Emperyalizm (yayılmacılık) bir devletin veya ulusun başka devlet veya uluslar üzerinde kendi çıkarları doğrultusunda etkide bulunmasıdır. Emperyalizm olmasa dünya herkese yeter mi?

 

Bir ülke ile savaş kaçınılmaz olur, savaşırsın o toprakların bir kısmına el koyarsın. Orada bulunan halkın yaşam tarzına müdahale etmez etnik ve dini kökenini değiştirmezsin.  Bu mecburiyetten doğan bir savaş sonrası emperyalist olmayan bir durum sayılabilir.

 

Senin sınırında dahi olmayan bir ülkenin iç işlerine karışıyor oralarda bir kargaşa çıkarıyorsan bu bir insanlık suçudur. Bugün dünyanın her yerinden akın akın bir yerlere gitmeye çalışan mültecilerin sebebi ABD, Rusya kısmen de Çin’dir.

 

Soruyorum ABD ve Rusya Afganistan’da ne işiniz vardı? Soruyorum ABD ırakta ne işiniz vardı? Soruyorum ABD ve Rusya Suriye’de ne işiniz vardı? Arap baharı safsatasıyla karıştırdığınız Tunus, Mısır, Libya, Suriye, Bahreyn, Cezayir, Ürdün ve Yemen Moritanya, Suudi Arabistan, Umman, Irak, Lübnan ve Fas'ta ne işiniz vardı

 

Bu karıştırdığınız ülkelerin kan kardeşi, din kardeşi olan halkları bir birlerini boğazlarken sizler uzaktan emperyalist hevesler ile ellerinizi ovuşturuyorsunuz. Sizlerin ülkesinden bu topraklara gelip buraları karıştırmak için gelen teröristler ise oda sizin ayıbınız.  Bu halkların bir kısmı terörist bir kısmı göçmen oldu. Şimdi size akın akın gitmek isteyen göçmenleri sınırınıza almamak için silah çekiyorsunuz. Bu bir insanlık suçudur.

 

Bir gün sizin teröristleriniz ile bu topraklarda yarattığınız teröristler sizin kapınıza dayanmayacağının garantisi var mı? Hadi bu coğrafyanın halklarının bir şekilde ortak bağı var bir gün uyanırlar. Sizlerin beş benzemezi bir gün umarım uyanır.

 

Bırakın artık bu coğrafyadaki halkları bir birine kırdırmayı.

( Bu Coğrafyada Ne İşiniz Vardı başlıklı yazı mehmetgarip tarafından 1.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.