FAİZLERİN  DÜŞMESİ

İNŞAATÇILARIN İŞİNE  YARADI

 Ahmet AYAZ

       Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 24 Mart 2020

 

       Öyle bir milletiz ki; Eşimiz  ve benzerimiz Dünyada görülmemiştir. Devletimizin yetkilileri banka faizlerini düşürdüler ki, ülkemizde yaşayan evsiz, yurtsuz, yuvasız insanlarımız ev sahibi olsunlar diye. Fakat inşaatçılarımız ve müteahhitler fakir fukaraların ev ihtiyaçlarını karşılamak için çaba harcadıklarını fark edince 250 Bin TL ye sattıkları dairelerin  fiyatlarını 350 bin TL ye çıkardılar, 350 bin TL ile sattıkları daire fiyatlarını da, 450 bin TL olarak belirlediler. Evsiz barksız fakir fukara için ev alımları daha da zora düştü.  Öyle bir fırsatçı, öyle bir menfaatçi insanların çoğunlukta olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Neyzen Tevfik diyor ki “Boka bok deme, boklar ar eyler: Katresi boka düşse, boku berbat eyler” diyor. Aynen  öyledir. Ne güzel söylemiş, ne güzel tarif etmiş kötü insanların durumlarını.

       Ülkemizde korona virus salgını duyulunca, marketlerde, bakkallarda kolonyalar yok oldu, eczanelerde maskeler bir anda bulunmaz bir hale geldi. Gerçi tekrar çoğaldı da. Şimdi de görüyorum ki, vatandaş köftelik ve pilavlık bulgura saldırıyor. Marketler de kıyametler kopuyor. Bir şişe yerine beş şişe kolanya alanlar var. Yumurta gibi bazı yiyecek maddeleri iki katına fiyat artışı yapmış. Bunlara ne demelidir, bilemiyorum. Evden çıkmama yasağı gelir diye. Dün bizim komşulardan birisi elinde köftelik ve  pilavlık bulgur poşetleri ile arabadan indi, bir telaş içindeydi. Ne oldu komşu diye sorduğumda “Yaho Akın Bulgurun önünde kuyruk oluşmuş, bir süre sıra bekledik” diye cevap verdi. Bu insanlara pes diyorum. Başka da bir diyecek bulamıyorum. Allah vicdan ve merhamet versin, Allah yardımcımız olsun diyorum ama, Allah merhamet edenlere merhamet eder diye düşünüyorum. İçinde vicdan ve merhamet olmayanlara Allah merhamet etmez  kanaatindeyim. Biz, biri birimize merhamet edelim de, sonra da Yüce Allahtan merhamet bekleyelim.

       Saygıdeğer okurlarım hele şu hale bakın; Suriye göçmenlerine Yunan polislerinin tutum ve davranışları bir insanlık ayıbıdır. İnsan hakları diye yırtınan Avrupa ülkelerinin sesleri çıkmıyor, kılları kıpırdamıyor. Bu insanlık dışı hal ve hareketlere. Şimdi Dünya ülkeleri virus korkusu ile yaşam mücadelesi veriyor. Hele bir de mahşer  gününü düşününüz de, merhamet duygularınızı harekete geçirin. Şairin değdiği gibi, “ Bu dünya bir mevsimlik bizimdir”.

( Faizlerin Düşmesi İnşaatçıların İşine Yaradı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 24.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.