Heykel

Bu saatten sonra ne yapılsa kurana yarar!

“Cennete Giden Merdiven”

İspanya'nın başkenti Madrid'deki ARCO Çağdaş Sanat Fuarında yer alan İspanyol sanatçı Eugenio Merino'nun eserini kendimce yorumluyorum. Kim isterse bana katılsın…

Genel görünüş: Secde eden Müslüman görünümlü olanın önünde İncil var. Onun üzerinde Hıristiyan görünümlü olanın elinde Tevrat. Üstte Yahudi görünümlü olanın elinde Kuran. Heykelin yanında bir silahın namlusunda Museviliğin sembollerinden olan yedi kollu şamdan.

Avam nazarıyla bakınca altta olanların dinine derecesine göre hakaret gibi görünüyor. Bu kadar kısır bakıca görünmeyen şu; en üsttekinin elinde açık olan kitap temsil ettiği dinin kitabı değil!

Demek başka manalar var…

O halde çıkaralım.

Genel görüntü üzerinden gidelim; altta olan İslam görünümlü Hıristiyan tarafından mağlup edilmiş ve üzerine binilmiş, İncil de önüne konulmuş. Yani ister zorla ister rıza ile Müslüman görünümlü İncilli kabullenmiş. Hıristiyan görünümlü olan ise kolunda Tevrat var. Demek Oradan etkileniyor yada etkisi altında. Üstte olan Yahudi görünümlü olanın ise elindeki Kuran’ın açık olması kurandan etkilendiğini değil de kuranı araç yaptığını belki gösteriyor. Neden kuranı araç yapan en üstte olur ayrıca düşünelim.

Değişik bir bakış:
Üç ibadet şekli; biri ayakta diğeri oturarak diğeri secde halinde. Bunları illa üst üste dizerseniz çıkan görüntü bu olur zaten. Ayakta olanın üzerine secde edeni koyamazsınız. Yani sıralamada doğallık var. Bu değil asıl demek istediğim.
Şuna dikkat edelim; bütün ilahi dinlerin ana kaynağı aynıdır. Allah inancı ve peygamber marifetiyle gelen kitaplar… Ne kadar tahrif olduğuna girmeye gerek yok. Sıralamaya dikkat edersek; Yahudilerde ibadet genel olarak ayakta oluyor, sonra gelen Hıristiyanlıkta ayaktaki oturuyor, daha sonra İslamiyet’te oturan kişi secde eder… Burada görülen aşama gelişimdir. Demek terakki son noktasını secdede buldu! Ayakta kibirle duran oturuyor ve secdeye varıyor.

Kitaplara bakınız; İncil ve Tevrat kapakları kapalı demek kainatta şu an cari değil. Kapağı açık olan kuran geçerli olduğu anlaşılıyor. Aldatmak maksatlı dahi olsa Kuran açık…

Şamdanın silahla beraber olması ise daimi bir savaş içersinde olan dini ele veriyor. Ve iki kişi savaşırken diğeri onları mağlup edebilir. O halde ortada olan alttakini ezerken kendi üstünde olana da yardım ediyor bilmeden. Yani kendi menfaati için başkasının üstün olmasına rıza göstermiş.

“Zulüm başına adalet külahını geçirmiş” der, Bediüzzaman. Anlaşılıyor ki bu zamanda çok şeyler görüntüsünün gayri…

Sözün değeri kısalığındadır.

Saygılar

Ahmet Bektaş
( Heykel başlıklı yazı ahmet-bektas tarafından 27.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.