Merhaba arkadaşlar, sanırım sizlerin de hepimiz gibi ucunda kıyısında corona olan yazıları okumaktan içinize daral gelmiştir. Fakat şimdi yazacağım hususun çok önemli olduğunu düşündüğüm için sizlerle paylaşmak istiyorum, bir kişi bile okusa fayda vardır.


Sağlık Bakanlığı bir algoritma oluşturmuş ve sürekli güncelliyormuş. Algoritma dediğimiz kısaca bir sorunu çözmek için tasarlanan yol ve yöntemler. Örneğin “ kuru öksürüğünüz var mı? “ sorusuna evet ya da hayır yanıtı verdiğinizde bu “ hayır” veya “ evet” yanıtının altında da yine onlarca, belki de yüzlerce binlerce alt başlık var. Diyelim ki evet dediniz ve alt başlıklardan birisi de “ yüksek ateşiniz var mı? “,…onun bir alt başlığı “ kaç gündür var?” gibi… Böylelikle milyonlarca kombinasyon bir ağacın kökleri gibi dallara ayrılıp uzuyor. Sonuç itibariyle virüsü taşıma ihtimaliniz ve etkilenme oranınız önemli ölçüde tespit ediliyor.


Bu algoritma veri tabanına her an yeni bulgular, yeni gelişmeler ekleniyor. Öyle ki kişi bilinen belirtilerden hiç birisini taşımadığı halde hastalıktan ölümcül olarak etkilenebiliyor veya tam aksi tüm bulgular corona’ya işaret ettiği halde virüs taşımadığına da karar verilebiliyor. Elbette ki yüzde seksen-doksan hepimizce bilinen nedenler hastalığa sebebiyet veriyor ama küçük de olsa istisnalar var. Çok genç veya bir bebek bile corona sebebiyle hayatını kaybedebilirken, hiçbir belirti taşımadığı halde vücudunu olduğu gibi corona’ya teslim eden hastalar da var. Ama binde bir ama milyonda bir olasılık da olsa bizim başımıza gelmeyeceğini nereden bilebiliriz?


İşte tam da bu noktada yardımımıza Alo184 yetişiyor, belki herhangi bir doktor bile o anda size yardımcı olamaz iken Alo184 önemli ölçüde size yardımcı oluyor, çünkü en güncel veri tabanı ve çözümleri Bakanlığın algoritmasında mevcut.

 

"Anında karantinaya alırlar" gibi bir konudan endişe edip de aramamazlık etmeyin lütfen. Aksine en son noktada hastaneye davet ediyorlar, çünkü imkanlar sınırlı, belki yetersiz değil ama rasyonel kullanmak gerekiyor. Sadece önerilerde bulunuyorlar ve siz de rahatlamış oluyorsunuz veya ilave tedbirler alıyorsunuz, gerekirse en yakın sağlık kuruluşuna baş vuruyorsunuz. İhmal etmeyin derim.

 

Tüm arkadaşlara sağlıklı günler diliyorum.

Saygılarımla

çağatay

( Alo 184 başlıklı yazı MCU :) tarafından 23.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.