“Erdoğan ile Putin Moskova’da bir araya gelerek ateşkes ilan ettiler. Milyonlarca insanın haklı olarak kafasındaki soru şu… Silahlar susacak mı? Suriye’ye çözüm gelecek mi? Ülke bölünecek mi? Kaç parça olacak? Kim nereye hükmedecek? Suriyeliler ülkelerine dönecekler mi?”


“İşin görünen yüzü ile görünmeyen arka plan birbirinden o kadar çok farklı ki! Görünenle yetinmek aldanmak için yeterli bir sebep olup çıkıyor. Görünmeyeni bilmek ise çok büyük bir maharet ve istihbarat istiyor. Bunu sıradan insanların görüp bilmesi ise neredeyse imkânsız.”


“Kendini güçlü hisseden her lider, geçmişten gelen derin yapı vesayetine savaş açar. İktidarda kalabilmek, iktidarını güvende tutabilmek için vesayete savaş açmaya mecburdur. Yoksa tepede oturabilmek için bir kukla olmaya, o derin yapıya yem olmaya mecburdurlar.”


“Putin’in Rusya’daki derin yapıyla ilişkilerin gerginliğini anlamak çok da zor değil… Putin’in Wagner timleriyle alakalı ‘parasını ben vermiyorum, benimle bir ilgim yok,’ dereken, aslında doğruyu söylüyor. Çünkü Wagner timlerini kuran, finanse eden Rus’ta ABD-İsrail derin yapısının bir elamanı… Rusya gibi bir ülkede derin devletin güçlü olması kadar doğal olan ne olabilir? Türk askerine ateş emrini veren kim? Görünürde Rusya, gerçekte ise Rus derin yapı… Yani ABD-İsrail derin devleti… Derin yapı böyle istiyor.”


“Dünyanın en kaçkın, en faal adamı olarak dünyanın kıçına sık sık parmak atan George Soros, İngiliz basınına yazdığı yazıda “Moskova’nın oynadığı rolü reddetmesine rağmen, Rus uçaklarının bombardımanı sonucu 34 Türk askeri hayatını kaybetti. Türkiye İHA’larla Esad güçlerine misillemede bulundu. Putin böylece cinayetten ceza almadan kurtuldu” diye beyanda bulunurken, Pentagon adına yayın yapan Alman Der Spigel Dergisine; “Avrupa eline silahı alsın ve Türkiye’nin yanında yer alsın,” uyarısıyla Putin’i görüşme öncesi cendereye alıyordu.”


“Diğer yanda ABD Forbes Dergisi BAE Prensi M. Bin Zayed Elnahyan’ın Libya’daki Hafter’e İHA ve silah yardımında Çin’le anlaşması hoşuna gitmeği için “İslami radikallikle mücadele adı altında ülkesinin finansal kaynaklarını bölgedeki terör örgütlerine (demokratik eğilimlere) kullanıyor” ifadesini kullanırken,  medya Elnahyan korona virüsüne yakalandı haberleri geçiyordu.  Çin’le yakınlaşana bir virüs… Yani virüs bir suikast silahı olmaya devam ediyor.”


“Ön planda ABD, işin arka planında İsrail, İdlib’de Türkiye ile Rusya’nın anlaşmazlık üzerine bir yolda ilerlemesini istiyor. 5 Mart Erdoğan-Putin görüşmesinden bir hafta önce Moskova’da ABD CIA’nın iki numaralı ismi ve ABD derin devletinin adamı Makridis ABD derin devleti adına, Rusya Fedaral Güvenlik Servisi başkanı ve Rus derin devletinin adamı olan Bortnikov’da Rusya derin devleti adına bir araya gelerek çok önemli bir toplantı yaptılar. Bu toplantının konusu; ‘Erdoğan-Putin’di.’ ABD, NATO üzerinden Türkiye’ye destek vermeyeceğini, silah ve Petriot sözleriyle de oyalamaya devam edeceğini Rusya’ya birinci ağızdan iletiyor, Rusya’da ABD’nin bu sözlerine seviniyordu.”


“Makridis “Biz biliyoruz ki, bir Nusayri devleti planınız var. Biz buna karşı değiliz. Ancak işin içine İdlib’i katmayın! Suriye’de kargaşanın bitmeyeceğini, bölgede barış olmasının bir romantizmden öteye gitmeyecektir. Türkiye’nin İdlib’den ayrılan insanları ABD’nin YPG’ye tahsis ettiği topraklara yerleştireceğini, Türkiye’nin diğer planlarını ve yapmak istediklerini tek tek anlatarak, yoksa bizim tüm planlarımız biter. Rusya olarak planlarını ona göre yapın,” diyordu.”


“Putin de ABD-İsrail derin yapısının isteği üzere ateşkes talebinin dışına çıkamadı. İdlib’de ne kadar anlaşma olursa olsun, Suriye’de üç devletli bir çözüme kavuşuncaya kadar bölgede gerilim devam edecek. ABD-İsrail derin devleti böyle istiyor.  İnsanlığın, demokrasinin canı cehenneme… ABD için önemli olan ve öncelikli olarak çözülmesi gereken Akdeniz ve petrol…”


"ABD-İsrail derin yapısı Rusya’nın zarar görmesini, Türkiye’nin büyük problemlerle uğraşarak güçlenmemesini, güçlenen Türkiye’nin tek güç olacağını, Avrupa’yı çöpe atacağını, ABD-İsrail derin yapısına çok büyü zarar vereceğini veya İsrail’i ortadan kaldıracağını görüyorlar. Adamlar uzun vadede haklılar."


“Final mi? Final büyük savaş! O da Ortadoğu merkezli, petrolün anavatanını kan, gözyaşı ve kargaşa içinde bırakarak, büyük bir savaşına gidecek altyapısının hazırlığı içindeler.”


“Bir yanda barış getirmek isteyen liderler, diğer yanda görünmeyen derin yapılar ve savaş isteyen akıllar…”


...

Ant. 060320

...

Devamı var.

...

 

( Akdenizdeki Kavga - 46 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 7.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.