Bugün Miraç Kandili

Bugün Nevruz Bahar Bayramı

Bugün dünya şiir günü…

Bugün hava güneşli güzel mi güzel!


Davetsiz misafir olan Koranavirüs gelmesin diye kapıyı, pencereyi kapatmış… Halıya, kilime, koltuklara bakarak, sanal medyadan bu günleri kutlayarak… Sanki ruhumuzla, sanki öbür dünya normlarıyla yaşamaya çabalıyoruz. Kıyameti yaşarken, tüm insanlık mahşerde toplanır gibi evlerinde! Geleceği hayal etmek yerine, geçmişi konuşmak, amelimizi muhakeme etmek, dua etmek… Hani pek alışık olmadığımız güzel alışkanlıkları yaşar olduk! İster istemez bu felaketin güzel yönünü görmeye ve bulmaya çabalıyorum adeta! Teselli babında her şeyde bir hayor var demek…


1980 darbesi olmuştu… Evden çıkmayın diye anons etmişlerdi… Dışarı çıkanları elinde makineli tüfekleri ile askerler tekrar evlerine döndürmüştü!  Neyse ki bir iki gün sonra hayat normale dönmüş, militan kişiler yakalanmış ve sorgulanmıştılar… Ne insanların gezmesini engelleyen militanların sorgusu, kurşun sıkan kabusu, lastikle tutulan yol yokuşları artık yoktu! O virüsün aşısı bulunmuş ve hayat normale dönmüştü… Yıllar sonra ise, bunun öncesi ve sonrası yeniden sorgulanmış, darbe yapanların gerçek virüsü yaydığı ortaya çıkmış, onun ortadan kaldırılması için sorgulanmış ve mahkum edilmişlerdi!


Ancak bu Koranavirüsü kim inşa etmiş, kim bizim evimizde hapis olmamıza neden olmuş hala bilmece… Ne yanan lastikler, ne aksayan düzen, ne de silahlar patlamıyor. Gözün görmediği, sonu ölme olasılığın yüksek olduğu militan virüsün engellenemeyen yayılışı ile korkunç trajedisi devam ediyor. Ona karşı savaş, ancak insanların ev hapsiyle mümkün. Ona karşı ne silah-ilaç bulunmuş, ne de savunma sistemi kurulabilmiş… Zalim-alim ayırt etmiyor. Zengin-fakir dinlemiyor… Herkesi ortak korkusuyla denkliğe eriştirdi adeta. 


İnsanlık çaresiz…Geleceğe bakıyor gayesiz! Hani sigara zehirler ve öldürür deseler, onu bırakmayan insanlık… İçenler üzerindeki hızlı yayılışını duymalarına rağmen hala içmeye devam ediyorlar. Ancak, virüsün zehrine karşı evlerinde hapis olmayı seve seve yapabiliyorlar. Hani Bu virüs olayından önce, her gün sigara insanı zehirliyor, kesin öldürüyor deseler, medyada da her an bunu konuşsalar, dünya medyası da aynı paralelde yayın yapsalar… Hani diyorum bunun Koranavirüs etkisinden farklı olur muydu sonuçları, bizim bu yaşadığımız şu anki olaylar üzerinde… 


İnsan öyle ya da böyle her an ölüyor oysa… Bu dört duvar arasında düşündüğüm tek gerçek, düşündüğüm tüm veriler etrafında vardığım sonuç, insan yaşamı bir mucize gerçekten. Uzun ya da kısa olması bizi aldatıyor insan yaşamı noktasında! 


Veda etmek, alışkanlıkları çöpe atabilmek! İnsan için ne kadar zor. İnsan bunu terk etmese de, bir gün ecel onu bundan koparıyor. İşte o gün gelmeden kopabilmek, en doğruyu tercih edip Allah’ın istediği gibi yaşayabilmek… İşte ölmeden ölebilmek, kısacası insan olmak! Sanırım hatırlamamız gereken, acil bir durum bu. Her insan acile gelip, muayene olmalı alışkanlık virüsünün sonucunun pozitif mi negatif mi olduğunu görebilmek adına… İşte o zaman domuz, kuş, koranavirüs gribi olmaz hayatımızda…


İnsanlık bir an önce Kur’ana ve onun yaşantısı olan sünnete dönmeli, adam gibi adam olarak yaşamalı… Bu dünyanın mucizesi bu, ilacı bu… Devası da!


Saffet Kuramaz

( Bu Dünyada Mucize Yaşamak başlıklı yazı safdeha tarafından 21.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.