Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 3.04.2020
Okunma Sayısı : 1517
Yorum Sayısı : 18



Bugün saat 14.00 gibi kardeşim Naci aradı telefonla

-Selamünaleyküm abi. Nasılsın?
-Aleykümselam. İyiyim şükür. Bir yaramazlık yok. Sen nasılsın?
-Ben iyiyim de abi, biz iyi değiliz.
-Anlamadım. Ne demek şimdi bu?
-Abi ! Ömer Baba’yı kaybettik.

İlk anda jeton düşmedi. Böyle bir günde Allah korusun ‘kaybettik.’’ şeklinde bir haber her an kapımızı çalabilirdi ama Ömer Baba deyince önce toparlayamadım.

-Allah rahmet eylesin.Ömer baba kim?

Naci sanki bozuldu biraz. Zira aslında Ömer Baba çok iyi tanıdığım biriydi. Altmış altı yaşında olmama rağmen her gördüğümde elini öptüğüm nur yüzlü bir ihtiyardı ve Naci’nin kayınperderiydi. Ama birden ‘’ Kaybettik’’ Deyince insan kendi yakınlarından birine ölümü yakıştıramıyor her nedense.

-Abi benim kayınpeder Ömer baba’dan bahsediyorum.
-Aaaaa. Allah rahmet eylesin Başınız sağolsun.

Der demez tabii ki insanın aklına gelen ilk şey Korona virüs oluyor.

-Korona virüsten mi?

-Yok abi. Korona virüsten değil.

-Hımmmm en azından bu bir teselli. Cenazesi ne zaman nereden kaldırılıyor?

-Ne cenazesi, ne kaldırması abi? Zavallımın naaşı şu anda Karacaahmet Mezarlığındaki soğuk hava deposunda. Oradan alınacak ve memleketine (yani Erzurum- Tortum’a) nakledilecek.

-Anladım. Yani cenaze namazı Tortum’da kılınacak ve orada defnedilecek?

-Abi ! Hiç bir şey anlamıyorsun. Cenaze namazı diye bir olay yok. Olsa da en fazla dört kişi kılacak namazını ve daha sonra sessiz sedasız defnedilecek.

-Allah Allah. Yahu bu adamın gerek İstanbul’da gerekse memleketinde bir dünya seveni var. Üstelik Korona virüsten ölmemiş. O halde niçin cenaze namazı kılınmasın, neden korona virüsten ölmüş muamelesi görsün ki?

-Abi şu ortamda hangi sebepten ölürsen öl korona virüsten ölmüş muamelesi görüyorsun. Tedbirler çerçevesinde de cenaze namazı filan yasak.

-Hay Allah’ım ya. Bu yaşında bile bir tek vakit namazını atlamayan, bu yaşına ve hastalıklarına rağmen orucunu mutlaka tutan, herkesin Allah dostu olarak bildiği adamın durumuna bakar mısın? Cenazesinde ailesinden sadece dört kişi bulunacak.

-Maalesef öyle abi. O dört kişiye de cenaze namazı için izin verilmiyor, cenazeyi teslim alsın, defin işlerinde cenazenin başında olsun diye izin veriliyor.

-Peki cenazeyi nasıl nakledeceksiniz Erzurum’a?

-Abi belediye mi yoksa Valilik mi bilmiyorum ama bu işi de organize etmişler.

-Nasıl?

-Belirli merkezlerde cenaze taşıma tırları veya soğuk hava deposu olan araçlar varmış. Her gün akşama doğru hastanelerde ölen vatandaşlardan cenazeleri başka illere gidecek olan tabutları topluyor, mesela Ankara, Sivas, Erzurum, Kars, Van, dağıta dağıta gidiyor, gittiği illerde ölüp de İstanbul’da gömülmek istenen naaşlar alıp İstanbul’a dönüyormuş.

-Yani bir nevi cenaze tırı.

-Aynen öyle abi.

-Hay Allah. Ne diyeceğimi bilemiyorum. Allah rahmet eylesin tekrar. Neticede hepimizin gideceği yer  toprak. Hem Ömer Amca bayağı yaşlıydı. Üzülmeyin fazla.

-Abi daha bitmedi ki.

-Dahası da mı var?

-Evet. Bizim Raci’nin kaynanası da ölmüş bugün. ( Raci benim bir yaş küçük kardeşim.)

-Allah Allah...Allah rahmet eylesin. Onlar burada mıydı?

-Yok abi. Memleketlerindeydiler. ( Yani Gümüşhane’nin Kelkit İlçesinde )

-Eee. O neden ölmüş? Korana virüs mü?

