Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 5.04.2020
Okunma Sayısı : 1517
Yorum Sayısı : 0
5 NİSAN AVUKATLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN

     Biliyorum yazacaklarım, bazılarının zihninde oluşmuş ve kalıplaşmış şablonlara uymayacaktır.
Yani beklediğiniz sözleri söylemeyecek, alkışlarınıza talip olmayacağım.
İstisnaları olsa da genellemelerimi lokal düşünmeyiniz ve tamamını üzerinize almayınız lütfen.
     Toplumlarda egemenlik, tamamıyla ve hiçbir zaman ulusların olamamıştır.
Adalet duygusunun yüceliği; zihniyet ve duygularda, hakkıyla yer edinememiştir.
Yargının bağımsızlığı, evrenselliği, tarafsızlığı, saygınlığı, meşruiyeti, bağlayıcılığı, denetlenebilirliği, üstünlüğü sağlanamamıştır.
     Yürütmenin önceliği; adalet kriteri ve toplumsal fayda olamamıştır.
Yüksek seçim barajları ile, yasama organı seçimlerinde, temsilde adalet sağlanamamıştır. Çok seslilik, çok kültürlülük, farklı düşünebilme alternatifleri zedelenmiştir.
Erkler ayrılığı, bilimin önceliği, düşünce üretme ve yayma hürriyeti; yazılı kurallarda adeta roman kurgusu gibi yer edinebilmiştir. Etki ve yetki alanını kısıtlayabileceği çekincesiyle, siyasette etik, ayak bağı olarak görülmüştür.
Ahlak anlayışı, dini inançlardan ayrıştırılmış; din ise, en yüce varlık olan insana hizmet etmekten izole edilmiştir.
İnsanoğlunun, mekanik, robotik, kurgusal bir yaratık olması amaçlanmış, kısmen de başarılmıştır.
     Yargı mesleğini icra eden dostlarıma, dost bildiklerime sesleniyorum:
Sizler bu görevi, bir meslek icrası olarak yerine getiriyorsunuz.
Ben hukukçu değilim.
Bilim, felsefe, hukuk, mantık, adalet bilinciyle yoğrulmuş ve adalet bilincini en kutsal değer gören, bir hukuksever, adalet gönüllüsüyüm.
Aynı duygu atmosferinde  olabilsek de
görev, eylem ve beklentilerimiz farklılaşabilir.
     Herşeye rağmen, umudumu yitirmedim.
Okuyor, araştırıyor, yazıyor ve paylaşıyorum.
Gün gelecek, insanlığın ortak vicdanı, bilimsel mirası isyan edecek ve adaletin ruhu, adeta Coronavirüs yayılma hızıyla, tüm dünyayı saracak ve teslim alacaktır.
 Bu buruk sevinç ve coşkulu umutla,
Tüm evrende, savunma mücadelesiyle insan onur ve haysiyetini temsil eden
AVUKATLARIN, AVUKATLAR GÜNÜNÜ KUTLUYORUM.
En içten dileklerimle.

Samsun, 05 Nisan 2020
Ali Rıza Malkoç
wwe.arm.web.tr
( 5 Nisan Avukatlar Günü Kutlu Olsun başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 5.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.