Okumanın Az Olmasındaki Bir Diğer Hatta İlk Faktörde ???

 dönme arkanı ile ilgili görsel sonucu

   Düşünüyorum öyle ise varım mantığıyla, bunca şiirlerin az okunmamasında ki derinlik, anlatım imkân ve olanak sağlayan cümlelerden uzak olmadığını, biçimsiz belirsiz bir çeşitsizlik ile bir dilsel anlatım bozukluğundan kaynaklanmıyor, berraklaşmış bir dil hece kelime sözcük kavramıyla figürlerle imgelerle süslenmiş şiirimizin az okunmasındaki asıl kaynak, ufkumuzu açacak genişletecek etkilerin fikrimizi düşüncemizi kaşıyarak, duygusal tepkiler veya mutluluk dolu tepkiler vermesindeki hazdan mahrum olmamız veya bu hazzı elle tutulur maddi anlamda kazanç sağlamamasından dolayı veya bedenimizden öte duygularımızdaki fizyolojik hatta fiziki yapısıyla hazır olmadığımızdan kaynaklı olabilir bu benim var sayımım.

 

  Diyorum ki edebi olan eserlerin en temel yapısı olan okumanın az olmasındaki bir diğer hatta ilk faktörde diyebilirim… Şimdi biraz daha düşününce, aşkın yapısını varış ve çıkış noktasını gerçekten bilmediğimizden bir kenara atarak, duygu atmosferi içinde kalmaktan korkarak okuma aşkını, daha çok para kazanmakla, kendimizi ifade edecek olan şiirlerden kaçarak, biz kendimizi kendimize ifade etmekten mahrum olduğumuzdan dolayıdır ki bana göre bence… Kendimiz gerçeğinden uzaklaşarak soyutlayarak yanıltıcı hazlar ve duygusuz çağrışımların içine atmakta, cansız çözümsüzlüğün girdabına düştüğümüzden dolayıdır. Birde amacına hizmet etmeyen sosyal paylaşımlardaki paylaşımları okumadan, görselliğine bakarak beğenme alışkanlığımızdan dolayıdır diyeceğim lakin bu daha yeni, oysa şiirin tanımı çoktur veya azdır… Bence şiir kendini kaybetmiş duygu ve hislerin, yeniden duygusal bir yaşantıya dönüşü için gerekli olan nefes alma penceresi ve okuyucunun bakışını dünyasını düşük gösterge sinyallerini yükselmesini dezavantajla yükselten bir araçtır. Devam edeceğim inşallah birkaç şiirle örnek vererek devam edeyim.

Benim kelime hazinem çok geniştir, derdim.

Senin bir kelimene yetemedim; git, ne demekti sevgilim?

Nazım Hikmet Ran

 

Dünya’nın eksen eğikliği kadar eğilsem sana, 

Yine dönmezsin etrafımda bilirim. 

Senin ateşin bana, 

Karanlığın bana, 

Tutulman o’na. 

Bilirim.

İrfan Kurudirek

 

Üşüyor musun? 

Üzülme bee! 

Gel yanıma.. 

O kadar yaktın ki canımı; 

Isınırsın. Üşümezsin bir daha.

Cemal Süreya

 

Bilmezler yalnız yaşamayanlar,

Nasıl korku verir sessizlik.

İnsana insan nasıl konuşur kendisiyle.

Nasıl koşar aynalara,

Bir cana hasret.

Bilmezler…

Orhan Veli Kanık

 

İşte içimizi ısıtan duygu yüklü şiirler, insan okuyunca kendini içinde buluyor bana göre böyle size göre de böyledir, vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Okumanın Az Olmasındaki Bir Diğer Hatta İlk Faktörde... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 22.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.