Bir kalbe ne kadar çok aşk sığıyor… Birini sevindirirsek diğerleri üzülüyor. O kalpte neler yok ki, Allah, ana, baba, kardeş, yar, dost, mal, para… Aşkları! Ne kadar ağır gelse de, hiç birinden vazgeçmiyoruz. İnsan sıkıntılıyım diyor ya bu boşuna değil… Sofraya oturduğumuzda ne kadar çok yesek, kapasite belli, yemeye devam etmeyiz ama kalbin kapasitesini merak etmiyoruz, bilmiyoruz bu yüzden, içine her an başka aşkları dolduruyoruz! Sonuçta ne hevesimiz gerçekleşiyor ne iki yakamız bir araya geliyor ne de depresyondan kurtuluyoruz. Psikiyatri arıyoruz ki bizi kurtarsın… Onlara da Allah sabır versin, neler neleri dinliyorlar!

 

Kalpte tek aşk olmalı ki biz huzur bulalım ve o aşkı kaybetmekten korkalım. Bu hiçbir zaman ölmeyen ve bizi her zaman saran büyük bir aşk olmalı ki, başkaları kalbimize girmek istediğinde ona dur desin de… Her şeyin öldüğü kul yapısı aşklar insanların kendisi gibi ölümlü… Bu aşk yalnızca Allah olmalıdır ki, iki batına da yayılsın aşkı ve asla kalbimizde ölmesin. Onun dediği gibi bir aşkı yaşayalım, onun emri ve yasaklarına da uymaya çaba gösterelim. Eğer onun aşkı kalbimize hükmetmişse, onun aşkını besleyen aşklar da olabilir. Hüküm yalnızca ilahi olduğu için, aşkın da referans ve paylaşımları Kur’an ve sünnet çizgisiyle sınırlı kalır. Hiçbir şer ya da günah onu esir edemez, köle yapamaz, tehditte edemez. Ölümün bir vuslat olduğuna inanan kalp, çağrıldığında ışık hızıyla o çağrıya koşar, bu yüzden de ölümü sever ve onu yokluk olarak görmez, aksine varlığın doruğu olan sonsuz hayatı yaşamaya başlar, cennet meyveleri içinde…

 

Eğer kalbi ilahi aşk tamamıyla sarmışsa, kulun dünya çıkar ve menfaatiyle ne işi olabilir ki? Onlara sahiplenmez, onların olması için savaşmaz, kimseyi sömürmez, duygudaş olur ve Allah’tan alır halka dağıtır. Dünyanın sunduğu her şey insan için yüktür, taşıması zordur, ilahi aşktan taviz verdirir. İşte gaflet dediğimiz bu duruma düşen kişinin kalbinde Allah aşkından başka aşkların doğduğu andır bu durum. Bu yüzden ilahi aşk beslenmelidir, zikirle, duayla, korkuyla, Kur’an okuyup yaşamayla… Eğer bunu yapmazsak, gaflet her an kalbimizdedir.

 

İnsan bir toplum hayatı içindedir ve İslam da, ilahi aşkta bu ortam içinde yaşam bulmalıdır. İslam yalnızca dini yaşayın demiyor, çalışın, kazanın, gezin, sevin, mal sahibi olun da diyor. Ancak bunlar sadece ilahi aşkın gölgesinde kalmalı ve sahiplenmemelidir. En üstte, olmazsa olmaz Allah aşkının yönetimde hayatımız devam etmelidir. Ne faiz almalı, ne yalan söylemeli, ne insanları kandırmalı ne de haksızlık etmeli… Kalbi gibi tenini de de en güzel şeyler süslemelidir.


Lütfen düşünün birisi dese ki faiz alırsan ev sahibi olursun ama İlahi aşk faize izin vermiyor dese, sende faizi alırsan ve ev sahibi olursan… Kalbin kime aşkını sunar o zaman, mala, sefaya, zenginliğe… Allah’ın aşkını ret eder.  Şimdi düşünün kalbinizde ki aşk neyedir… Ne kadar doğru yoldasınız… Şimdi ölseniz ne kadar masumsunuz?


Kalbinizi size fayda etmeyecek aşklardan temizleyin… Kalbinize hükmeden yalnız Allah aşkı kalsın. Gerisini atın. Elbette Allah’a iman ettiğinizde samimi iseniz.

 

Saffet Kuramaz

( Kalpte Yalnızca Bir Aşk Hüküm Sürmelidir başlıklı yazı safdeha tarafından 26.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.