(+) POZİTİF & NEGATİF (-)

Dilimize sonradan girmesine rağmen günlük hayat içerisinde fazlasıyla kullandığımız bu kelimeler bizlere bir şeyin iyi veya kötü olduğunu belirtirler. Genelde iyi şeyler için (+) pozitif, kötü şeyler için (-) negatif ifadelerini veya sembollerini kullanırız; fakat her pozitif iyi midir veya her negatif kötü müdür? 

Tabi ki değildir!

Örneğin:
(📌)Hava vitaminleri de denilen 'hava iyonları" nın pozitif yani artı yük taşımaları havanın kirli olduğunun göstergesi olmasına rağmen negatif iyon taşımaları havanın temiz olduğunun göstergesidir.

(📌) Yıllarca bebek sahibi olmayı isteyen bir anne adayının gebelik testinin pozitif çıkması onun için ne kadar sevindirici bir durum ise bir insanın "corona" testinin pozitif çıkması onun için o kadar üzücü bir durumdur. 

(📌)Tanıştığımız bir kişiden olumlu izlenimler aldığımızda "Çok pozitif bir insan," deriz; fakat haz almadığımız kişiler için negatif ifadesini kullanırız. 

(📌) Bir çamaşır makinası veya buzdolabının üzerinde pozitif (+) işareti ne kadar fazla ise o beyaz eşya o kadar iyi ve tasarrufludur. (-) işaretlisi henüz üretilmedi daha... 😁 zaten öyle bir şey olmaz da.

(📌) Hava dercesinin (+) sayılarla ifade edildiği günler bizim için ne kadar güzel sayılıyorsa (-) rakamlarla ifade edilen günler o kadar soğuk ve sevimsizdir.

(📌) Hayatımıza, kazancımıza kattığımız her bir şeyi (+) olarak, hayatımızdan çıkardığımız her bir şeyi (-) olarak görürürüz ama acaba bu her zaman, her durumda geçerli midir?
Bazen hayatımıza kattığımız şeyler ileride bizim için negatife dönüşür ve sevimsiz bir hale gelir. Aynı şekilde hayatımızdan çıkarıp da kurtulduğumuz bazı şeyler de bizim için kocaman bir artı olur.

Velhasıl:
Her pozitif iyi olmadığı gibi her negatif de kötü değildir.

Bizler ise genelde pozitif olan şeyleri hep iyi ve güzel olarak kabul ettiğimizden sabahına enerjik uyandığımız günlerde "Bugün kendimi çok pozitif hissediyorum," deriz.

O yüzden sizlere hep POZİTİF günler dilerim. 😊 
Sağlık ve afiyette kalın. 
Saygılarımla.

                     Mustafa Hamdi Gül 
                           (04.04.2020)
( Pozitif Ve Negatif başlıklı yazı Hamdi tarafından 4.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.