İşletme bazlı olarak , inavasyonunu gerçekleştiren deprem sonu ayakta kalan bina gibi olur..Akıllı bina ve arabalar dan sonra akıllı olmayan insanların varlığı göze batar..Uzaktan,evinin iklim sisteminin zaman ayarlı ,retinalı güvenlik sistemi ile donatıp tv ve bilgisayarlarını etiketleyerek istediği zaman diliminde kullanan seyirci kitlesini elde tutmak artık zordur..O zaman bu düzende  seyyar mısın?Yoksa mukim misin ona göre pozisyonunu var olmak için alacaksın ama kendini ülkeni ve değerlerini korumak senin yükümlülüğündür..

Pazarcı mısın? Tezgahını açamıyorsan ,müşteri sana gelemiyorsa ,sen müşteriye gideceksin..Aile işletmesi değil misin?Hemen motorize ekibin kuracaksın..WEB  sayfanı oluşturacaksın aynı istikamette olan mahallelerden gelen siparişe  göre  rutunu oluşturacaksın...Zira hayat devam ediyor ve ilerisi karanlık kimse net bir süre veremiyor...

Lokantacı yada kebapçı mısın ? Garson yok artık motorcu ehliyetli kuryelerin olacak..İnternet sipariş listesi kabul eden web sahifelerine üye olarak  dahil olacak ,çorbanı bile paketlenebilir hale dönüştüreceksin..Yoksa kira paraları birikiyor..Satış olmasa da buzdolapları elektrik tüketmeye devam ediyor...Mali yükümlülükler kris vüris yada terör saldırısı dinlemiyor...

Serbest muhasebeci yada avukat mısın?Senin için müşteri kabulu diye bir şey yok zateb uyap yada vedop sistemi ile internet ortmaında bulunduğun yeri ofise cevirebilirsin,cep telefonunu sekretirine yönlendirir toplantı ve görüşmelrini düzenletebilir.Para tahsilatlarına koşabilirsin..Devlette duruşmaları bile artık iinternet üzerinden yapacak yasal düzenlemeleri yapmalıdır..Karantına bitsin demeye gerek yok..İşin uzmanları ne zaman bitecek diye bakmayın diyor ..Bunu kimse bilemez..Hepsinde ortak olan ses bu değişimi ertelemeye gerek yok Hemen şimdi elan yap bunu..

Diş Hekimi ,kuaför doktor gibi kişisel bilgi ve yeteneklerini kullanan mısın?Elveda muayanehane, oluşturulmuş poliklınık yada özel hastanelerden gelen randevuya göre fiziki mekan satın alıp yeteneklerini önceden belirlediğin zaman aralıgında görevini ifa edeceksin...Kuaför ve güzellık uzmanları gibi meslek gurubları aynı fiziki mekanları yaralanacakları zaman aralığını kiralayacak ya da karavan benzeri oluşumlarla cağrıldıkları yerlerde izolenin kişiselleştirildiği ortamlarda hizmet üretecekler..

Sanayici misin ? Zaten onların bu konui le ilgili bir çok çalışmaları toplantıları ve fuarları yapılıyor.Kendi çözümlerini biraz daha robotize olarak yerine getirip ,daha az maliyet ve salgından ari olarak  üretecekler..                      İnsansız,ilişkisiz iş yerleri ,çiftlik tarzı yaşam alanları ,kaçınılmaz son olarak seni beklıyor..

              Büyük şehirlerin cazibesi sadece iş merkezleri nin genç nesle teslim edilmiş halleri varlıklarını devam ettirebilirler...Büyük şirketler ,Üst yöneticilerini gençlerle ikame edmeleri gerekecektir..Edemeyenler yöneticilerin ,kaybolması ile bilgi ve ilişki ağlarının yok olması sonucunu doğuracaktır. Gelecek günleri karanlık olarak,çözüm üretmediklerin de  onları beklıyor..

                Devlette bu organizasyon içinde yerini mutlaka değişmiş olarak  alacaktır..

               Yaşlıları izole edilmiş, kent mesafesinden uzak alanlara yerleştirilerek ,koruma altına alınmış huzur evleri devletin yeni projeksıyonları olmak zorundadır..

                Şehir giriş çıkışları ,sadece güvenlık noktası değil artık önleyici sağlık tarama noktası  olacaktır...Ve cep telefonları ile çip yerleştirilmemiş, hasta takiplerinin gerçekleştiği devasa hastaneler yerine seyyar doktor ve sağlık personellerının mobilize halleri alacaktır..Salgın ve doğa üstü güçlerin saldırı mekanızması olarak kullanılma ihtimallerine yönelik olarak Savunma sanayi ve bakanlığı yeni şeklini almalı ve uzay TSK nin ilgi alanına sokulmalıdır..

                 Giyim kuşam tarzları değişecek,para dijital para olarak sanallaşacak ve takip edilirliği sağlanacaktır..İnsan yalnızlaştıkca ,artık takım elbise yada giydiği abiye kıyafetin bir anlamı olmayacağı gibi nano teknolojiye ile ''kirlenmeyen- ıslanmayan -mıkrop barındırmayan'' tek tip tulum kıyafetler yeni dünya düzenin üniformaları olacaktır.. .Artık bankalar, yoğun insan yukunu barındıran binalardan ziyade teknoloji üssünün sağlamlığı ve dijital korunması olarak alğılanacak, dijital paranın dolaşımına aracılık edecektir. En az personel en cok komısyon hesabı ıle işletime açık olacaktır...Teknolojık yatırımı ve dijital saldırılardan  korunma gücü, onların karıyerını belırleyecektır..

               Tarım ve hayvancılıkda artık mevsımlık işçi ve cok cocuklu aıle yerıne teknolojık yatırımları ön planda olan yuksek montanlı arazı sahipleri dunyanın en ıyı sera niteliği taşıyan topraklarında üretim gerçekleştirecektir.Büyük teknolojik aletlerini üretim mevsımıne göre değişik ülkelerde de olsa aynı anda 100 ağaç ürününü toplayan robotlu biçer döverler,dolu olduğunda havanın ani soğumalarına engel olacak gaz  bombaları ile ürünün koruyan dev tarım işletmeleri yerlerını alacaktır..100 bin lik  hayvan çiftlikler de tonlarca yem yedirerek  aylarca bakmak yerine tek hapa düşürülmüş tonlarca et ondan öncesinde ise 45 günde darıda göreceğiz..tarımsal ve hayvansal ürünlerin draje olarak satıldığı günlerde artık tarım ve hayvancılık tarih öncesi mabutlar gibi kabul edilecektir. .

                 Böyle bir dünya düzenin de devasa işletmelerin sahibi tabi ki 5000 yıldır bu iddianın peşinde koşanlar olacakken bizim gibiler maraba olarak kalacak ve daha da  mallaşacaktır..

                Şimdi bu dünya düzenin de tarihi bilgi ve birikimi olan ortak kader ve ülküye inanan ,Anadolu daki TÜRK İNSANI engel olabilir..Atasını bilen atasına bela yerıne rahmet okumanın yüceliğini yüreğinde hisseden ,çalışkan,savaşkan,mallaşmaya dur diyebilecek iradi kuvvete sahip ,olarak bu dünya düzenin gerisinde kalmayacağız ama bizi yalnızlaştırarak kendisine esir etmesine de fırsat vermeyeceğiz...

              Aile mefhumu ,hemşerilik hukuku,aşiret bağları bu dişlinin çarklarını bozar

TORUN HALİL

( Korona Sonrası Yeni Dünya Düzeni başlıklı yazı HALİLİ tarafından 6.04.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.