Aykırı fikirleriyle tanınan M.Öztürk 29 Şubat tarihli yazısında(Karar gazetesi) Dinime Dahleden Bari Müselman Olsa) Ahmet Şimşirgil'e vermiş veriştirmiş.
Ahmet Şimşirgil Mustafa Öztürk'ün Kuranı Kerimdeki kıssalar hakkındaki görüşleri başta olmak üzere ağır bir eleştiri yazmış( Bitik bir profesörün son çırpınışları!)
Mustafa Öztürk yazısında kendisine yapılan eleştirilere net cevap vermediği gibi A.Şimşirgil'e çalıştığı gazete üzerinden yüklenmiş.Yazısının sonunda vahiy hakkındaki fikirlerinin arkasında olduğunu belirtmiş özellikle.
M.Öztürk'ün görüşlerini bende merak ediyorum.Bilhassa “Kur’ân kıssalarını tarihî hakikat olarak kabul etmek en büyük yanlıştır” diyeceksin (Bkz. Kıssaların Dili, s. 99); görüşüyle iman nasıl bir arada bulunabilir merak ediyorum.Kuranı Kerime iman etmeyen biri Müslüman sayılır mı? 

Mustafa Öztürk 21 Mart tarihli yazısında(Hata Kusur İtirafnamesi) kendisi başta olmak üzere bazılarında görülen birtakım hataları yazmış:
Birinci itiraf: Öznellik ve ben-merkezcilik… Başta kendi şahsım olmak üzere bazı insanlar öyle özneldirler ki kendilerinden başka hemen hiçbir şey onları ilgilendirmez. 
İkinci itiraf: İnsani ilişkilerde özensizlik ve hoşgörüsüzlük
Üçüncü itiraf: Kadir kıymet bilmemek
Buraya kadar hem tasvir hem itiraf etmeye çalıştığımız hata ve kusurların yanı sıra insani ilişkilerimize olumsuz şekilde yön veren daha başka birçok ahlaki kusur da mevcuttur.
Mustafa Öztürk ve benzerlerinin en büyük kusurları(bana göre) batı normlarında mantık yürüterek İslam dinini tartışmaya açmaktır.Üstelik bunu ilahiyatçı olarak yapmaktadırlar.İnsan bazan peygamberliklerini ilan etmeye az kaldı diye düşünmekten kendisini alamıyor.
Mustafa Öztürk gibilere söylenecek tek söz var:Leküm dinüküm veli yedin-Sizin dininiz size benim dinim bana-gölge etmeyin başka ihsan istemez.
( Mustafa Öztürk başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 23.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.