-Öyle bir şüphe var.

-Nasıl öyle bir şüphe var? Ya Koronadan ya başka sebeplerden ölmüştür.

-Abi ! Teyzenin mezarını kepçe ile kazmış, cenazeyi toprağa verdikten sonra üzerine kireç döküp kapatmışlar.

-Eee o zaman Korona virüs demek ki

-İyi ama amcayı ( Yani ölenin kocası, Raci’nin kayınpederi. ) ve teyzenin temas ettiği hiç kimseyi karantinaya almamışlar, tecrit etmemişler.

-Hay Allah. Kadıncağız Korona virüsten öldüyse ailesi niçin karantinaya alınmıyor? Korona virüsten ölmediyse neden korona virüslüymüş gibi defnediliyor?

-Valla abi ben de anlamadım. Türkan ( Racinin eşi, ölen teyzenin kızı ) Kelkit’e gitmek için izin almak üzere yeğen Kübra ile kaymakamlığa gitmiş.

-Eee izin alabilmiş mi?

-Az sabırlı ol yahu. Anlatıyorum ya.

-Çabuk anlat sen de

-Kaymakamlık ‘’ Gidin hastaneden yolculuk yapmanızda bir sakınca olmadığına dair rapor getirin, en yakınları olduğunuz için izin verebiliriz.’’ demiş.

-İzini almışlar mı?

-Yok alamamışlar. Türkan’ı hastaneye almışlar.

-Anlamadım. Neden?

-Abi önce Kübra’yı muayene etmişler, bakmışlar yüksek ateşi var. Ona ‘’Sen şu odaya geç ‘’ deyip bir odaya almış ve ateşini düşürmek için bir şeyler vermişler. Sonra Türkan’ı muayene etmeye geçmişler. Bakmışlar onda da yüksek ateş var, ayrıca ciğerleri hırlıyor. Hemen bir akciğer röntgeni almışlar, bakmışlar akciğerler çok kötü. Hemen korona virüs testi yapmışlar.

-Bak bu iyi. On beş dakika, bilemedin iki saatte belli olur sonucu.

-Ne on beş dakikası, ne iki saati abi? Sonucu ancak Pazartesi ya da Salı günü alırsınız. Sonuçlar çıkana kadar hastanedesiniz’’ Denmiş.

-Allah Allah yahu. Hani Korona Testi 5, bilemedin on beş dakikada yapılıyordu. Hani yerli kitler bunu iki saatte yapıyordu?

-Abi o dediğin pandemi hastanelerindeymiş. Normal Devlet hastanelerinde durum öyle değilmiş.

-Hay Allah. Türkan çıldırır şimdi. Onun annesine düşkünlüğü malum.

-Şimdilik annesinin öldüğünü bilmiyor. Annesinin çok ağır olduğunu ve hastanede olduğunu sanıyor.

-Peki Kübra ne olmuş. O da hastanede mi?

-Yok abi. Onun ateşi düşünce ‘’ Sende bir şey yok, çıkabilirsin.’’ Deyip taburcu etmişler.

-Başka bir test, tahlil filan yapmamışlar mı?

-Yok, yapmamışlar.

Evet, bu minval üzere bir iki kelam daha eyledik kardeşimle.

Yatsıya doğru sorduğumda Ömer Baba’nın naaşının frigo denilen yani soğuk hava deposu olan bir kamyonla Erzurum’a nakledildiğini söyledi. Arabada biri Sivas, diğeri Erzincan’a bırakılacak iki naaş daha varmış.

Evet, bu yazıyı okuyacak tüm okurlar !

Bu işin maalesef şakası yok.

Eğer cenazenizin, yıkanmadan, namazı kılınmadan, dört yakını tarafından bir çukura sallanmasını,üzerinin kireçle kapatılmasını istemiyorsan ( Hastanede yaşayacağınız ve yaşatacağınız eziyeti saymıyorum bile )lütfen çok çok mecbur olmadıkça, çok çok mecbur değilseniz dışarı çıkmayın.

Dışarı çıkmamak sizi bu bela virüsten ne kadar koruyabilir onu da bilmiyorum ama tüm dünya şu anda bunu yapıyor.

Ülkemiz yollarının cenaze tırlarıyla dolmaması için EVİNDE KAL TÜRKİYE’M.

NOT: Bu yazıdaki tek kurgu yukarıdaki resimdir. Ancak kurallara uymazsak o kurgu da gerçek olacaktır. O bakımdan bir kez daha ‘’ EVİNDE KAL TÜRKİYE’M.’’


( Cenaze Tırı başlıklı yazı Sami Biber tarafından 3.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.