Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 29.03.2020
Okunma Sayısı : 1611
Yorum Sayısı : 1
BÜYÜKLÜK, GÜÇ, TEHLİKE, SAVUNMA VE CORONA

Eyyy dünyaya meydan okuyanlar, tehdit savuranlar, jandarmalığa soyunanlar, sömürenler, kemirenler  ve ezenler!!...
İlk sözüm size!...
S-400 satanlar, Scud'la vuranlar, Patriot'la savunanlar...
Büyük büyük gücünüzle, sizlerden milyar ölçekte küçük bir corona virüsünü füzenizle vuramadınız değil mi.?...
Uzayda kurduğunuz üslerle,
Gizli/açık kurduğunuz networklerle virüsü göremiyorsunuz değil mi?
Demek ki, büyük olmak, her zaman güçlü olmak anlamına gelmiyor.
Sizin gücünüz, zayıf, aç ve savunmasızlara yetiyor.
Bilemiyoruz, belki de rakip gördüklerinize ateş yollarken, ters rüzgarın etkisiyle bumerang gibi size de bulaştı.
Ve biz de etkilendik.
Bilemiyoruz, belki de daha büyük küresel bir savaş, bu virüsün olumsuz etkisiyle ertelenmiş oldu.
Bu nedenle, bunu bir ihtar, bir mühlet, bir düşünme payı, bir düzeltme hakkı kabul edin ve kendinize gelin!..
Aç ve açıkta, zulm altında inleyen halkların sesine kulak verin.
Bu dünya hepimize yeter!...
.
Diğer sözüm de tatminsiz, doyumsuz, duyarsız, despot ve ahlaksız şahsiyetlere.
Irkını ideolojiye, kinini dine, şarlatanlığını bir meşrebe, açgözlülüğünü kurumsal kimliğe dönüştürenlere...
Hepimizin; hiç bir maliyeti olmayan, gözle görülmeyen bir virüslük canı var.
Bunun aşısını icat etsek bile, daha farklı ve daha etkilisinin çıkmayacağının garantisi var mı?
Öyleyse şimdi muhasebe, özeleştiri, düşünce, bilim, felsefe, mantık, ahlâk ve yüksek bilinç zamanıdır.
Yeni bir devir başlıyor:
C.Ö - C.S. Corona'dan önce, Corona' dan sonra...
Sonrasında, tüm evreni insanileştirmek bizim elimizde.
Ya da tüm evreni kirleterek, vuruşarak çekilmek.
Geliniz, çıkmaz sokaktaki, bu kör döğüşünü, birlikte tarihe gömelim.
Doğumumuz gibi, ölümümüz de insanca olsun ve muhteşem bir miras bırakalım.
14 gün düşünme payı veriyor Corona.
Nasıl gideceği de meçhul!...
İnsanın değeri ve büyüklüğü,
diğerlerine olan bakış açısı ve davranışlarıyla tartılıyor.
Tartılmadan önce, herkes kendini tartsın lütfen.
Sevgilerimle

Samsun, 29.03.2020
Ali Rıza Malkoç
( Büyüklük, Güç, Tehlike, Savunma Ve Corona başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 29.03.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.