Coronadan (Covit 19) dan az önce; Zalim dünyanın bütün gündeminde günde kaç tanesinin öldüğü bile belli olmayan nice masumun çığlıkları yankılanıyordu Suriye’de. Yıllarca süren neden ve ne için yapıldığı belli savaştan milyonlarca insan evinden yurdundan barkından edilmişti. Yapılan zulüm ta ciğerlere kadar işliyor ve maalesef çoğu susuyordu. Bir çocuk kanlı gözyaşlarıyla ağlarken “Sizi Allah’a şikayet edeceğim” diye sularken toprağı çocuk, sessizce baktın birkaç saniye üzüldün ve sonra değiştirdin tv’nin kanalını… Ama onlar evsiz, barksız, aç, susuz yaşamaya mahkum devam ettiler hayatlarına, çünkü yaşam devam ediyordu. 353 bin 900 kişinin ölümünü belgeledi. 57 bin kişi civarında da kayıp var.

 

         Coronadan (Covit 19) dan az önce; Mescid-i Aksa’nın duvarlarında yankılanıyordu çığlıklar. Yahudi zalimlerin kurşunlarına hedef oluyordu daha körpecik bedenler. Alınları secdede iken vuruluyordu Müslümanlar. Hatta kapıları kapatılıyordu Mescid-İ Aksanın. Sokak ortasında masum bir kadın sırf Filistinli olduğu için şehit ediliyordu. Yine suskundu dünya, yine sessiz, yine vahşi. Adeta soykırım yaşanıyor Filistinde ve birer birer şehit ediliyor Müslümanlar. Her yer barut, kan ve tabi ki ölüm. Binlerce ölüm var onbinlerce zulüm…

 

Coronadan (Covit 19) dan az önce; Arakanda sessiz sessiz ölüme gönderildi Müslümanlar. Vahşi Budistlerin, azgın emellerinde öldü insanlık. Köyler yağmalandı, kollar kesildi, yollar kesildi. Yurtlarından edildi nice masum. Kapısını açmadı Bangladeş. Bir köyde toplanıp oyalanırken erkekler köyün bütün kadınlarına tecavüz etti Budist rahipler. Kimseden hesap sorulmadı, kimseler ceza almadı arakanda.

 

         Coronadan (Covit 19) dan az önce; Doğu Türkistan’da devam eden Çin mezaliminin Uygur Türklerine yaşattıkları daha dün gibi kulaklarımızda.Bugün 45-50 milyon nüfusa sahip olan bu bölgede yaşanan mezalimlerde en az 3 milyon insan ölmüş en az 2 milyon insan hicret zorunda bırakılmıştı.

 

Coronadan (Covit 19) dan az önce; Peçe taktıkları için yani inançlarını yerine getirdikleri için kadınlara eziyetler, hakaretler ve yaptırımlar  yapılan Fransa’da şimdi yüzlerini kapatmıyorlar diye kontrol ediyor polisleri.

 

Coronadan (Covit 19) dan az önce; Nice çocuk cesetleri yerlerinden edilen insanların suçsuz ve savunmasız bedenleri vuruyordu kıyılara.

 

Coronadan (Covit 19) dan az önce; Sınırlarını açan Türkiye’den avrupaya gitmek isteyen mültecilere barbarlığını kusuyordu Yunanistan ile bütün Avrupa. Asıl barbarların kim olduğunu ispat ediyorlardı bütün dünyaya.

 

Coronadan (Covit 19) dan az önce; Yemen’de açlıktan ölüp gidiyordu çocuklar.

 

Coronadan (Covit 19) dan az önce; Suriye’de, Irak’da, Afganistan’da, Mısır’da, Hindistan’da, Keşmir’de, ve belki de henüz bilmediğimiz bir çok yerde zulüm kol geziyordu.

 

Coronadan (Covit 19) dan az önce; Sokak hayvanlarına yapılıyordu binbir işkence, hatta tecavüz bile. Kadınlar öldürülüyordu hemen hemen hergün ya da şiddete uğruyorlardı bilinmedik bir yerde.

 

Artık küçük bir mikrobun pandemisinde hizaya geldi büyük küçük bütün ülkeler. Kudretin gerçek sahibi hatırlattı kendini. İlmin ve bilimin ışığında saf tuttu herkes, gerçek ilim sahibine.

 

Adem Efiloğlu

 

Not: Lütfen kendinize dikkat ediniz. Bu virüsün şakası yok. Özellikle el temizliğine çok önem verin. Hasta iseniz dışarı çıkmayınız ve mesafelerinizi koruyunuz.


( Coronadan Az Önce başlıklı yazı AdemEFİLOĞLU tarafından 24.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.