün önceden de bunun yolunu yapması lazım. ''Bak bu düğünde halaybaşı benim kimselere söz vermeyin yoksa bir daha hiç bir mutluluğunuza gelmem.'' deyip noktayı koymalıdır... Aile ile ilişki kurup halay başı olmaya başka adaylarda varsa rest çekilip ''Ya ben ya onlar.'' deyip kestirip atılabilir...

Halay çok uzun sürer ise halaybaşının halayı bırakması tabi ki düşünülemez. Çok fazla terleyeceği için halay başı, evden gelirken sırtına havlu ya da başka bir bez konulabilir... Halay başı geriye doğru yaslanırken de arkasında duran iki üç sıra adamlarında yere sağlam basan adamlar olmasında fayda vardır...

Ayrıca halay başının fenalaşması durumunda da daha önceden yedek halay başını tespit etmesi gerekir. Esas halay başı zorlanıp da çıkarsa yedek halay başı halayı kaldığı yerden devam ettirmelidir... Hatta bir üçüncü yedek halay başı da olmalıdır...

HÖSS sınavlarında derece yapmış adayların tabi ki halay başı olma şansları daha fazladır. HÖSS yi soruyorsunuz değil mi? Halay Öncesi Seçme Sınavı canım o da... HÖSS sınavlarında tabi ki gençlik yıllarında halk oyunları derneklerinde folklor oynayan vatandaşların büyük avantajı vardır...

Halaybaşı adayları düğün mevsimleri yaklaşırken kıyasıya bir mücadeleye girişeceklerinden dolayı hepsine buradan başarılar diliyoruz. Ne diyelim iyi olan kazansın... Halaybaşı olamayanlarda üzülmesinler, başka bir halaya kadar sabretsinler...

( Halay Başı Olacaklara Taktiksel Nasihatler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.