Ah ulan Lidya'lılar, bu parayı geçmişte sizin bulduğunuzu söylüyorlar, keşke bulmasaydınız, böyle bir hata yapmasaydınız. Siz parayı buldunuz, biz papazı bulduk oğlum resmen. Bütün pislikler o sizin bulduğunuz para yüzünden ortaya çıkıyor dünya gezegenimizde...

İnsanların birbirlerini öldürmek için satın aldıkları silahlar para ile alınıyor. Uyuşturucu denen pislik maddeler para ile alınıyor. Büyük bir rezillik olan fuhuş para ile yapılıyor. Hıyarto Lidyalılar her tarafı bok ettiniz be! Hiç mi işiniz gücünüz yoktu da bu meret parayı icat ettiniz? Başka icat edecek bir şey bulamadınız mı?

Şarkılar bile yaptılar bu melanet paraya insanoğlu... ''Para para para varlığı bir dert yokluğu yaraaaa.''diye, hatta ''Paranın ne önemi var mühim olan insanlık.'' diye de şarkı var ya Özdemir Erdoğan Abimizin söylediği... Bunun ile yatıp, bunun ile kalkanlar var her gün her gece... Turşusunu bile kuranlar var... Ben parayı sevmem deyip su gibi oraya, buraya harcayanlar var.. Bir de cebinde beş kuruşu olmayanlar var...

Ah ulan Lidyalılar, ah ki ah! Siz bulmasanız da illaki birisi yine bulacaktı bu para denen illeti ve halklarının başına bela olan bu zilleti... İyi, tamam, hepsi güzelde canım cicim para, çoğu zaman bir insanın sevgisinin yerine geçmiyorsun, geçemiyorsun. İnsanın vicdanını satın alamıyorsun mesela, bazı istisnalar hariç tabi ki... Benim torunumun yüzünde ki gülücükleri satın almaya senin gücün biliyorum ki asla yetmeyecek... Hastaneye yollayıp da bana iyi baktırıyorsun belki ama vade yetince ömür alamıyorsun, alamayacaksın bundan sonrada...

Ne kadar iğrenç ve adisin ki dünyadaki bütün savaşlar, bütün kargaşalıklar, insanların birbirini yok etmesi hep senin yüzünden, hep senin uğruna oluyor. Bir düşünür ''Paradan başka harcayacak hiç bir şeyi olmayanlar dünyanın en fakir insanlardır.'' demiş, ben de ona hem fakir hem de hakirdir cümlesini ekleyeyim... Bizler çok şükür ki zengin sınıfına giriyoruz. Paradan başka harcayacak nelerimiz, nelerimiz var... Rabbimize sevgimiz saygımız var, insanlara sevgimiz var, vatanımıza, dinimize, bayrağımıza aşkımız, muhabbetimiz var çok şükür ki...

Bir de senin kankan kredi kartı var değil mi? O da ayrı bir dert. O anda elinden para çıkmıyor, sonra ekstre gelince, afallayıp kalıyorsun. Asgarisini öde öde bitmiyor, canın çıkıyor da neredeyse ruhunu teslim edecek duruma geliyorsun, bunalımdan... Ah ulan Lidyalılar! Kredi kartını siz icat etmediniz ama, siz parayı icat etmeseydiniz, kredi kartı da olmazdı insan hayatında, düşünsenize...

Siz siz olun paranın su gibi aktığı yerlerden uzak durun. Bir de ''Para ile imanın kimde olduğu bilinmez.'' derler... Paranın kimde olduğunu bilsek de bilmesek de bir önemi yok, bundan sonra, olan da zaten vermez kimselere, ortalık böyle karmakarışık iken. İmana gelince, dileyelim Allah'dan da onu bizden almasın, kaybettirmesin. Onun yokluğu kadar kötü bir şey yok kainatta...

( Ah Ulan Lidyalılar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.